StoryEditor
Perfumerie
14.01.2021 00:00

Notino otworzyło największy sklep stacjonarny w Europie

Nowy stacjonarny sklep Notino powstał w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia. To nie tylko największa, ale i najbardziej nowoczesna placówka czeskiej marki w całej Europie. Nowo otwarty sklep jest jej dziesiątym stacjonarnym punktem sprzedaży w Polsce.   

Największa i najbardziej nowoczesna placówka marki Notino w całej Europie została otwarta w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia. Sklep oferuje szeroki wybór kosmetyków do makijażu, perfum, kosmetyków do pielęgnacji ciała, skóry i włosów a także zapachów do domu. Nowo otwarty sklep Notino jest dziesiątym stacjonarnym punktem sprzedaży w Polsce. Wszystkie sklepy stacjonarne tej marki w Polsce, również te znajdujące się w galeriach handlowych są otwarte.

Nowa perfumeria to kolejny znaczący krok w ekspansji czeskiego giganta, lidera branży kosmetycznej i e-commerce na polskim rynku.

- W Polsce działamy już od 14 lat. Jesteśmy obecni w 24 krajach europejskich, ale to Polska jest dla nas kluczowym rynkiem, generującym aż jedną piątą naszych rocznych obrotów. W 2020 roku przekroczyły one kwotę 500 mln Euro. W ubiegłym roku zrealizowaliśmy w Polsce ponad 2,5 mln zamówień. Chcemy być jeszcze bliżej naszych klientów, dlatego zdecydowaliśmy się otworzyć dziesiąty sklep, tym razem w najbardziej ekskluzywnej lokalizacji centrum handlowego Westfield Arkadia, w samym sercu Warszawy – powiedział Jérôme Christian Jean-Claude Poussin, international and retail director w Notino.

Najnowszy sklep jest nie tylko największym, ale i najbardziej nowoczesnym punktem sprzedaży Notino w całej Europie. Na kilkuset metrach kwadratowych klienci znajdą popularne produkty światowych marek: Estée Lauder, Lancôme, Armani, Calvin Klein, Hugo Boss, Atelier Cologne czy Maison Margiela. Sklep oferuje szeroki wybór kosmetyków do makijażu, perfum, kosmetyków do pielęgnacji ciała, skóry i włosów a także zapachów do domu. 

Wnętrze nowego oddziału Notino to wyjątkowe połączenie unikalnego designu i nowoczesnych technologii. Dzięki technologiom Youth Finder i Shade Finder firmy Lancôme, w sklepie można przeprowadzić diagnostykę skóry lub dobrać odpowiedni odcień podkładu. Wyjątkowym rozwiązaniem – jedynym tego rodzaju w Polsce – jest fragrance finder AirParfum. To opatentowane urządzenie, które pozwala odkryć głębię esencji kompozycji zapachowych, nieobciążonych alkoholem czy innymi, podrażniającymi węch akordami. W sklepie dostępny jest również odbiór produktów zamówionych online. 
Wszystkie sklepy stacjonarne Notino w Polsce, również te znajdujące się w galeriach handlowych są otwarte. 

Notino to największy w Europie sklep internetowy z bogatą ofertą perfum i kosmetyków. Firma powstała w Czechach w 2004 roku, z biegiem czasu stając się jednym z najbardziej wpływowych graczy branży kosmetycznej i e-commerce. Obecnie działa na 24 europejskich rynkach, oferując swoje usługi w Internecie oraz 27 sklepach stacjonarnych. Portfolio Notino to 55 000 produktów ponad 1150 marek. 

W roku 2020 Notino odnotowało obroty w wysokości 527 mln euro. Firma sprzedaje ponad 60 milionów produktów rocznie i obsługuje 12,5 miliona zamówień. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
07.10.2025 07:38
Douglas startuje z międzynarodową kampanią “Welcome to Beautiful”
Douglas mat.pras,

Douglas, marka numer jeden w Europie w segmencie omnichannel i premium beauty, wystartowała z nową, międzynarodową platformą komunikacyjną “Welcome to Beautiful”. Kampania wyznacza nadrzędną narrację i kierunek spójnej komunikacji we wszystkich krajach i kanałach, jeszcze mocniej umacniając pozycję i rozpoznawalność Douglas.

Douglas zaprasza do świata piękna

“Welcome to Beautiful” to zaproszenie do odkrywania piękna w pełnym wymiarze – od codziennych rytuałów po wyjątkowe doświadczenia. W kampanii Douglas występują bohaterowie o różnych osobowościach i stylach, których łączy jedno – pasja do piękna rozumianego jako forma autentycznej ekspresji. 

Materiały kampanijne podkreślają pewność siebie, różnorodność i indywidualność każdego z nich, pokazując, że piękno ma nieskończenie wiele odsłon. Charakterystyczny dla marki odcień miętowy spaja całą narrację, nadając materiałom świeżość, nowoczesność i wzmacniając spójność komunikacji.

Jedna platforma – wiele działań

Nowa platforma komunikacyjna “Welcome to Beautiful” będzie pełnić funkcję nadrzędnej opowieści i kreatywnego kierunku, który nada ton przyszłym działaniom marketingowym. 

W Polsce, po październikowym starcie, pierwszymi kampaniami realizowanymi w jej ramach będą Singles’ Day, „Black Friday” oraz kampania świąteczna. Każda z nich zachowa charakterystyczne elementy dopasowane do okazji – jak np. miętowe opakowania prezentowe w okresie Bożego Narodzenia – a jednocześnie pozostanie częścią spójnego systemu wizualnego, co podkreśla elastyczność i pokazuje uniwersalny charakter nowej platformy.

image

Koncept Douglas Beauty Store – otwarty w Tomaszowie Mazowieckim

Kampania w Polsce

Kampania promująca nową platformę komunikacji Douglas - “Welcome to Beautiful”, pojawi się w Polsce w najważniejszych kanałach mediowych: w social mediach, na YouTube, w digitalu oraz w formie spotów telewizyjnych. Dzięki temu konsumenci zetkną się ze spójnym, angażującym i wielowymiarowym przekazem, zarówno online, jak i offline. 

Za strategię mediową i zakup powierzchni reklamowej odpowiada agencja Wavemaker, a za działania w social mediach - Saatchi & Saatchi.

Grupa Douglas, z markami handlowymi Douglas, Nocibé, Parfumdreams i Niche Beauty, jest wiodącą omnichannelową destynacją premium beauty w Europie. Grupa Douglas inspiruje swoich klientów do wyrażania własnej wizji piękna, oferując unikalny asortyment zarówno online, jak i w około 1,9 tys. sklepach. 

Grupa Douglas oferuje szeroką ofertę marek selektywnych i ekskluzywnych, a także własnych marek korporacyjnych. Asortyment obejmuje perfumy, kosmetyki kolorowe, pielęgnację skóry, pielęgnację włosów, akcesoria oraz usługi beauty. 

Centralnym elementem strategii Grupy Douglas "Let it Bloom" jest wzmocnienie jej skutecznej pozycji omnichannelowej oraz nieustanne rozwijanie doskonałego doświadczenia klienta. W roku finansowym 2023/24 Grupa Douglas osiągnęła przychody w wysokości 4,45 mld euro i zatrudniała około 19,2 tys. osób w całej Europie. Została uznana przez Forbes za „World’s Top Company for Women 2025” w kategorii detalicznych i hurtowych firm.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. październik 2025 12:07