StoryEditor
Perfumerie
14.01.2021 00:00

Notino otworzyło największy sklep stacjonarny w Europie

Nowy stacjonarny sklep Notino powstał w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia. To nie tylko największa, ale i najbardziej nowoczesna placówka czeskiej marki w całej Europie. Nowo otwarty sklep jest jej dziesiątym stacjonarnym punktem sprzedaży w Polsce.   

Największa i najbardziej nowoczesna placówka marki Notino w całej Europie została otwarta w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia. Sklep oferuje szeroki wybór kosmetyków do makijażu, perfum, kosmetyków do pielęgnacji ciała, skóry i włosów a także zapachów do domu. Nowo otwarty sklep Notino jest dziesiątym stacjonarnym punktem sprzedaży w Polsce. Wszystkie sklepy stacjonarne tej marki w Polsce, również te znajdujące się w galeriach handlowych są otwarte.

Nowa perfumeria to kolejny znaczący krok w ekspansji czeskiego giganta, lidera branży kosmetycznej i e-commerce na polskim rynku.

- W Polsce działamy już od 14 lat. Jesteśmy obecni w 24 krajach europejskich, ale to Polska jest dla nas kluczowym rynkiem, generującym aż jedną piątą naszych rocznych obrotów. W 2020 roku przekroczyły one kwotę 500 mln Euro. W ubiegłym roku zrealizowaliśmy w Polsce ponad 2,5 mln zamówień. Chcemy być jeszcze bliżej naszych klientów, dlatego zdecydowaliśmy się otworzyć dziesiąty sklep, tym razem w najbardziej ekskluzywnej lokalizacji centrum handlowego Westfield Arkadia, w samym sercu Warszawy – powiedział Jérôme Christian Jean-Claude Poussin, international and retail director w Notino.

Najnowszy sklep jest nie tylko największym, ale i najbardziej nowoczesnym punktem sprzedaży Notino w całej Europie. Na kilkuset metrach kwadratowych klienci znajdą popularne produkty światowych marek: Estée Lauder, Lancôme, Armani, Calvin Klein, Hugo Boss, Atelier Cologne czy Maison Margiela. Sklep oferuje szeroki wybór kosmetyków do makijażu, perfum, kosmetyków do pielęgnacji ciała, skóry i włosów a także zapachów do domu. 

Wnętrze nowego oddziału Notino to wyjątkowe połączenie unikalnego designu i nowoczesnych technologii. Dzięki technologiom Youth Finder i Shade Finder firmy Lancôme, w sklepie można przeprowadzić diagnostykę skóry lub dobrać odpowiedni odcień podkładu. Wyjątkowym rozwiązaniem – jedynym tego rodzaju w Polsce – jest fragrance finder AirParfum. To opatentowane urządzenie, które pozwala odkryć głębię esencji kompozycji zapachowych, nieobciążonych alkoholem czy innymi, podrażniającymi węch akordami. W sklepie dostępny jest również odbiór produktów zamówionych online. 
Wszystkie sklepy stacjonarne Notino w Polsce, również te znajdujące się w galeriach handlowych są otwarte. 

Notino to największy w Europie sklep internetowy z bogatą ofertą perfum i kosmetyków. Firma powstała w Czechach w 2004 roku, z biegiem czasu stając się jednym z najbardziej wpływowych graczy branży kosmetycznej i e-commerce. Obecnie działa na 24 europejskich rynkach, oferując swoje usługi w Internecie oraz 27 sklepach stacjonarnych. Portfolio Notino to 55 000 produktów ponad 1150 marek. 

W roku 2020 Notino odnotowało obroty w wysokości 527 mln euro. Firma sprzedaje ponad 60 milionów produktów rocznie i obsługuje 12,5 miliona zamówień. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
20.08.2025 13:33
Super-Pharm pozostaje przy napojach i wchodzi do systemu kaucyjnego
Super-Pharm w Galerii Mokotów w WarszawieNATALIA PONIATOWSKA

Polski handel detaliczny przygotowuje się na dużą zmianę – 1 października 2025 roku wejdzie w życie system kaucyjny. Zgodnie z przepisami wszystkie sklepy o powierzchni powyżej 200 mkw. będą miały obowiązek odbierać opakowania objęte kaucją. Reakcje sieci handlowych są zróżnicowane. Rossmann zrezygnował całkowicie z kategorii napojów, natomiast Super-Pharm i DM zapowiadają, że pozostaną w tym segmencie i dostosują się do nowych wymogów.

Super-Pharm podkreśla, że do zmian przygotowuje się od miesięcy. W firmie działa specjalna grupa projektowa, która regularnie spotyka się w celu wypracowania rozwiązań operacyjnych i systemowych. – Podchodzimy do nadchodzących zmian w sposób analityczny i przemyślany. Przygotowujemy się od kilku miesięcy – powiedziała dla wiadomoscihandlowe.pl Patrycja Zabierowska, Chief Marketing Officer sieci. Firma wskazuje, że choć łączenie apteki, drogerii i perfumerii czyni adaptację trudniejszą, priorytetem jest utrzymanie wysokich standardów zakupowych.

Z danych przedstawionych przez sieć wynika, że od 1 października 50 proc. placówek Super-Pharm będzie objętych systemem kaucyjnym. Oznacza to, że klienci w połowie sklepów będą mogli oddawać opakowania szklane, plastikowe i metalowe objęte przepisami. Sieć podkreśla, że traktuje uczestnictwo w systemie nie tylko jako obowiązek prawny, lecz także jako element strategii odpowiedzialności społecznej.

image

Drogerie kontra system kaucyjny: dm drogerie markt podnosi rękawicę. "Nie ograniczymy asortymentu"

Podobnie jak DM, Super-Pharm zdecydował się na ręczny model zbiórki. Argumentem za tym rozwiązaniem jest przede wszystkim ograniczona przestrzeń w lokalizacjach – większość drogerii mieści się w centrach miast i galeriach handlowych, co uniemożliwia instalację butelkomatów. Ważnym czynnikiem była również dbałość o higienę. Dedykowane stanowiska i procedury mają zapewnić szybki, sprawny i higieniczny przebieg zwrotu opakowań, co – jak podkreśla sieć – jest szczególnie istotne w formacie łączącym drogerię i aptekę.

Choć napoje nie stanowią trzonu sprzedaży Super-Pharm, sieć nie planuje wycofywania ich ze swojej oferty. Jak zaznacza Zabierowska, produkty te pełnią funkcję uzupełniającą i skierowane są do klientów robiących zakupy przy okazji. Skoro firma zdecydowała się na wdrożenie systemu kaucyjnego, naturalnym krokiem jest utrzymanie oferty napojów objętych tym systemem.

image

Marzena Gradecka, Drogerie Jasmin: System kaucyjny to jeden z elementów ograniczania wolności gospodarowania, bojkotujmy go

Super-Pharm przyznaje jednak, że wdrożenie oznacza dodatkowe koszty – od adaptacji powierzchni, przez logistykę zwrotów, po utrzymanie higieny. Sieć analizuje każdy etap procesu, aby system był samofinansujący, choć – jak podkreśla – pozostaje tu wiele niewiadomych. Jednocześnie firma zakłada, że wpływ na ruch klientów będzie neutralny, a ewentualnym efektem ubocznym może być dodatkowa sprzedaż przy okazji wizyt związanych ze zwrotem opakowań.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
19.08.2025 14:46
Douglas z mniejszym od oczekiwań spadkiem zysku operacyjnego
Douglas ogłosił swoje najnowsze wyniki.Douglas

Douglas, niemiecka sieć sprzedaży kosmetyków premium, poinformowała o mniejszym od prognozowanego spadku zysku operacyjnego w trzecim kwartale roku fiskalnego. Skorygowana EBITDA obniżyła się o 2,9 proc. do poziomu 158,2 milionów euro, podczas gdy analitycy ankietowani przez Vara oczekiwali wyniku rzędu 143,8 milionów euro. Publikacja wyników przełożyła się na blisko 9-procentowy wzrost kursu akcji spółki.

Na spadek rentowności wpłynęło głównie nasilone środowisko promocyjne, które wymusiło obniżki cen w celu przyciągnięcia klientów ograniczających wydatki w warunkach niepewności gospodarczej. Prezes Sander van der Laan podkreślił, że zjawisko to jest powszechne w segmencie kosmetyków premium, a dalsze nasilenie działań promocyjnych w drugiej połowie 2025 roku może stanowić zagrożenie dla marż.

Douglas starał się ograniczyć presję kosztową poprzez redukcję wydatków na marketing i logistykę oraz twarde negocjacje z producentami kosmetyków w sprawie podwyżek cen. Firma wskazała jednak, że przenoszenie wzrostu cen na klientów nie zawsze jest możliwe, gdy konsumenci aktywnie poszukują najkorzystniejszych ofert.

Przychody netto spółki wzrosły o 3,2 proc. do 1 mld euro, co wynikało m.in. z dobrej sprzedaży w Europie Środkowej i Wschodniej oraz z korzystnego układu kalendarza – święta wielkanocne przypadły na analizowany kwartał. Douglas, który w poprzednich miesiącach zmagał się ze słabszym popytem konsumenckim, potwierdził roczną prognozę obniżoną w marcu br.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 20:50