StoryEditor
Producenci
11.09.2019 00:00

Moda na pielęgnację po australijsku

Rosnąca świadomość w zakresie zdrowia i środowiska sprawia, że konsumenci wymagają produktów i usług wolnych od chemikaliów, pochodzących z lokalnych źródeł i wytwarzanych etycznie. Australijskie marki kosmetyczne są pionierami tego trendu i stają się światowym wzorcem.

Nie jest tajemnicą, że przemysł naturalnych i organicznych produktów kosmetycznych kwitnie na całym świecie. Targi Beauty Expo Australia, które niedawno odbyły się w International Convention Centre w Sydney, oferowały przegląd najnowszych innowacji australijskiego rynku kosmetycznego i udowodniły, że po K-Beauty przyszła moda na A-Beauty.

Rosnąca świadomość konsumentów na temat negatywnych skutków działania składników chemicznych w tradycyjnych kosmetykach oraz zwiększona świadomość ekologiczna w obecnym globalnym krajobrazie napędzają rozwój naturalnego i organicznego przemysłu kosmetycznego. Stwarza to idealną okazję zarówno dla firm kosmetycznych, jak i właścicieli salonów, do skorzystania z rosnącego rynku i dostarczenia produktów i usług, których żądają ich klienci.

Program Beauty Expo Australia wspierał przemysł kosmetyczny przyszłości poprzez dostarczanie australijskich kosmetyków, produkowanych bez okrucieństwa  zwierząt i naturalnych. Ponad 70 z 350 marek prezentujących się na targach prezentowało z dumą australijskie naturalne produkty kosmetyczne.

W Australii bardzo ceni się składniki pochodzące z natury jak np. różową glinkę, australijski wyciąg z limonki występujący w lasach tropikalnych Nowej Południowej Walii, bogaty w kwasy AHA, który rozjaśnia skórę. czy zioła Staruszka (Old Man Weed). To składnik pochodzący z rzeki Murray w stanie Wiktoria, który stymuluje i regeneruje skórę, używany od tysięcy lat przez australijskie ludy Aborygenów do pielęgnacji skóry, ran, infekcji, stanów zapalnych i bólu gardła.

- Mamy wysokie standardy etyczne i bogactwo wspaniałych zasobów naturalnych na wyciągnięcie ręki oraz wiele marek tworzących oryginalne produkty, wykorzystujące wysokiej jakości naturalne składniki i najnowocześniejszą produkcję - mówi David Oosterloo, współzałożyciel Bali Body.

Szczególną uwagę zwraca się na obecność w kosmetykach filtrów przeciwsłonecznych, bo w tym kraju edukacja na temat czerniaka, raka skóry i uszkodzeń słonecznych jest obowiązkowa od najmłodszych lat.

Przykładowe naturalne australijskie marki:

Amazing Oils są pasjonatami tworzenia australijskiej, naturalnej i organicznej pielęgnacji skóry
ClinicalPRO zaprezentowało swoje naturalne produkty do pielęgnacji skóry 
Eco Tan wprowadził na rynek swoje, nagradzane na całym świecie, australijskie certyfikowane linie produktów organicznych do opalania i pielęgnacji ciała 
Herbs + Heart zaprezentował łatwe w użyciu, wszechstronne, uniseksowe, naturalne i organiczne produkty
HydroSkin Care to australijska pielęgnacja skóry o jakości medycznej, zawierająca wyłącznie organiczne, naturalne i zaawansowane naukowo składniki.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. listopad 2025 14:12