StoryEditor
Producenci
17.05.2021 00:00

Nielsen: Koloryzacja włosów – trwałe farby i droższe produkty w górę

Kosmetyki do koloryzacji włosów są tą kategorią, która najszybciej ruszyła w górę po tym, jak na początku ubiegłego roku sprzedaż wielu kosmetyków zamarła, a priorytetem stały się preparaty antybakteryjne czy papier toaletowy. Okazało się, że bez farbowania włosów kobiety nie mogą się obyć. Dla wiadomoscikosmetyczne.pl kategorię koloryzacji włosów omawia Filip Stankiewicz, Client Consultant w NielsenIQ.

Kosmetyki do koloryzacji włosów w 2020 r. miały 4,1 proc. wartościowych udziałów w całym rynku kosmetycznym. Była to kategoria, która rozwijała się bardzo dynamicznie – mówimy tutaj o 10,5 proc. wzroście wartości sprzedaży pomiędzy latami 2018 i 2019. Po wybuchu pandemii, w przeciwieństwie do czołowych kategorii kosmetycznych, utrzymała tę pozytywną tendencję.

Zmiany w sprzedaży kosmetyków do koloryzacji włosów w 2020 r. w porównaniu do 2019 r.

  • wartościowo +7,4 proc.
  • wolumenowo +2,8 proc. (w jednostkach objętości)
  • ilościowo +3,9 proc. (w liczbie sprzedanych opakowań konsumenckich).

7,4 proc. wzrost sprzedaży wartościowej przekłada się na dodatkowe 37 mln zł. Różnice w dynamice wolumenowej i wartościowej wynikają ze wzrostu cen produktów w tej kategorii. Średnia cena za litr produktu wzrosła w 2020 r. o 4,5 proc. Możemy dopatrywać się tutaj skutków pandemii, ponieważ w latach 2018 i 2019 średnia cena nie uległa zmianie.

Fakt, że salony fryzjerskie objął lockdown i więcej kobiet zaczęło farbować włosy samodzielnie w domu miał wpływ również na to, jakie rodzaje produktów do koloryzacji włosów się sprzedawały. Segmentujemy je pod względem trwałości efektu: trwała koloryzacja (70,9 proc. wartościowo), półtrwała – szampony koloryzujące (23,3 proc. wartościowo) oraz krótkotrwała – zmywalne szamponetki czy pianki (5,8 proc. wartościowo).

Wzrostem kategorii w 2020 r. (drivery) kierowały produkty do trwałej (+8,1 proc.) i półtrwałej (+9,9 proc.) koloryzacji, co ma związek z tym, że zabiegi koloryzacji włosów przeniosły się do domów. Z kolei segment łatwozmywalnych farb do włosów zanotował 8,4 proc. sprzedaży w porównaniu do 2019 r. Również to nie jest zaskoczeniem biorąc pod uwagę, że produkty tego typu są często wykorzystywane tuż przed imprezami masowymi, np. festiwalami, a te po prostu się nie odbyły.

Kosmetyki do koloryzacji włosów to znów domena drogerii. W 2020 r. zarobiły one na sprzedaży tego asortymentu o 30,1 mln zł więcej niż w 2019 r. Również w dyskontach sprzedaż była większa o 9,1 mln zł. Natomiast w hipermarketach spadła o 3,1 mln zł.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.10.2025 13:28
LVMH utrzymuje stabilny wzrost w segmencie perfum i kosmetyków
Luksusowy konglomerat opublikował swoje wyniki.Wikimedia Commons

Dywizja Perfumes & Cosmetics koncernu LVMH odnotowała w trzecim kwartale 2025 roku 2-proc. wzrost organiczny, utrzymując stabilne przychody w ujęciu dziewięciomiesięcznym. Wynik ten wskazuje na odporność segmentu luksusowych perfum i kosmetyków w warunkach spowolnienia gospodarczego oraz wysokiej konkurencji w globalnym rynku beauty.

Wzrost w trzecim kwartale napędzały nowe premiery produktów i konsekwentnie realizowana strategia selektywnej dystrybucji. Najmocniejszym motorem wzrostu pozostają Parfums Christian Dior, które wprowadziły na rynek udane nowości, takie jak Miss Dior Essence, Dior Homme Parfum czy Rouge Dior On Stage. Flagowy zapach Sauvage utrzymał pozycję najlepiej sprzedającego się męskiego zapachu na świecie, umacniając dominację Diora w segmencie premium.

Drugim filarem wzrostu była marka Guerlain, której kolekcje Aqua Allegoria oraz L’Art & La Matière nadal zyskują popularność, przyciągając klientów poszukujących rzemieślniczych kompozycji zapachowych. Z kolei Parfums Givenchy rozszerzyły swoje portfolio o L’Interdit Parfum — nową, kwiatową odsłonę klasycznego zapachu marki, co pomogło umocnić jej pozycję w segmencie zapachów dla kobiet.

Pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, dywizja LVMH utrzymała zrównoważony rozwój dzięki silnej marce, innowacjom produktowym i strategii koncentrującej się na segmencie prestige beauty. Stały popyt na luksusowe zapachy i kosmetyki, wspierany lojalnością klientów do marek Dior i Guerlain, pozwolił zrekompensować spowolnienie na niektórych rynkach.

2-proc. wzrost organiczny w trzecim kwartale potwierdza zdolność LVMH do utrzymania dynamiki w segmencie wysokiej klasy beauty. Koncern kontynuuje strategię opartą na innowacjach, jakości i silnej tożsamości marek, co stanowi fundament długoterminowej odporności biznesu i utrzymania pozycji lidera globalnego rynku luksusu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
15.10.2025 07:53
Unilever zdecydował o sprzedaży marki Kate Somerville. W czyje ręce trafi?
Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem 2025 rokuKate Somerville

Koncern Unilever poinformował o zamiarze sprzedaży marki Kate Somerville firmie Rare Beauty Brands. Kate Somerville to marka specjalizująca się w kosmetykach do pielęgnacji ciała, posiadająca również też obejmuje pielęgnację skóry, pielęgnację ciała oraz specjalistyczny salon piękności w Hollywood – przy Melrose Place.

W miarę jak marka wchodzi w nowy rozdział, uważamy, że jej dalszy wzrost i sukces będą najlepiej wspierane przez nowego właściciela, lepiej dopasowanego do zmieniających się potrzeb marki. Jesteśmy przekonani, że pod kierownictwem Chrisa Hobsona i zespołu Rare Beauty Brands, Kate Somerville ma przed sobą świetną przyszłość – mówi Mary Carmen Gasco-Buisson, dyrektor generalna Unilever Prestige podkreśla

Hobson, prezes i dyrektor generalny Rare Beauty Brands uważa, że akwizycja Kate Somerville stanie się kamieniem milowym dla jego firmy.

Od dawna podziwiamy ducha innowacji marki, jej zaangażowanie w pielęgnację skóry i nastawienie na efekty. To idealnie współgra z naszą misją tworzenia produktów, które zachwycają, społeczności, które wzmacniają, oraz marek, które inspirują – wyjaśnia Hobson. – Wierzymy, że Rare Beauty Brands stanie się idealnym miejscem dla Kate Somerville, z radością witamy jej oddany zespół w naszej rodzinie. Wspólnie mamy szansę na nowe możliwości rozwoju i dotarcia do jeszcze większej liczby konsumentów, zainteresowanych skuteczną i luksusową pielęgnacją skóry.

Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem tego roku (pod warunkiem uzyskania zgód regulacyjnych).

image

Selena Gomez zapowiada premierę pierwszych perfum swojej marki Rare Beauty

Unilever to międzynarodowy koncern, zatrudniający globalnie ponad 125 tys. pracowników, którego produkty są dostępne w ponad 190 krajach. W 2024 roku koncern osiągnął obrót na poziomie 60,8 mld euro, z czego 58 proc. przychodów pochodziło z rynków wschodzących.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. październik 2025 13:39