StoryEditor
Producenci
24.06.2022 00:00

Marka OnlyBio stworzyła mobilną aplikację, która wspiera pielęgnację włosów

OnlyBio zaprezontowała innowacyjną aplikację mobilną, która umożliwia zbudowanie i zaplanowanie indywidualnego programu pielęgnacji włosów. OnlyBio Stories to pierwsza taka aplikacja na polskim rynku beauty.

Eksperci OnlyBio wiedzą, że każdy jest inny i to, co daje świetne efekty u jednej osoby, u drugiej może dawać gorsze rezultaty. Dlatego tak ważne jest obserwowanie swoich włosów i słuchanie swojego ciała. Najczęściej plan będzie rekomendował więcej niż jeden produkt z danej kategorii (aby zobaczyć kolejne propozycje wystarczy przesunąć palcem w lewo).

Dzięki temu w sytuacji, gdy pierwszy z podpowiadanych produktów się nie sprawdzi, będzie do wyboru jeszcze kilka opcji. Oprócz tego, marka zadbała także o możliwość dodawania własnych produktów. Można to zrobić wchodząc w zakładkę „Półka" i klikając (w prawym górnym rogu) przycisk dodaj produkt. System poprosi o zdjęcie i nazwę produktu oraz dodanie go do odpowiedniej kategorii. Na skutek tego działania własny kosmetyk pojawi się w planie w odpowiednich miejscach. 

Zależało nam aby to narzędzie, które możemy mieć zawsze przy sobie w swoich telefonach, było po pierwsze praktyczne i wygodne dla każdej osoby, która zaczyna lub ma już większe doświadczenie w pielęgnacji skóry głowy i włosów. A po drugie chcemy, aby klientki dzieliły się z nami swoimi włosowymi historiami, zdjęciami, filmikami, pokazywały jak ich świadoma pielęgnacja i ułożony plan zmienia ich włosy. Aplikacja jest absolutnie dla wszystkich. Po jej zainstalowaniu już nie zapomnisz, co kiedy stosować i co stosowałaś. Wszystko masz w jednym miejscu – mówi Marta Iwanowska-Giler Brand Manager OnlyBio.life.

OnlyBio Stories to także baza wiedzy z zakresu świadomej pielęgnacji włosów. Tutaj można dowiedzieć się np. co to jest OMO, jak poprawnie myć włosy metodą OMO, jaką wybrać odżywkę, czy zdobyć informację na temat olejowania. Eksperci marki podpowiadają, jak uratować spalone włosy, czy jak i po czym rozpoznać przeproteinowanie włosów. A dla osób posiadających włosy kręcone, marka przygotowała dużo ciekawostek i praktycznych porad jak o nie dbać i wyciągać skręt. 

Przeczytaj również: Kasia Szklarczyk ambasadorką OnlyBio

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 19:58