StoryEditor
Producenci
11.09.2019 00:00

Moda na pielęgnację po australijsku

Rosnąca świadomość w zakresie zdrowia i środowiska sprawia, że konsumenci wymagają produktów i usług wolnych od chemikaliów, pochodzących z lokalnych źródeł i wytwarzanych etycznie. Australijskie marki kosmetyczne są pionierami tego trendu i stają się światowym wzorcem.

Nie jest tajemnicą, że przemysł naturalnych i organicznych produktów kosmetycznych kwitnie na całym świecie. Targi Beauty Expo Australia, które niedawno odbyły się w International Convention Centre w Sydney, oferowały przegląd najnowszych innowacji australijskiego rynku kosmetycznego i udowodniły, że po K-Beauty przyszła moda na A-Beauty.

Rosnąca świadomość konsumentów na temat negatywnych skutków działania składników chemicznych w tradycyjnych kosmetykach oraz zwiększona świadomość ekologiczna w obecnym globalnym krajobrazie napędzają rozwój naturalnego i organicznego przemysłu kosmetycznego. Stwarza to idealną okazję zarówno dla firm kosmetycznych, jak i właścicieli salonów, do skorzystania z rosnącego rynku i dostarczenia produktów i usług, których żądają ich klienci.

Program Beauty Expo Australia wspierał przemysł kosmetyczny przyszłości poprzez dostarczanie australijskich kosmetyków, produkowanych bez okrucieństwa  zwierząt i naturalnych. Ponad 70 z 350 marek prezentujących się na targach prezentowało z dumą australijskie naturalne produkty kosmetyczne.

W Australii bardzo ceni się składniki pochodzące z natury jak np. różową glinkę, australijski wyciąg z limonki występujący w lasach tropikalnych Nowej Południowej Walii, bogaty w kwasy AHA, który rozjaśnia skórę. czy zioła Staruszka (Old Man Weed). To składnik pochodzący z rzeki Murray w stanie Wiktoria, który stymuluje i regeneruje skórę, używany od tysięcy lat przez australijskie ludy Aborygenów do pielęgnacji skóry, ran, infekcji, stanów zapalnych i bólu gardła.

- Mamy wysokie standardy etyczne i bogactwo wspaniałych zasobów naturalnych na wyciągnięcie ręki oraz wiele marek tworzących oryginalne produkty, wykorzystujące wysokiej jakości naturalne składniki i najnowocześniejszą produkcję - mówi David Oosterloo, współzałożyciel Bali Body.

Szczególną uwagę zwraca się na obecność w kosmetykach filtrów przeciwsłonecznych, bo w tym kraju edukacja na temat czerniaka, raka skóry i uszkodzeń słonecznych jest obowiązkowa od najmłodszych lat.

Przykładowe naturalne australijskie marki:

Amazing Oils są pasjonatami tworzenia australijskiej, naturalnej i organicznej pielęgnacji skóry
ClinicalPRO zaprezentowało swoje naturalne produkty do pielęgnacji skóry 
Eco Tan wprowadził na rynek swoje, nagradzane na całym świecie, australijskie certyfikowane linie produktów organicznych do opalania i pielęgnacji ciała 
Herbs + Heart zaprezentował łatwe w użyciu, wszechstronne, uniseksowe, naturalne i organiczne produkty
HydroSkin Care to australijska pielęgnacja skóry o jakości medycznej, zawierająca wyłącznie organiczne, naturalne i zaawansowane naukowo składniki.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 01:25