StoryEditor

L’Oréal zgłasza patent na wegańską szminkę

Nowa, wegańska formuła pomadki, opatentowana przez L‘Oreal, może być kolejnym przełomem w kosmetologii. / Andriyko Podilnyk via Unsplash
Międzynarodowy lider branży kosmetycznej L’Oréal opracował formułę pomadki, która może być wykonana przy użyciu minimalnej lub zerowej zawartości składników pochodzenia zwierzęcego i wosku pszczelego. Firma sugeruje, że można jej używać do tworzenia kolorowych i niekolorowych zestawów do pielęgnacji ust. Patent został zgłoszony pod numerem WIPO International Patent No. WO/2023/278383​​.

W swoim międzynarodowym patencie L’Oréal oświadcza, że formuła pomadki zawiera co najmniej jeden naturalny olej, jeden wosk z alkoholem tłuszczowym i cząsteczki co najmniej jednego wypełniacza. Co ważne, stwierdzono, że bezwodną mieszankę – którą można wykorzystać do produkcji kolorowej szminki lub bezbarwnych, nawilżających, lub ochronnych balsamów do ust – można stworzyć przy użyciu minimalnej ilości składników pochodzenia zwierzęcego lub zupełnie bez nich.

Międzynarodowy dokument szczegółowo opisał złożoność zastąpienia składników pochodzenia zwierzęcego i wosku pszczelego przy jednoczesnym zachowaniu pożądanych właściwości sensorycznych pomadek. L‘Oréal twierdzi, że wiele pomadek zawiera składniki pochodzenia zwierzęcego lub wosk pszczeli, aby uzyskać „pożądaną teksturę”. Bez tych składników, według potentata, trudno jest uzyskać konsystencję, która jest pożądana przez konsumentów. Jedną z części kompozycji opatentowanej formuły jest naturalny olej, który można odzyskać lub wyekstrahować z żywności, na przykład oliwa z oliwek, olej z awokado, olej sezamowy, olej morelowy, olej sojowy, olej jęczmienny lub olej szafranowy.

Taki naturalny olejek jest obecny w kompozycji w ilości 20-60% wagowych, idealnie pomiędzy 32-38% wagowych. Opcjonalnie można również dodać dodatkowe olejki, takie jak olejki lotne lub nielotne; najlepiej oleje silikonowe lub estry, które działały jako dodatkowe oleje. Inną ważną częścią kompozycji jest wosk z alkoholi tłuszczowych, który może być nasycony lub nienasycony, liniowy lub rozgałęziony, i obecny w ilości pomiędzy 1-15% wagowych końcowej formuły, idealnie 2-8%. Kompozycja pomadki do ust zawierała również cząsteczki wypełniacza, sferyczne lub blaszkowate, najlepiej pochodzenia naturalnego, takie jak celuloza, wypełniacze skrobiowe lub mineralne. Firma stwierdziła, że te wypełniacze powinny występować w ilości 0,25-10% wagowych w końcowej formule, najlepiej między 0,5-7% wagowych.

Co ważne, ta wegańska formuła pomadek może również zawierać barwniki do tworzenia kolorowych pomadek, a nie tylko bezbarwnych balsamów, które zapewniają nawilżenie lub ochronę. Firma podała, że środki barwiące zostały wybrane spośród barwników, w tym pigmentów perłowych i barwników rozpuszczalnych w tłuszczach, które dają odpowiednio intensywne napigmentowanie przy udziale w masie końcowej w ilości 1-30% wagowych ostatecznej formuły, najlepiej 8-16%. 

L‘Oréal oświadczył, że jego wynalazek może ostatecznie zostać wykorzystany do opracowania kilku produktów do ust, w tym szminek, pomadek ochronnych, tintów, błyszczyków i innych kosmetyków kolorowych.

Czytaj także: Rynek kosmetyków wegańskich wzrośnie o blisko 6 mln dolarów w latach 2023-2027

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann inwestuje w cyfryzację i sztuczną inteligencję z Microsoft Azure Red Hat OpenShift
Logo sieci drogerii RossmannShutterstock

Rossmann przyspiesza proces cyfryzacji, wdrażając rozwiązanie Microsoft Azure Red Hat OpenShift. Niemiecka sieć drogerii planuje rozwijać strategię chmury hybrydowej w modelu zwinnym, przygotowując się jednocześnie do realizacji projektów opartych na sztucznej inteligencji. Nowa architektura IT ma umożliwić firmie szybsze reagowanie na potrzeby rynku oraz zwiększenie efektywności procesów.

Wybór platformy OpenShift ma na celu budowę środowiska IT opartego na standaryzacji, automatyzacji i orkiestracji. Dzięki obsłudze kontenerów Red Hat, Rossmann może znacząco skrócić cykle tworzenia oraz utrzymania aplikacji, co przekłada się na szybsze wdrażanie nowych rozwiązań dla klientów i pracowników.

Wdrożenie obejmuje również Red Hat OpenShift AI, które tworzy dedykowane środowisko do trenowania i rozwijania generatywnych modeli sztucznej inteligencji w infrastrukturze chmury hybrydowej. Takie podejście pozwoli firmie integrować rozwiązania AI bez konieczności przenoszenia wszystkich danych i procesów do chmury publicznej, co ma znaczenie dla bezpieczeństwa i zgodności z regulacjami.

Rossmann podkreśla, że inwestycja w nową platformę jest częścią długoterminowej strategii transformacji cyfrowej. Dzięki standaryzacji procesów IT, automatyzacji i możliwościom rozwiązań AI, sieć zamierza zwiększyć tempo innowacji oraz zoptymalizować obsługę milionów klientów na rynkach, na których działa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.08.2025 09:23
Primark stawia na aplikację mobilną, wśród kategorii: uroda i makijaż
Nowa aplikacja Primark jest już dostępna w Irlandii i WłoszechPrimark

Primark uruchomił swoją pierwszą aplikację mobilną dla klientów, zawierającą sekcję poświęconą kategorii beauty. Stanowi to ważny cyfrowy krok milowy irlandzkiego detalisty, kojarzonego do tej pory z olbrzymimi powierzchniami sprzedaży stacjonarnej.

Nowa aplikacja, która jest już dostępna w Irlandii i Włoszech, a w Wielkiej Brytanii ma zostać wdrożona w ciągu najbliższych 18 miesięcy, oferuje m.in. dział dotyczący urody. Użytkownicy będą mogli dzięki temu przeglądać i odkrywać najnowsze produkty kosmetyczne, dostępne w sklepach Primark, w tym produkty do pielęgnacji włosów i ciała, a także kosmetyków do makijażu.

Klienci będą mogli dzięki aplikacji nie tylko przeglądać najnowsze kolekcje Primark, ale także sprawdzać dostępność produktów w czasie rzeczywistym i planować wizyty za pomocą wbudowanego lokalizatora sklepów. Mogą również zaznaczać ulubione produkty i włączać spersonalizowane powiadomienia – dzięki funkcjom zaprojektowanym tak, aby wypełnić lukę między wyszukiwaniem online a zakupami w sklepie stacjonarnym.

image
Primark

Celem aplikacji jest usprawnienie interakcji klientów z marką dzięki urządzeniom mobilnym – zaoferowanie im wygody i doświadczenia zakupowego, które odzwierciedla dynamiczny charakter oferty Primark, opartej na trendach.

Wiemy, że nasi klienci coraz częściej rozpoczynają zakupy od wersji online, niezależnie od tego, czy chcą sprawdzić nowości, czy zaplanować wizytę. Nasza aplikacja daje im narzędzia, aby mogli to zrobić w bardziej intuicyjny i spersonalizowany sposób – wyjaśnia Matt Houston, dyrektor ds. obsługi klienta i rozwiązań cyfrowych Primark.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 10:58