StoryEditor
Producenci
29.07.2022 00:00

L‘Oréal raportuje ponad 13 proc. wzrost po pierwszej połowie roku 2022

L‘Oréal osiągnął wyjątkowo dobre wyniki w pierwszej połowie roku, odnotowując wzrost na poziomie 13,5 proc. Dermokosmetyki odnotowały wzrost o 23,8 proc. w pierwszej połowie 2022 roku, a kosmetyki luksusowe skoczyły o ponad 25 proc. L’Oréal rósł dwa razy szybciej niż rynek i umocnił swoją pozycję światowego lidera branży kosmetycznej – informuje Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréal.

L'Oréal w pierwszej połowie 2022 r. osiągnął wzrost na poziomie 13,5 proc. W tym samym okresie dermokosmetyki zanotowały wzrost o 23,8 proc., a kosmetyki luksusowe o ponad 25 proc. – L’Oréal rósł dwa razy szybciej niż rynek i umocnił swoją pozycję światowego lidera branży kosmetycznej – skomentował Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L'Oréal.

Nicolas Hieronimus powiedział, że wydajność grupy jest coraz bardziej zrównoważona. Równowaga jest zachowywana pomiędzy sprzedażą online i stacjonarną, która po ponownym otwarciu sklepów w większości krajów, odnotowuje coraz większe wzrosty. Handel online utrzymuje dwucyfrowe tempo. Wszystkie strefy geograficzne także odnotowały dwucyfrowe wzrosty, z dobrymi wynikami na rynkach wschodzących (SAPMENA–SSA 4, Ameryka Łacińska) i wybitnymi wynikami w Chinach kontynentalnych pomimo trudnej sytuacji biznesowej w tym regionie.

Nasza sprawdzona zdolność do waloryzowania naszego portfolio poprzez innowacje i kontrolowanie kosztów pozwoliła nam zaabsorbować wpływ wyższych cen surowców, złagodzić presję łańcucha dostaw i nadal efektywnie inwestować w nasze marki, jednocześnie poprawiając rentowność – wyjaśnia dyrektor generalny L'Oréal.

Wzrost L’Oréal w Europie
Europa osiągnęła silny wzrost +14,3 proc. like-for-like. Wraz ze zniesieniem ograniczeń dotyczących zdrowia publicznego w większości krajów, europejski rynek kosmetyczny rozwijał się dynamicznie w pierwszej połowie roku i przekroczył poziomy z roku 2019. Wzrosły wszystkie kategorie, a Grupa umocniła swoją pozycję w e-commerce.

Dywizja Kosmetyków Aktywnych (dermokosmetyki) znacząco zwiększyła swój udział w rynku, przy czym La Roche-Posay odnotował bardzo silny wzrost, a CeraVe szybko się rozwija. L’Oréal Luxe odnotowała wyjątkowe wyniki w zakresie zapachów, pomimo ograniczeń w łańcuchu dostaw. Wyniki Działu Produktów Konsumenckich były napędzane przez makijaż i pielęgnację skóry. 

Działalność Grupy na Ukrainie, wstrzymana 24 lutego po rosyjskiej inwazji, została wznowiona w ograniczonym stopniu. W Rosji Grupa tymczasowo zamknęła wszystkie własne sklepy i serwisy e-commerce oraz zawiesiła wszystkie inwestycje przemysłowe i medialne. Zgodnie z sankcjami europejskimi i amerykańskimi zawiesiła sprzedaż wszystkich produktów z wyjątkiem niezbędnych produktów codziennego użytku.

Przeczytaj również: Grupa L'Oréal osiągnęła pełną neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla

Ważnym osiągnieciem dla grupy jest również fakt, że program L’Oréal for the Future osiągnął ważny kamień milowy: po Stanach Zjednoczonych w 2021 roku osiągnięto neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich zakładach firmy w strefie Azji Północnej.

Mając na uwadze obecną niepewność i niestabilność, jesteśmy przekonani, że nasz unikalny, zrównoważony model biznesowy, innowacyjność, silne portfolio marek, pasja i zwinność naszych zespołów, a także nasza siła finansowa to atuty, które pozwolą nam realizować rentowną strategię zrównoważonego rozwoju. Pozostajemy optymistycznie nastawieni do perspektyw globalnego rynku kosmetycznego i jesteśmy przekonani, że możemy osiągnąć lepsze wyniki w 2022 roku i odnotować kolejny rok wzrostu sprzedaży i zysków – podsumował Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L'Oréal.

Przeczytaj również: Tomasz Synowiec, LOreal: Dwucyfrowe wzrosty w kategoriach makijażu, pielęgnacji twarzy i włosów [KOMENTARZ]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
16.09.2025 10:44
Niełatwo podrobić nową serię kosmetyków Louis Vuitton. Jak dom mody chroni swoje wzory i oznaczenia?
LV, EUIPO

Louis Vuitton to jedna z najbardziej rozpoznawalnych luksusowych marek, znana z kultowych torebek z monogramem, walizek i wyrobów skórzanych. Jednocześnie należy do najczęściej podrabianych marek na świecie. 29 sierpnia 2025 br. w prywatnym apartamencie flagowego salonu Louis Vuitton przy New Bond Street w Londynie odbyła się wyjątkowa premiera kosmetyków do makijażu „La Beauté Louis Vuitton”.

To wydarzenie oznacza oficjalne wejście kultowego domu mody na rynek kosmetyków kolorowych.

Nowa kolekcja obejmuje szeroką gamę produktów, od matowych i satynowych szminek, przez balsamy do ust, palety cieni, bibułki matujące, aż po zestaw pędzli podróżnych. Całość uzupełniają skórzane kosmetyczki, nawiązujące do kuferków podróżnych, od których zaczęła się cała historia marki.

image

Louis Vuitton wkracza na rynek luksusowych kosmetyków, licząc na poprawę wyników

Jak francuskiemu domowi mody udaje się utrzymać pozycję i skutecznie chronić swoje produkty?

Przypomnę, że znak towarowy chroni nazwę marki, logo oraz wszelkie oznaczenia, które odróżniają produkty przedsiębiorcy od innych na rynku. Daje to właścicielowi wyłączne prawo do używania danego oznaczenia w odniesieniu do wskazanych w zgłoszeniu towarów lub usług. 

Z kolei wzór przemysłowy chroni wygląd produktów – na przykład kształty opakowań, butelek czy wzory na etykietach – przed kopiowaniem przez konkurencję.

image

Natalia Basałaj, kancelaria Hansberry Tomkiel: Jak chronić design i oznaczenia markowych perfum?

Krótko przed premierą swoich kosmetyków, 22 sierpnia br., LOUIS VUITTON MALLETIER zgłosili w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) do rejestracji unijne wzory przemysłowe obejmujące opakowania pomadek, cieni oraz pudrów. W EUIPO zarejestrowane są m.in. następujące wzory:

- dla szminek i balsamów do ust:

image
mat.pras.

(odpowiednio REUD 015114658-0009 oraz 015114658-0006)

- dla opakowań kosmetyków:

image
mat.pras.

(REUD 015114606-0004 oraz 015114606-0005).

Rejestracja wzorów przemysłowych w trybie przyspieszonym może trwać zaledwie około dwóch tygodni. Louis Vuitton uzyskała rejestrację serii wzorów przedstawiających opakowania kosmetyków już 28 sierpnia br., czyli jeszcze przed publiczną premierą kolekcji. To wyraźnie pokazuje, że francuski dom mody prowadzi przemyślaną, systematyczną strategię ochrony swoich produktów i dba o zabezpieczenie praw własności intelektualnej na każdym etapie swojej działalności.

W EUIPO Louis Vuitton od lat posiada zarejestrowane liczne wzory przemysłowe oraz znaki towarowe – zarówno słowne („Louis Vuitton”, „LV”), jak i słowno-graficzne oraz graficzne. Obejmują one m.in. wszystkie odmiany kultowego monogramu LV oraz charakterystyczne faktury z tym monogramem czy szachownicy i motywami kwiatowymi. 

Oto przykłady, które można znaleźć na stronach EUIPO:

image
mat.pras.
 
image
mat.pras.

(https://euipo.europa.eu/eSearch/#details/owners/6708)

Komentarz ekspercki

Łączenie ochrony wzorów przemysłowych (kształtu i designu opakowań) z ochroną znaków towarowych (symboli i oznaczeń umieszczanych na kosmetykach) zapewnia silną, kompleksową ochronę produktów. Taka strategia umożliwia skuteczne reagowanie na naruszenia – od wysyłania wezwań do zaprzestania naruszeń, przez zgłaszanie podróbek na platformach sprzedażowych, po dochodzenie roszczeń w sądzie.

Marka Louis Vuitton jest znana z rygorystycznego monitorowania bezprawnego wykorzystania swoich znaków i szybkiego podejmowania działań prawnych, w tym wnoszenia licznych pozwów, również przeciwko podmiotom spoza branży.

Dlaczego warto zastrzec znaki towarowe oraz wzory przemysłowe?

Kosmetyki kolorowe mają duży potencjał sprzedażowy. W luksusowych produktach wygląd opakowania i design samego produktu mogą być równie ważne jak jego jakość i właściwości.

Dlatego warto zadbać na czas o kompleksową ochronę własności intelektualnej i zarejestrować znaki towarowe i wzory przemysłowe, obejmujące nie tylko nazwy i logo, ale też najważniejsze kształty, symbole oraz wzory umieszczane na opakowaniu oraz bezpośrednio na produkcie. Najlepiej pomyśleć o tym, tak jak Louis Vuitton, jeszcze przed wprowadzeniem do obrotu nowych produktów.

Natalia Basałaj, radca prawny, Kancelaria Hansberry Tomkiel

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.09.2025 14:38
„Sukcesja” po włosku: Testament Armaniego otwiera drogę do sprzedaży udziałów lub giełdy
Giorgio Armani Beauty w Galerii Mokotów.Giorgio Armani Beauty

Śmierć Giorgio Armaniego, który zmarł 4 września w wieku 91 lat, uruchomiła proces sukcesji w jednej z najsłynniejszych włoskich marek luksusowych. Testament projektanta zakłada stopniową sprzedaż udziałów w założonym przez niego domu mody lub alternatywnie wprowadzenie spółki na giełdę. To znacząca zmiana w strategii przedsiębiorstwa, które przez dekady broniło swojej niezależności. Wartość firmy szacowana jest na od 5 do 12 miliardów euro.

Zgodnie z zapisami, spadkobiercy mają obowiązek sprzedać pierwsze 15 proc. udziałów w ciągu 18 miesięcy. Następnie, w okresie od trzech do pięciu lat, na rynek powinien trafić kolejny pakiet – od 30 proc. do 54,9 proc. Jeśli druga transakcja nie zostanie zrealizowana, spółka powinna przeprowadzić ofertę publiczną w Mediolanie lub innym porównywalnym rynku. Kontrolę nad co najmniej 30 proc. udziałów oraz 70 proc. praw głosu zachowa Fondazione Giorgio Armani, oraz wieloletni partner projektanta, Pantaleo Dell’Orco.

Potencjalnymi nabywcami są globalne koncerny z sektora dóbr luksusowych i kosmetycznych: LVMH, L’Oréal oraz EssilorLuxottica. Analitycy wskazują, że największe szanse ma LVMH, ze względu na zasoby finansowe i strategiczną synergię. Armani, mimo ikonicznego statusu, notuje ograniczoną rentowność – w 2024 roku grupa wygenerowała 2,3 mld euro przychodów (2,7 mld dolarów), a marża operacyjna spadła poniżej 3 proc., podał bank Berenberg.

Przyszłość domu mody będzie mieć znaczenie nie tylko dla Włoch, ale i dla całej branży luksusowej, która zmaga się z wolniejszym tempem wzrostu oraz rosnącą konkurencją. Testament Armaniego formalizuje proces przejęcia kontroli nad jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, otwierając pole do konsolidacji na rynku, w którym dominują globalne holdingi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. wrzesień 2025 16:18