StoryEditor
Sieci i centra handlowe
05.11.2021 00:00

Lidl rozszerza ofertę produktów do higieny intymnej dla kobiet

W ofercie Lidl Polska, oprócz oferowanych już wcześniej chusteczek do higieny intymnej pod marka własną, pojawił się papier toaletowy z kwasem mlekowym - również marki należącej do sieci. To asortyment czasowy, który dostępny jest  w sklepach od wtorku 2 listopada, do wyczerpania zapasów.

Papier toaletowy z kwasem mlekowym Floralys Intim Care został stworzony z myślą o higienie intymnej kobiet. Reguluje pH skóry, jest łagodny oraz delikatnie pachnie aloesem. Produkt przebadano dermatologicznie i alergologicznie. Jest dostępny w sklepach Lidl od wtorku 2 listopada, do wyczerpania zapasów.

W ramach oferty stałej Lidl Polska oferuje natomiast chusteczki do higieny intymnej Cien z aloesem lub z korą dębu. Zawierają one kwas mlekowy i alantoinę oraz pomagają utrzymać właściwe pH okolic intymnych. Co istotne, chusteczki są w 100 proc. biodegradowalne oraz spłukiwalne. Ich opakowania w 100 proc. nadają się do recyklingu.

Chusteczki do higieny intymnej nie zawierają też mikroplastiku, o czym informuje oznaczenie na opakowaniu. Sieć redukuje też ilość mikroplastiku w kosmetykach marki własnej Cien. Te, które pozytywnie przeszły ten proces są oznaczone napisem „Receptura bez mikroplastiku”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
30.07.2025 11:00
Grupa Pepco planuje zamknięcia i restrukturyzację po zmianie właściciela jednej ze swoich sieci
Dyskont przemysłowo-spożywczy brytyjskiej sieci Poundland.Poundland

Grupa Pepco, poprzedni właściciel brytyjskiej sieci dyskontów Poundland, powierzyła firmie doradczej FRP Advisory nadzór nad procesem przekazania spółki nowemu właścicielowi – firmie Gordon Brothers. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Sky News, FRP ma pełnić funkcję obserwatora w postępowaniu sądowym, które ma umożliwić przeprowadzenie szerokiej restrukturyzacji, obejmującej m.in. redukcję liczby sklepów i zwolnienia pracowników.

W ramach planu naprawczego sieć planuje zamknąć 68 sklepów oraz dwa centra dystrybucyjne. Dodatkowo Poundland chce renegocjować czynsze w setkach lokalizacji. Posiedzenie sądu w tej sprawie zaplanowano na koniec sierpnia. Jak wynika z doniesień, w przyszłości może dojść do kolejnych zamknięć sklepów oraz redukcji setek miejsc pracy. Nowy właściciel – Gordon Brothers – przejął sieć w czerwcu tego roku za symboliczną kwotę jednego funta.

Grupa Pepco, która prowadzi działalność m.in. w Polsce, koncentruje się obecnie na rozwoju systemów IT, które są wspólne dla operacji Poundland i Pepco. Infrastruktura technologiczna pozostaje jednym z elementów łączących obie marki po zmianie właściciela brytyjskiego dyskontu.

Prezes Poundland, Barry Williams, podkreślił, że marka nadal obsługuje ponad 20 milionów klientów rocznie, jednak wyniki spółki od dłuższego czasu nie spełniały oczekiwań. „Choć Poundland pozostaje silną marką, nasze wyniki od dłuższego czasu nie były zadowalające. Potrzebujemy działań, które pozwolą nam wrócić na ścieżkę wzrostu” – powiedział Williams. Dodał, że choć plan zakłada trudne decyzje, takie jak zamykanie sklepów i centrów dystrybucyjnych, to są one niezbędne dla zabezpieczenia przyszłości tysięcy miejsc pracy i setek placówek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
25.07.2025 11:00
Chorten, Eurocash i Netto łączą siły i dołączają do europejskiej grupy zakupowej EMD
Trzech dużych graczy zdecydowało się na sojusz.Chorten

Grupa Eurocash, Grupa Chorten oraz sieć Netto ogłosiły plany utworzenia lokalnego sojuszu zakupowego, który ma na celu przystąpienie do europejskiej grupy EMD (European Marketing Distribution). Inicjatywa ta ma wzmocnić pozycję polskich detalistów na rynku międzynarodowym i przynieść korzyści w zakresie wspólnych zakupów oraz marketingu. EMD zrzesza już wiodących detalistów z Hiszpanii, Włoch, Holandii, Niemiec i Szwecji.

Nowy polski sojusz zakupowy ma obejmować 20 000 sklepów, a jego łączny roczny obrót przekracza 12 miliardów euro. Dzięki temu stanie się on drugą co do wielkości organizacją handlową w Polsce. Do grupy należeć będą m.in. sklepy działające pod markami Delikatesy Centrum, Lewiatan, Duży Ben czy Eurocash Sieci Partnerskie.

Członkostwo w EMD zapewni polskim detalistom dostęp do europejskich kanałów zaopatrzenia, co może przełożyć się na oszczędności w łańcuchu dostaw i umożliwić dalsze inwestycje w rozwój oferty dla klientów. Nowi członkowie mają wziąć udział m.in. we wspólnych zakupach marek własnych oraz korzystać z usług EMD dla międzynarodowych producentów marek, począwszy od 2026 roku.

Finalizacja przystąpienia do EMD zależy jeszcze od uzyskania zgody organów antymonopolowych. Paweł Surówka, prezes Eurocash, podkreślił w wypowiedzi dla European Supermarket Magazine, że członkostwo w EMD to szansa na przyspieszenie wzrostu w Polsce. Z kolei Philippe Gruyters, dyrektor zarządzający EMD, zaznaczył, że polski sojusz otwiera nowe możliwości zakupowe dla wszystkich członków grupy i wzmacnia obecność EMD na dynamicznie rozwijającym się rynku polskim.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. lipiec 2025 16:50