StoryEditor
Producenci
15.03.2019 00:00

L‘Oréal wyróżniony za zaangażowanie na rzecz równości płci

L‘Oréal znalazł się w zestawieniu Bloomberg Gender-Equality Index (GEI) 2019 r. Wskazuje ono firmy zaangażowane w działania wpierające równość płci i w promowanie równego traktowania kobiet w miejscu pracy. L‘Oréal został również partnerem francuskiej prezydencji na szczycie G7 w temacie równości płci.

Bloomberg Gender-Equality Index jest źródłem danych o równości płci w przedsiębiorstwach. Indeks 2019 r. obejmuje 230 firm działających w dziesięciu sektorach i mających siedziby w 36 krajach i regionach.

Wynik L'Oréal w podsumowaniu Bloomberga wzrósł w tym roku, osiągając 93,50 punktów na 100. Wg danych dotyczących zatrudnienia, w 2017 r. kobiety stanowiły 69 proc. zespołu L'Oréal, a na poszczególnych szczeblach odpowiednio 46 proc. zarządu, 33 proc. komitetu wykonawczego i 48 proc. komitetów zarządzających na rynkach lokalnych.

Budowanie zespołów zbalansowanych pod względem płci, wieku czy kompetencji przekłada się na zaangażowanie i lojalność pracowników, podobnie jak równy dostęp do wewnętrznych awansów i rozwoju. Chciałbym tutaj podkreślić, że w L’Oréal Polska w 2018 roku awansowało aż 24 proc. kobiet. Dla mężczyzn ten odsetek wyniósł 17 proc. Ogromnie cieszy mnie, że po raz kolejny nasze działania w zakresie zapobiegania dyskryminacji ze względu na płeć zostały zauważone i docenione – mówi Paweł Konieczny, dyrektor ds. personalnych L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

W Polsce L’Oréal jest jednym z inicjatorów powstania Karty Różnorodności , a w 2012 r. został sygnatariuszem tego dokumentu. W związku z tym firma wdraża dobre praktyki w obszarze równości płci i deklaruje przeciwdziałanie dyskryminacji w miejscu pracy oraz promuje działania wspierające różnorodność.

Również globalnie firma podjęła długofalowe zobowiązania do działań na rzecz równości płci. W efekcie została partnerem francuskiej prezydencji w tym temacie na szczycie G7. Prezydent Francji Emmanuel Macron powołał specjalną grupę doradczą złożoną z 35. ekspertów. Tematy, którymi będą się zajmować to przemoc ze względu na płeć, edukacja i przedsiębiorczość.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. listopad 2025 11:18