StoryEditor
Producenci
29.01.2019 00:00

L‘Oréal globalnym liderem w dziedzinie ochrony środowiska

Grupa L‘Oréal została wyróżniona przez globalną organizację non-profit CDP (Carbon Disclosure Project) jako światowy lider w zakresie zrównoważonego rozwoju  i ochrony klimatu. W rankingu CDP doceniono wysiłki firmy w zakresie zmian klimatu, bezpieczeństwa wodnego i lasów, przyznając jej we wszystkich 3 kategoriach najwyższą ocenę „A”. L‘Oréal jest pierwszą i jedyną firmą na świecie, która po raz trzeci z rzędu osiągnęła potrójny wynik "A".

Każdego roku ponad 6800 firm przekazuje do CDP dane na temat swojego wpływu na środowisko oraz informacje o ryzykach i możliwościach, w celu niezależnej oceny w oparciu o własną metodologię punktową organizacji. Firmy otrzymują oceny od A do D w zależności od tego, jak skutecznie radzą sobie z wyzwaniami związanymi ze zmianą klimatu, wylesianiem i bezpieczeństwem wodnym. Firmy, które nie ujawniają lub dostarczają za mało informacji, oznaczone są literą F.

L'Oréal jest jedną z dwóch firm, które w tym roku jako jedyne uzyskały ocenę A dla wszystkich trzech kategorii w rankingu CDP. Jest to efekt podejmowanych przez firmę w ostatnim roku sprawozdawczym intensywnych wysiłków i działań, mających na celu ograniczanie ryzyka klimatycznego, przeciwdziałanie wylesianiu w łańcuchu dostaw, poprawę zarządzania zasobami wodnymi oraz prowadzenie nowej zrównoważonej gospodarki.

L'Oréal jest pierwszą i jedyną firmą na świecie, która po raz trzeci z rzędu osiągnęła potrójny wynik "A". Zrównoważony rozwój napędza nasze badania, innowacje i działania, a także wzmacnia poczucie zobowiązania wobec naszych pracowników i społeczności, w których działamy – powiedział Jean-Paul Agon, prezes i dyrektor generalny L'Oréal.

Gratuluję wszystkim firmom, które w tym roku znalazły się na liście A w zestawieniu CDP. Wraz ze wzrostem zagrożenia dla środowiska, coraz bardziej widoczne stają się starania firm, które starają się dostarczać rozwiązania, wykorzystywać nowe możliwości rynkowe i zmieniać swój model na zrównoważoną gospodarkę. Musimy pilnie przyspieszyć działania na rzecz ochrony środowiska na wszystkich poziomach, aby osiągnąć cele porozumienia paryskiego oraz cele zrównoważonego rozwoju. Nie ulega wątpliwości, że świat biznesu odgrywa istotną rolę na drodze do tej transformacji, a firmy z listy A są w stanie znacznie przyczynić się do realizacji tych celów – podkreślił Paul Simpson, prezes CDP:

Wśród firm z branży kosmetycznej, które zostały wpisane przez CDP na tegoroczną listę A znalazły się także m.in. Beiersdorf i Johnson & Johnson.  Pełna lista firm dostępna jest pod adresem https://www.cdp.net/en/scores

CDP ocenia firmy pod kątem kompleksowości udostępnionych danych, świadomości i metod zarządzania zagrożeniami środowiskowymi, a także prezentowania najlepszych praktyk związanych z przywództwem środowiskowym, takich jak wyznaczanie ambitnych i znaczących celów.

Od ponad stu lat działalność Grupy L’Oréal jest związana z biznesem dotyczącym piękna. W portfolio firmy znajdują się 34 uzupełniające się marki.  Grupa osiągnęła w 2017 roku obroty ponad 26  miliardów euro i obecnie zatrudnia 82 600 osób na całym świecie.   

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.12.2025 09:29
Znany producent świec tnie koszty: ponad 900 zwolnień i zamknięcie 20 sklepów
Yankee Candle to jedna z najpopularniejszych marek świec zapachowych.RegionVisitor90, CC0, via Wikimedia Commons

Newell Brands, właściciel marki Yankee Candle, ogłosił redukcję globalnego zatrudnienia o ponad 900 osób oraz zamknięcie 20 sklepów tej popularnej sieci. Zwolnienia obejmą około 10 proc. pracowników biurowych i administracyjnych, przy minimalnym wpływie na działalność produkcyjną i łańcuch dostaw. Firma podkreśla, że zmiany są elementem szerszego programu poprawy efektywności i mają wzmocnić długoterminową kondycję operacyjną grupy.

Zamykane sklepy Yankee Candle znajdują się w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a ich łączny udział w sprzedaży marki wynosi około 1 proc. W USA proces zwolnień rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu, natomiast redukcje w strukturach międzynarodowych będą kontynuowane do 2026 roku, zgodnie z lokalnymi regulacjami i wymogami konsultacji. Prezes i CEO Chris Peterson wskazał, że firma „poczyniła znaczące postępy”, ale potrzebuje kolejnych kroków, aby zwiększyć efektywność i poprawić wyniki.

Newell Brands podkreśla, że zamknięcia sklepów wpisują się w zmieniające się zachowania konsumentów oraz strategię rozwoju wielokanałowego. Jednocześnie firma przygotowuje się na znaczne koszty restrukturyzacji. Do końca 2026 roku zamierza ująć w księgach przed opodatkowaniem łączne koszty w wysokości od 75 do 90 mln dolarów, głównie związane z odprawami i świadczeniami dla odchodzących pracowników.

image

Innova Market Insights: Rynek zapachów do domu rośnie w tempie 37 proc. rocznie

W dłuższej perspektywie Newell oczekuje, że program przyniesie znaczące oszczędności. Po pełnym wdrożeniu plan ma generować roczne oszczędności przed opodatkowaniem na poziomie 110–130 mln dolarów. Firma liczy, że działania te poprawią jej rentowność oraz zwiększą przewidywalność wyników finansowych, co ma przełożyć się na większą wartość dla konsumentów i akcjonariuszy.

W trzecim kwartale segment Home & Commercial Solutions, w którym znajduje się Yankee Candle, odnotował spadek przychodów do 942 mln dolarów z 1,0 mld dolarów rok wcześniej. Oznacza to spadek sprzedaży bazowej o 9,8 proc. Mimo pogorszenia przychodów, segment wygenerował 40 mln dolarów zysku operacyjnego (4,2 proc. sprzedaży), co stanowi istotną poprawę względem straty 94 mln dolarów (–9,0 proc.) w analogicznym okresie poprzedniego roku. Skorygowany zysk operacyjny wyniósł 64 mln dolarów, czyli 6,8 proc. sprzedaży, wobec 122 mln dolarów (11,7 proc.) rok wcześniej.

image

Były zapachowe, są jodowe: Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu wprowadziło na rynek świecę uwalniającą jod podczas spalania

W lipcu marka Yankee Candle rozpoczęła działania mające na celu odświeżenie wizerunku i poprawę doświadczeń konsumenckich. Wprowadzono m.in. spójny, unowocześniony design opakowań, nową mieszankę wosku w kultowych dużych świecach oraz nową kampanię lifestyle’ową. Firma liczy, że połączenie zmian produktowych z restrukturyzacją przyczyni się do odbudowy pozycji marki w kluczowych kanałach sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. grudzień 2025 09:52