StoryEditor
Producenci
13.02.2023 00:00

L‘Oréal Skin Lab otworzył drzwi do świata pielęgnacji preparatami z retinolem

Wydarzenie L‘Oréal Skin Lab odbyło się 8 lutego w kameralnym domu handlowym Mysia 3 w centrum Warszawy / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Firma L‘Oréal zorganizowała dla wszystkich chętnych spotkanie na temat pielęgnacji przeciwstarzeniowej. Jego hasła to „Po prosu działa! Sprawdź sama” oraz „To nie magia. To nauka”. Bohaterem wydarzenia był krem Revitalift Laser oraz inne produkty z zawartością retinolu.  

Obserwatorzy konta L'Oréal Paris na Facebooku (@lorealparispolska) zostali zaproszeni na wydarzenie L'Oréal Paris Skin Lab! Do udziału zachęcało hasło „Po prostu działa! Przyjdź i sprawdź sama”. Bohaterem wydarzenia był krem Revitalift Laser.

Całodzienne spotkanie w dniu 8 lutego zapoczątkował warsztat z automasażu twarzy z Lilią Dworecką (@perfect_face_pl). Ekspertka przekonywała, że za pomocą codziennych ćwiczeń można wpłynąć na wyprostowanie zmarszczek, wygładzenie bruzd np. nosowo-wargowych, poprawę owalu twarzy czy ujędrnienie skóry na szyi.

Następnie uczestnicy spotkania zostali zaproszeni na indywidualne konsultacje. Ich pierwszym etapem było badanie nawilżenia skóry i ilości wydzielanego przez nią sebum. Aleksandra Hartman informowała jakie są równice między zimowym a letnim poziomem nawilżenia oraz co ma wpływ na zwiększenie wydzielania sebum.

Bardziej szczegółowych wskazówek pielęgnacyjnych udzielała dr Ivana Stanković, dermatolożka i ekspertka marki L'Oréal Paris. Biorąc pod uwagę wiek i pomiary nawilżenia i sebum, informowała jakich składników potrzebuje cera i po jakie produkty z portfolio L'Oréal warto sięgnąć zarówno podczas pielęgnacji porannej, jak i wieczornej.    

Natomiast influencerka Martyna Grzenkowicz (@peachee.me), po dokładnym wywiadzie na temat codziennej rutyny pielęgnacyjnej, proponowała jej modyfikację tak, aby w efekcie uzyskać odpowiedni poziom nawilżenia skóry z użyciem preparatów z kwasem hialuronowym. Wyjaśniała też znaczenie stosowania odpowiednich produktów do demakijażu i podpowiadała, jak umiejętnie wprowadzić do pielęgnacji produkty z retinolem i pro-retinolem – zarówno w postaci serum jak i kremów na dzień i na noc.

Na koniec indywidualnych konsultacji każdy z uczestników otrzymywał receptę z przepisanymi preparatami, która realizowana była na miejscu, jako prezent od firmy. Wiele osób skorzystało też z masażu Kobido poprawiającego jędrność i elastyczność skóry.

Bohaterem spotkania był krem Revitalift Laser X3 SPF 25, który zawiera składniki polecane przez dermatologów: pro-retinol, witaminę CG i kwas hialuronowy. Dzięki nim skóra staje się bardziej sprężysta i jędrna, a po 4 tygodniach stosowania zmarszczki i przebarwieni stają się mniej wyraźne.

Czytaj też: Retinol i retinoidy – krótki przewodnik i zasady stosowania

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 13:41
Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego
Henkel Polska na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.Henkel Polska

Podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, wziął udział w panelu poświęconym gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusja skupiła się na wpływie nadchodzących regulacji unijnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Eksperci podkreślali konieczność traktowania odpadów jako cennych zasobów, projektowania procesów produkcyjnych z myślą o cyrkularności oraz minimalizowania powstawania odpadów.

Podczas panelu Kiril Marinov przedstawił konkretne działania, które Henkel podejmuje w odpowiedzi na nadchodzące rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). W ubiegłym roku 26 proc. plastiku użytego w opakowaniach Henkel pochodziło z recyklingu, a w 2025 roku firma planuje osiągnąć poziom 30 proc. Tym samym Henkel wyprzedzi o pięć lat regulacje unijne, które będą obowiązywać dopiero od 2030 roku.

W kontekście cyrkularności Polska wypada korzystnie na tle średniej światowej. Jak zaznaczył Kiril Marinov, poziom ponownego wykorzystania materiałów w Polsce wynosi 10,2 proc., podczas gdy średnia światowa to 8,6 proc.. Ekspert podkreślił, że nasz kraj ma potencjał, by stać się jednym z liderów gospodarki obiegu zamkniętego w Europie, na wzór Holandii, gdzie recykling materiałów osiągnął poziom 25 proc.

Transformacja opakowań w Henklu obejmuje całe portfolio produktów. Obecnie 91 proc. opakowań firmy nadaje się do ponownego użycia lub recyklingu, a celem na 2025 rok jest osiągnięcie 100 proc. Henkel zmniejszył także wykorzystanie surowców ropopochodnych o 35 proc. i dąży do dalszej redukcji o połowę. Dodatkowo wszystkie europejskie zakłady produkcyjne Henkla osiągnęły neutralność pod względem emisji CO₂.

Jeszcze kilka lat temu butelki płynu do prania [Persil] były wykonywane z przezroczystego materiału, a konsumenci mogli zobaczyć, jak produkt wygląda wewnątrz opakowania. Od dwóch lat stosujemy polietylen o wysokiej gęstości, włączając w proces produkcyjny 50 proc. recyklowanego plastiku. [...] Obecnie butelki są białe, ze względu na brak możliwości znalezienia na rynku wysoce przezroczystego materiału dla recyklowanego polietylenu. Zdecydowaliśmy się na ten kompromis, stawiając zrównoważony rozwój ponad dotychczasowy wygląd produktu

wytłumaczył Kiril Marinov.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 11:27
Unilever tnie etaty i oszczędza – pierwszy kwartał 2025 pod znakiem restrukturyzacji
Unilever szuka oszczędności w zasobach ludzkich.Shutterstock

Unilever, jeden z największych koncernów dóbr konsumenckich na świecie, ogłosił redukcję około 6 tysięcy miejsc pracy w pierwszym kwartale 2025 roku. Cięcia są częścią globalnego planu restrukturyzacyjnego zapowiedzianego jeszcze w 2024 roku, którego celem jest likwidacja łącznie około 7,5 tysiąca etatów. Dzięki tym działaniom firma spodziewa się oszczędności rzędu 550 milionów euro do końca bieżącego roku.

W opublikowanym raporcie kwartalnym Unilever wykazał mieszane wyniki finansowe. Pomimo trudnych warunków rynkowych, skorygowany wzrost sprzedaży bazowej wyniósł 3 proc., co przypisano wzrostowi wolumenu sprzedaży oraz cen. Dobrze poradziły sobie tzw. „power brands” spółki – takie jak Dove i Rexona – co miało szczególne znaczenie dla wzrostu w segmencie Beauty & Wellbeing (wzrost o 4,1 proc.) oraz Personal Care (wzrost o 5,1 proc.), zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim.

Całkowity przychód koncernu spadł jednak o 0,9 proc., do poziomu 14,8 miliarda euro. Na wynik ten wpływ miały głównie koszty związane z wyprzedażą aktywów oraz negatywne różnice kursowe. Mimo to dyrektor generalny firmy, Fernando Fernandez, ocenił początek roku jako „zahartowany” i wyraził optymizm co do dalszego wzrostu, zwłaszcza dzięki strategii premiumizacji i innowacji produktowej na rynkach rozwiniętych.

W ujęciu kategorii produktowych, segment pielęgnacji włosów utrzymał się na stabilnym poziomie, z minimalnym wzrostem, który częściowo zrekompensował ponowny debiut Dove z technologią odbudowy włókien. W Brazylii marka Sunsilk odnotowała spadki związane z ograniczaniem zapasów, podczas gdy Nexxus zanotował dwucyfrowy wzrost dzięki premierze linii HY-Volume. Segment dezodorantów – w tym nowości do całego ciała – szczególnie umocnił pozycję działu Personal Care, w którym sama marka Dove odpowiadała za 40 proc. przychodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 14:35