StoryEditor
Producenci
12.08.2022 00:00

Monika Witkowska zdobyła K2. W przedsięwzięciu wspierała ją Dr Irena Eris

Monika Witkowska, która 22 lipca zdobyła K2, wróciła właśnie do Polski. Jest drugą Polką – po legendarnej Wandzie Rutkiewicz – która stanęła na szczycie tego ośmiotysięcznika. To jednak nie jedyny sukces 56-letniej himalaistki i podróżniczki, której wyprawy wspiera firma Dr Irena Eris.

Wejście na K2 było dla Moniki Witkowskiej największym marzeniem, które udało jej się w końcu zrealizować, ale himalaistka ma na swoim koncie również trzy inne ośmiotysięczniki (Mt. Everest, Lhotse, Manaslu i wyprawę na Broad Peak), a także zdobycie Korony Ziemi, czyli najwyższych szczytów wszystkich kontynentów.

– Chyba wciąż nie dociera do mnie, że ta wyprawa to nie sen i że ja na tym K2 faktycznie byłam. Jestem szczególnie szczęśliwa, że dokonałam tego właśnie teraz, kiedy obchodzimy rok Wandy Rutkiewicz. Dla mnie to bardzo ważne i symboliczne – skomentowała Monika Witkowska.

Wyraziła też wdzięczność dla niezawodnej ekipy oraz partnerów.

– Firma Dr Irena Eris wpierała moją wyprawę już po raz drugi. To nie tylko wsparcie finansowe, które pomogło osiągnąć cel, ale też strategiczne, bo w górach kosmetyki są niezbędne. To już nie kwestia urody czy komfortu, ale przede wszystkim zdrowia i bezpieczeństwa – zapewniła himalaistka.

Zdradziła, że ze względu na specyfikę wyprawy, najczęściej używała kosmetyków z filtrami SPF +100 i +50 oraz nawilżających.

– Jesteśmy dumni, że po raz kolejny mogliśmy towarzyszyć Monice Witkowskiej w jej wyprawie na szczyt – skomentowała Joanna Łodygowska z firmy Dr Irena Eris.

Wyjaśniła, że współpraca rozpoczęła się w zeszłym roku, kiedy himalaistka planowała zdobycie K2, co wtedy się nie udało z powodów niezależnych od niej. Wyprawa musiała się wtedy przenieść na inny ośmiotysięcznik – Broad Peak.

– Ta sytuacja pokazała nam, że Monika łatwo nie poddaje się przeciwnościom losu. Jest promotorką aktywnego stylu życia kobiet, które motywuje i dopinguje w spełnianiu marzeń. Właśnie takie idee i postawy są bliskie filozofii firmy Dr Irena Eris, która od lat wspiera Polki w sięganiu po to, czego pragną i na co zasługują. Z przyjemnością będziemy wspierać Monikę w kolejnych planach – podsumowała Joanna Łodygowska.

Monika Witkowska jest nie tylko doświadczoną alpinistką, ale i żeglarką. Dwukrotnie opłynęła Przylądek Horn, pokonała Przejście Północno-Zachodnie, czyli arktyczny szlak żeglarski między Grenlandią a Alaską, oraz dopłynęła jachtem do Antarktydy. Tym samy jest jedyną osobą na świecie, która zdobyła nie tylko dwa najwyższe szczyty na świecie, ale również ich żeglarskie odpowiedniki.

Na tym jednak nie koniec. W 2011 roku wraz z żeglarzem ze Szwecji, jako pierwsi na świecie, wyznaczyli trasę opłynięcia Czukotki przez 4 arktyczne morza: Beauforta, Czukockie, Wschodniosyberyjskie i Beringa. Łącznie wymagało to 3 miesięcy lodowej żeglugi.

Zwiedziła ok. 180 krajów, w zdecydowanej większości samotnie z plecakiem. Od lat pracuje również jako dziennikarka. Jest także autorką kilkunastu książek o tematyce podróżniczej, żeglarskiej i górskiej. Należy również do kapituły „Kolosów” – najważniejszego konkursu podróżniczego w Polsce. Równocześnie udziela się w roli pilotki wycieczek i przewodniczki wypraw trekkingowych na różnych kontynentach. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 14:47
Miraculum prezentuje strategię na lata 2026–2030
Polska firma kosmetyczna opublikowała swoje plany na najbliższe lata.Miraculum

Miraculum przedstawiło strategię rozwoju obejmującą lata 2026–2030, opartą na założeniu dalszego wzrostu globalnego rynku kosmetycznego. Spółka zakłada, że w perspektywie najbliższych pięciu lat wartość światowego rynku wzrośnie łącznie o około 30 proc. Na tym tle rynek polski ma rozwijać się wolniej, z dynamiką szacowaną na poziomie 2–3 proc. rocznie, co oznacza utrzymanie umiarkowanego, ale stabilnego tempa wzrostu.

W ujęciu geograficznym kluczowym rynkiem dla Miraculum pozostanie Europa, mimo że tempo wzrostu w tym regionie będzie niższe niż w krajach rozwijających się. Spółka wskazuje, że wynika to przede wszystkim z wysokiego stopnia dojrzałości europejskiego rynku kosmetycznego oraz rosnących wymogów regulacyjnych, które ograniczają dynamikę sprzedaży w porównaniu z regionami o niższym poziomie nasycenia.

Strategia zakłada koncentrację na rozwoju marek uznanych za kluczowe, takich jak Pani Walewska, Wars, JOKO, Miraculum, Prastara oraz Chopin. Celem jest nadanie im wyraźnych i spójnych cech wyróżniających, które pozwolą budować długofalową wartość rynkową oraz wzmocnić pozycję konkurencyjną w segmencie średniej półki cenowej. Jednocześnie spółka deklaruje utrzymanie jakości opartej na naturalnych składnikach, co ma odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów w tym obszarze.

Istotnym elementem strategii jest wzmocnienie obecności w kanale nowoczesnym oraz przeprowadzenie re-designu produktów zgodnie z nowym pozycjonowaniem marek. Miraculum planuje także rozwój oferty pielęgnacyjnej do twarzy poprzez wprowadzenie linii opartych na wysoko efektywnych składnikach aktywnych, co wpisuje się w rosnący udział kategorii face-care w strukturze sprzedaży rynku kosmetycznego.

Równolegle spółka zakłada rozwój segmentu perfumerii, koncentrując się na tworzeniu unikalnych kompozycji zapachowych. Celem jest zbudowanie silniejszej pozycji marki Miraculum w świecie zapachów oraz zwiększenie jej rozpoznawalności poza rynkiem krajowym. Strategia na lata 2026–2030 przewiduje także rozszerzanie obecności na rynkach międzynarodowych i stopniowe umacnianie globalnej pozycji spółki, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej i spójności portfela marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 13:57
Coty sprzedaje ostatnie udziały w Wella i przyspiesza redukcję zadłużenia
W portfolio Coty obecnie znajdują się takie brandy jak Bruno Banani, Lancaster, Sally Hansen czy Miss Sporty.Shutterstock

Amerykański koncern kosmetyczny Coty poinformował o sprzedaży pozostałych 25,8 proc. udziałów w marce fryzjerskiej Wella do funduszu KKR za 750 mln dolarów. Transakcja zamyka wieloletni proces wyjścia Coty z tej inwestycji, przy jednoczesnym zachowaniu prawa do udziału w przyszłych wpływach z ewentualnej sprzedaży Wella lub jej pierwszej oferty publicznej.

Jak donosi Bloomberg, zgodnie z komunikatem spółki Coty będzie uprawnione do 45 proc. wpływów z potencjalnej sprzedaży lub IPO Wella po osiągnięciu przez KKR tzw. preferowanego zwrotu z inwestycji. Większość środków uzyskanych z transakcji ma zostać przeznaczona na redukcję zadłużenia, co wpisuje się w deklarowany przez spółkę cel poprawy bilansu i stabilności finansowej.

Decyzja o sprzedaży udziałów zapada w okresie wyraźnych trudności operacyjnych Coty. W ciągu ostatnich dwóch lat spółka miała problemy ze wzrostem sprzedaży w segmencie mass beauty, który pozostaje pod silną presją konkurencji ze strony nowszych marek. Notowania Coty spadły w tym czasie o ponad 70 proc., choć po ogłoszeniu transakcji akcje wzrosły o około 2 proc. w handlu przedsesyjnym.

Na początku 2025 roku Coty rozpoczęło przegląd strategiczny, rozważając sprzedaż części aktywów w celu skoncentrowania się na segmencie zapachów, który pozostaje kluczowym obszarem działalności spółki. Tydzień wcześniej „Financial Times” informował, że główny akcjonariusz, JAB Holding, rozważa zmiany w kierownictwie, które mogą skutkować odejściem przewodniczącego rady nadzorczej oraz dyrektora generalnego.

Coty podkreśla, że obecna transakcja finalizuje program restrukturyzacyjny zapoczątkowany w 2020 roku, którego celem było uproszczenie portfela marek i operacji. Spółka nabyła Wella w 2015 roku od Procter & Gamble w ramach transakcji o wartości 12,5 mld dolarów obejmującej biznes kosmetyczny P&G. Założona w 1904 roku w Paryżu Coty posiada obecnie kapitalizację rynkową na poziomie około 2,8 mld dolarów i licencjonuje m.in. zapachy marek Gucci, Chloé oraz Burberry.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2025 22:40