StoryEditor
Producenci
05.07.2019 00:00

Mintel: mniej kobiet farbuje włosy

Koloryzacja włosów przestaje być domeną kobiet, chcących ukryć siwiznę. Ruch przekonujący kobiety, aby zaczęły akceptować upływający czas i nie poddawały się retoryce „anti-aging” sprawił, że coraz więcej z nich uznaje, że  siwe włosy też mogą być fajne. Producenci farb  nie musza się jednak martwić. Po koloryzację coraz częściej zaczynają sięgać młodzi mężczyźni – wynika z badań agencji Mintel, przeprowadzonych na brytyjskim rynku.

Według najnowszych badań Mintela dotyczących rynku koloryzacji włosów, liczba mężczyzn w wieku 16-24 lat, którzy farbują włosy wzrosła z 38 proc. w 2018 do 46 proc. w 2019 r. Na pytanie po co to robią, co piąty z nich (19 proc.) odpowiada, że inspiracją jest dla nich jakaś osoba popularna w mediach społecznościowych. Kolejne 14 proc. wzoruje się na celebrytach. Wśród kobiet do takich inspiracji przyznaje się zaledwie 7 proc. Mężczyźni są też większymi eksperymentatorami – tylko jedna czwarta z nich (25 proc.) użyła ostatnio tego samego koloru, co wcześniej.  

Wzorem dla nich są takie gwiazdy, jak Zac Efron, Zayn Malik czy Jordan Hames, którzy farbują włosy na żywe kolory lub platynowy blond. To dzięki nim młodzi mężczyźni czują się zachęcani do wyrażania swojego indywidualizmu poprzez kolor włosów – skomentował Alex Fisher, sssociate director w Beauty & Personal Care w agencji Mintel.

Z tego samego raportu na temat koloryzacji wynika, że dojrzałe kobiety coraz częściej rezygnują z farbowania włosów. Wśród Brytyjek w wieku 65 lat i więcej, użycie farb zmalało z 36 proc. w 2018 do zaledwie 27 proc. w 2019 r.

Niezadowolenie z retoryki przeciwstarzeniowej oznacza, że mniej starszych kobiet używa obecnie farb do włosów. Zamiast tego akceptują swoje naturalnie siwe włosy. Ruch ten nabrał tempa latem 2017 r., kiedy magazyn „Allure” ogłosił, że nie będzie już używać terminu „anti-aging”. Od tego czasu wiele gwiazd, takich jak Salma Hayek, Helen Mirren czy Daniel Craig, opowiedziało się za akceptacją procesów starzenia się – wyjaśnił Alex Fisher.

Obecnie wartość brytyjskiego rynku domowej koloryzacji włosów wynosi 311 mln funtów (spadek o 2 proc. wobec roku ubiegłego). W podziale na segmenty odnotowano wzrost wartości koloryzacji półtrwałej o 1 proc. (do 13,2 mln funtów), oraz spadek trwałej – o 2 proc. (do 218 mln funtów).

Siedem na dziesięć (71 proc.) dorosłych osób uważa, że ​​marki koloryzacji włosów powinny stosować naturalne składniki wszędzie tam, gdzie to możliwe. Marki kosmetyczne rzeczywiście zmierzają w kierunku naturalnych składników, aby zastąpić substancje chemiczne, które powodują obawy użytkowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 18:09