StoryEditor
Producenci
19.01.2021 00:00

Kosmopedia, czyli branża kosmetyczna edukuje konsumentów

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego uruchomił nową wersję portalu kosmopedia.org. To miejsce dla wszystkich, którzy chcą wiedzieć więcej o kosmetykach, ich składach, działaniu i bezpieczeństwie. Szczególnie przygotowane z myślą o konsumentach, którzy czują się przytłoczeni nawałem informacji  i szukają źródła, w którym można potwierdzić ich rzetelność.

Kosmopedia.org jest odpowiedzią branży kosmetycznej na krążące w przestrzeni publicznej nieprawdziwe informacje na temat kosmetyków. Podaje informacje w sposób przyjazny i zrozumiały dla przeciętnego konsumenta. Jest też znakomitym wsparciem dla dziennikarzy i blogerów przygotowujących publikacje z zakresu kosmetyki czy kosmetologii.

Kosmopedia.org w przystępny sposób objaśnia, co znajduje się w kosmetykach, jakie mają one działanie, kto i w jaki sposób weryfikuje bezpieczeństwo produktów. Portal został podzielony na kilka tematycznych obszarów.

W zakładce „Co jest w kosmetyku? poznajemy kategorie kosmetyków, formy podania oraz kluczowe składniki dla danej grupy produktów. 

W zakładce „Bezpieczeństwo” znajdują się informacje o tym, jak ocenia się bezpieczeństwo kosmetyków, odniesienie do tzw. „czarnej listy składników” potwierdzone naukowo (konserwanty, parabeny, ftalany itp.).

W zakładce „Regulacje” znajdują się najważniejsze przepisy prawa dotyczące kosmetyków – ich produkcji, wprowadzania do sprzedaży, oznakowania produktów, czy testowania na zwierzętach oraz metod alternatywnych.

W części „Środowisko” umieszczono informacje o wpływie kosmetyków na środowisko, ekologicznych wyzwaniach i rozwiązaniach, w tym na temat ekologicznych opakowań oraz jak używać ekologicznie kosmetyków.

„Encyklopedia” to alfabetycznie ułożony słownik pojęć, a dokładnie substancji, które znajdują zastosowanie w produktach kosmetycznych.

W rubryce „Fakty i mity” można sprawdzić, czy informacja na temat kosmetyku, na którą trafiliśmy np. w mediach jest prawdziwa. Czy antyperspiranty są szkodliwe? Czy silikony „oblepiają” włosy? Czy konserwanty w kosmetykach są szkodliwe? Czy parabeny wywołują alergie? – to tylko niektóre z poruszanych tu tematów.

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego to organizacja branżowa. Skupia ponad 200 firm, w tym producentów i dystrybutorów kosmetyków, laboratoria, firmy doradcze i ośrodki dydaktyczne, a także ich partnerów okołobranżowych – dostawców opakowań i surowców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 21:03