StoryEditor
Producenci
28.05.2021 00:00

Najlepsze marki kosmetyków i środków higieny osobistej w 2021

Colgate, Lifebuoy i Dove to najczęściej wybierane marki kosmetyków i produktów do higieny osobistej na świecie, które napędzają wzrost na tym płaskim rynku - wynika z raportu Kantar Worldpanel z 2021 roku, które przedstawił CosmeticsDesign-Europe.

Każdego roku Kantar publikuje raport Brand Footprint w ramach swojego działu Worldpanel, w którym znajduje się 50 najczęściej wybieranych marek dóbr szybkozbywalnych (FMCG) na świecie, z podziałem na kategorie i regiony.

W tegorocznym raporcie z 202, marki kosmetyczne i do pielęgnacji ciała znalazły się na liście 50 najlepszych marek (Ranking Top 50 marek FMCG na świecie), łącznie 15 z nich, z których cztery znalazły się w pierwszej dziesiątce: Colgate (nr 2), Lifebuoy (nr 3), Dove (nr 8) i Sunsilk (nr 9).

W dziedzinie urody i higieny osobistej Colgate przez kolejny rok zajmowała pierwsze miejsce jako najczęściej wybierana marka na świecie. Kolejnymi dziewięcioma najczęściej wybieranymi markami kosmetycznymi i produktami do pielęgnacji ciała na świecie były: Lifebuoy, Dove, Sunsilk, Lux, Dettol, Head & Shoulders, Pepsodent, Nivea i Rexona.

Top 10 rankingów kosmetyków i środków higieny osobistej w Europie nie zmienił się od zeszłego roku, a najczęściej wybieraną marką była Nivea, a za nią Colgate, Dove, Garnier, Always, Gillette, Rexona, Oral-B, Palmolive i Schwarzkopf.

Benjamin Cawthray, globalny dyrektor ds. przywództwa myślowego w Kantar Worldpanel, powiedział, że tegoroczny raport wskazuje na pewne obszary wzrostu, w szczególności higienę, w kategorii urody i higieny osobistej, która bardzo zyskały. Na przykład Lifebuoy i Dettol to dwie najszybciej rozwijające się marki w całej kategorii FMCG w badanym okresie.

- Dettol wzrósł również dzięki produktom do pielęgnacji domu, ale wiele z ich marek dotyczy zdrowia i urody. Drugą najszybciej rozwijającą się marką była Lifebuoy. To bardzo imponujący wzrost, a Lifebuoy w pierwszej pięćdziesiątce przesunął się z piątego miejsca na trzecie. Nie wydaje się to dużo, ale ruchy w pierwszej dziesiątce są bardzo ograniczone - powiedział ekspert w wywiadzie dla CosmeticsDesign-Europe.

Lifebuoy wybrało ponad 339 milionów konsumentów na całym świecie, a w zeszłym roku dotarło do większej liczby kupujących niż kiedykolwiek wcześniej, głównie dzięki silnemu wzrostowi w regionie Azji i Pacyfiku, Indii i Bangladeszu. - Oprócz takich marek jak Lifebuoy, Dettol i Safeguard, produkty, które ogólnie klasyfikujemy jako marki kosmetyczne, nie radziły sobie równie dobrze - zaznaczył Cawthray.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 16:26