1 lipca 2022
Półki kosmetyczne sieci Kaufland robią się coraz bardziej naturalne. Na stałe do oferty sklepów weszły właśnie kosmetyki naturalne marki beBIO, których...
30 czerwca 2022
28 czerwca 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
Rynek dóbr luksusowych odbił się po pandemii. W 2021 r. jego wartość wyniosła 30 mld zł. Konsumenci wydawali więcej, ale głównie na luksusowe samochody. Sprzedaż...
29 czerwca 2022
Kolagen to idealna propozycja dla kobiet, które pomimo akceptacji procesów starzenia, chciałyby mieć możliwość wpłynięcia na utrzymanie młodego wyglądu jak...
24 czerwca 2022
23 czerwca 2022
Eurus to polski dystrybutor kosmetyków, który mocno odczuł bojkot niektórych produktów po wybuchu wojny w Ukrainie. Maciej Pawłowski, prezes firmy,...
27 czerwca 2022
31 maja 2022
30 maja 2022
18 maja 2022
PRODUCENCI I MARKI
Analizy
RAPORTY I ANALIZY
12 kwietnia 2022, 13:13
wiadomoscikosmetyczne.pl
Produkty do pielęgnacji twarzy marki Nivea w większości kupują zakupowi entuzjaści, którzy lubią zakupy, mają ulubione marki i podążają za trendami (fot. shutterstock)
Nivea, Ziaja i Tołpa to najpopularniejsze marki kosmetyków do pielęgnacji twarzy. Bielenda, która w ubiegłym roku zaliczała się do TOP 3, spadła na miejsce szóste w zestawieniu 2022 FMCG Brands We Shop Blix & Kantar.
Nivea, Ziaja i Tołpa to najczęściej wybierane marki kosmetyków do pielęgnacji twarzy według 2022 FMCG Brands We Shop Blix & Kantar. Tegoroczny lider – Nivea, w porównaniu do poprzedniej edycji badania (marzec 2022 r. vs. marzec 2021 r.). zyskała 5 p.p. co pozwoliło jej wyprzedzić Ziaję.
Natomiast Tołpa, pomimo straty -5 p.p., wskoczyła do pierwszej trójki. To efekt spadku popularności Bielendy (z 24 na 11 proc.), która wypadła z TOP 3 i zajęła dopiero 6 miejsce w zestawieniu.
Biorąc pod uwagę pierwszą trzydziestkę, pozostałe marki oferujące produkty do pielęgnacji twarzy również w większości odnotowały straty (z wyjątkiem AA). Powodem może być coraz większa konkurencja i pojawienie się wielu nowych marek w tej kategorii produktowej.
Produkty do pielęgnacji twarzy marki Nivea w większości kupują zakupowi entuzjaści, którzy lubią zakupy, mają ulubione marki i podążają za trendami. Są najbardziej podatni na reklamy w mediach społecznościowych i opinie influencerów. Ważne jest dla nich bycie trendy.
Czytaj też: Nivea, Dove, Palmolive – TOP 3 w żelach pod prysznic [BADANIE]
Po Ziaję sięgają konsumenci-domatorzy – szukają promocji, nie przejmują się markami, nie podążają za trendami konsumenckimi i nie szukają nowości. Jednak chętnie wspierają gospodarkę, wybierając polskie produkty. Zwracają też uwagę na to, jaki skład mają kosmetyki, których używają.
Natomiast Tołpę stosują świadomi koneserzy, którzy zwracają szczególną uwagę na środowisko i produkty, które o nie dbają. Częściej kupują też marki polskie, wspierając gospodarkę. Czytają też etykiety. Cena nie ma dla nich tak dużego znaczenia, jak szerszy kontekst tego, jak ich zakupy wpływają na otoczenie. Są modni, zakupy sprawiają im przyjemność i często kierują się wyborami promowanymi przez influencerów.
W badaniu 2022 FMCG Brands We Shop Blix & Kantar wzięło udział 4 tys. konsumentów korzystających z gazetek promocyjnych na swoich smartfonach.
Czytaj też: Najwięcej konsumentów szuka tanich markowych produktów [BADANIE]
Otwarcie najnowszego sklepu Hebe, zlokalizowanego w Parku Handlowym Arkadia przy ul. Wileńskiej 1A
Zwycięzcy Breakthrough Innovation Polska to także produkty kosmetyczne i chemii domowej. Na ich
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 92
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
15 czerwca 2022
26 maja 2022