StoryEditor
Eksport
20.06.2023 00:00

Nowy alert w systemie RAPEX Safety Gate dotyczący produktu z linii Tesori D‘Oriente Hammam

Do systemu został zgłoszony dezodorant Olio D‘Argan Fiori Di Arancio Aromatic Deodorant Spray z linii Tesori D‘Oriente Hammam / Safety Gate
Alert A12/01353/23 dotyczy produktu Olio D‘Argan Fiori Di Arancio Aromatic Deodorant Spray z kodem kreskowym 8008970036908 i jest datowany na 16. czerwca bieżącego roku.

W serwisie Safety Gate pojawiło się ogłoszenie o alercie dotyczącym produktu popularnej w Polsce marki Tesori D‘Oriente. Chodzi o dezodorant sprzedawany pod nazwą handlową Olio D‘Argan Fiori Di Arancio Aromatic Deodorant Spray z kodem kreskowym 8008970036908.

Według zgłoszenia, "zgodnie z wykazem składników produkt zawiera aldehyd 2-(4-tert-butylobenzylo)propionowy (BMHCA), którego stosowanie w produktach kosmetycznych jest zabronione. BMHCA może uszkadzać układ rozrodczy, może szkodzić zdrowiu nienarodzonego dziecka i może powodować uczulenie skóry”. Krajem zgłaszającym produkt jest Malta, a krajem producenta — Włochy.
 

Safety Gate to system stworzony przez Unię Europejską w 2003 roku na podstawie dyrektywy dotyczącej ogólnego bezpieczeństwa produktów. Jego celem jest szybkie ostrzeganie o niebezpiecznych produktach nieżywnościowych. Informacje o takich produktach są dostarczane przez władze krajowe państw członkowskich UE/EOG (Europejskiego Obszaru Gospodarczego). System ten działa poprzez sieć organów ds. bezpieczeństwa produktów, które otrzymują i rozsyłają ostrzeżenia.

Co tydzień organy krajowe przekazują około 40 ostrzeżeń dotyczących niebezpiecznych produktów. Komisja powołana do zarządzania tym systemem publikuje codzienne podsumowanie tych ostrzeżeń. Informacje te są udostępniane na oficjalnej stronie internetowej Safety Gate w 25 językach, wraz z cotygodniową listą alertów.

Czytaj także: Kolejne kosmetyki dla dzieci wycofane z rynku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
30.07.2025 13:00
Packeta: AI pomaga polskim e-sklepom w nawiązaniu wspólnego języka z nowymi klientami
Zakupy online w polskich sklepach? Tylko z obsługą w ojczystym języku.Miljan Zivkovic

Ekspansja zagraniczna przestaje być domeną wyłącznie dużych, globalnych marek. Z danych Grupy Packeta wynika, że coraz więcej polskich e-sklepów średniej i mniejszej wielkości rozwija swoją działalność poza krajem. Aż 80 proc. firm, które rozpoczęły sprzedaż internetową w jednym kraju poza Polską, decyduje się w ciągu roku na wejście na kolejne rynki. Oznacza to, że ekspansja nie jest już jednorazowym projektem testowym, lecz świadomą i długoterminową strategią wzrostu.

Firmy, które osiągają sukces za granicą, podejmują szereg złożonych działań. Tłumaczenie strony internetowej to jedynie punkt wyjścia. Kluczowe jest zrozumienie lokalnych zwyczajów zakupowych, preferowanych metod płatności, logistyki oraz stylu komunikacji z klientami. Różnice w oczekiwaniach konsumentów sprawiają, że polskie sklepy inwestują w lokalne wersje UX – modyfikując filtry wyszukiwania, kategorie produktowe czy format cen.

Rosnące znaczenie odgrywa także sztuczna inteligencja, która wspiera proces lokalizacji treści. Dzięki AI możliwe jest stworzenie i przetłumaczenie setek opisów produktów w zaledwie kilka dni. Jednak eksperci przestrzegają przed całkowitym poleganiem na automatyzacji. –  AI umożliwia tworzenie i tłumaczenie setek opisów w kilka dni, ale wciąż rekomendujemy, by kluczowe treści marketingowe czy strony koszyka i checkoutu były dodatkowo sprawdzone przez native speakerów. Daje to pewność, że unikniemy kulturowych wpadek, które mogą zaszkodzić marce – podkreśla Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland & Germany, zwracając uwagę na ryzyko błędów.

Równie ważnym elementem skutecznej ekspansji jest dostosowanie obsługi klienta do lokalnych oczekiwań. Jak pokazuje raport Zendesk CX Trends 2025, aż 77 proc. konsumentów deklaruje lojalność wobec firm oferujących wysoką jakość customer service. Szybki kontakt w ojczystym języku staje się standardem, a jego brak może skutecznie zniechęcić klientów do powrotu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
30.07.2025 12:00
Francuski przemysł kosmetyczny ostrzega: nowe cła USA mogą kosztować 300 mln euro rocznie i 5 tys. miejsc pracy
Prezydent Donald Trump chce wyrównać bilans handlowy USA z UE.efaktor/AI

Nowe porozumienie handlowe pomiędzy Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi, ogłoszone 27 lipca przez prezydenta USA Donalda Trumpa i przewodniczącą Komisji Europejskiej Ursulę von der Leyen, przewiduje obniżenie zapowiedzianych wcześniej ceł z 20 proc. do 15 proc. na towary unijne eksportowane do USA. W zamian Unia zobowiązuje się do zakupu surowców energetycznych i półprzewodników o wartości 750 mld dolarów w ciągu trzech lat oraz inwestycji o wartości 600 mld dolarów w amerykańską gospodarkę, w tym zakupu sprzętu wojskowego.

Choć nowe warunki zostały przyjęte z ulgą w porównaniu do wcześniejszych propozycji z kwietnia, we Francji nie brak głosów krytyki. Federacja Przemysłu Kosmetycznego (FEBEA) oceniła, że umowa jest „niekorzystna dla francuskiego sektora kosmetycznego”. Produkty kosmetyczne z Francji, które dotychczas były zwolnione z ceł (stawka 0 proc.), będą teraz objęte 15-procentowym podatkiem przy eksporcie do USA. – To porozumienie wprawdzie kończy okres niepewności, ale stanowi poważne zagrożenie dla konkurencyjności naszego sektora – powiedział Emmanuel Guichard, delegat generalny FEBEA.

Stany Zjednoczone są największym rynkiem eksportowym dla francuskiej branży kosmetycznej – w 2024 roku wartość wysyłek wyniosła 3 miliardy euro, co stanowiło 12 proc. całego eksportu kosmetyków z Francji. Według analiz firmy Asterès, na które powołuje się FEBEA, skutki nowych ceł mogą sięgnąć 300 milionów euro rocznie strat i zagrozić nawet 5 tysiącom miejsc pracy w kraju.

Wobec tych prognoz przedstawiciele branży apelują do instytucji europejskich o pilne wdrożenie środków zwiększających konkurencyjność i upraszczających regulacje dla sektora kosmetycznego. – Tylko zdecydowane działania w skali europejskiej mogą złagodzić ten wstrząs i uchronić naszą branżę przed zahamowaniem w kontekście globalnych przekształceń handlowych – podkreślił Guichard.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. lipiec 2025 22:20