StoryEditor
Producenci
22.01.2020 00:00

P&G wyróżniony na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos

Inicjatywy Procter & Gamble zostały wyróżnione w Lighthouse Report, przygotowanym z okazji Światowego Forum Ekonomicznego Davos 2020. Przedstawione projekty są wynikiem szerokiej współpracy firmy z przedstawicielami biznesu, instytucjami, organizacjami rządowymi i pozarządowymi oraz społeczeństwem obywatelskim.

Podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos przedstawiciele rządów, instytucji, organizacji oraz globalnych firm wspólnie tworzą rozwiązania oraz przedstawiają zobowiązania, które będą miały realny wpływ na życie obywateli wszystkich państw. Największe wyzwania stojące przed przedstawicielami biznesu oraz polityki i innych interesariuszy dotyczą obszarów gospodarki, zrównoważonego rozwoju, technologii, społeczeństwa, geopolityki i przemysłu.

Wyróżnione w corocznie publikowanym „Lighthouse Report” inicjatywy są przykładem dobrych praktyk i długoterminowych rozwiązań tych wyzwań oraz stanowią inspirację, służącą przyspieszeniu działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. 

Wśród projektów inicjowanych lub realizowanych w partnerstwie z P&G znalazły się takie przedsięwzięcia, jak Alliance to End Plastic Waste (Światowy Sojusz na rzecz Walki z Plastikiem), Consumers Beyond Disposability i LoopTM Alliance czy Holy Grail, dotyczące tematyki gospodarki obiegu zamkniętego, a także segregacji, odzyskiwania i przetwarzania odpadów plastikowych. Celem tych partnerstw jest wypracowanie rozwiązań, które pozwolą na szybkie wprowadzenie standardów i rozwiązań na szeroką skalę. 

Z kolei Inicjatywa 50L Home jest próbą rozwiązania globalnego problemu, jakim jest kryzys wodny, dotykający aż 14 z 20 największych aglomeracji, wśród których znajdują się Los Angeles, Tokio i New Delhi. Celem tej zainicjowanej przez P&G koalicji firm, decydentów oraz lokalnych wspólnot jest stworzenie i wdrożenie na szeroką skalę innowacyjnych rozwiązań dla domu, pozwalających stawić czoła problemom niedoboru wody w obszarach miejskich. 

W krajach zmagających się z całkowitym brakiem pitnej wody, P&G w ramach wyróżnionej w raporcie inicjatywy Children's Safe Drinking Water, zapewniła już 15 miliardów litrów czystej wody. Do 2025 roku firma zobowiązała się do dostarczenia kolejnych 10 miliardów litrów. 

Chcąc stawić czoła nierównościom płciowym, które często stanowią barierę w dostępie do edukacji, powstała inicjatywa „Always” Keeping Girls at Schools. Platforma #SeeHer to koalicja ponad 70 firm, której celem jest stworzenie standardów, dzięki którym wizerunek kobiet w przekazach reklamowych będzie przedstawiany pozytywnie, obiektywnie i bez tworzenia stereotypów. 

P&G obsługuje konsumentów na całym świecie i posiada jedno z największych portfolio marek, w tym Always, Ambi Pur, Ariel, Gillette, Head & Shoulders, Lenor, Olay, Oral-B® Pampers, Pantene oraz Vicks. P&G prowadzi działalność w ok. 70 krajach na całym świecie. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 16:27