Zdaniem prelegentki, konsument bardziej niż dotychczas będzie zwracał uwagę na cenę produktów, co może stanowić szansę dla wyrobów private label. Zmniejszy się także skłonność klientów do wydawania pieniędzy.
- Konsument poszukuje bezpieczeństwa. Kupuje więcej, ale rzadziej i to jest właśnie szansa dla naszych sklepów, które oferują bezpieczeństwo i odpowiedni asortyment. Klient w sklepach E.Leclerc może kupić wszystko za jednym zamachem - powiedziała Patrycja Sienkiewicz-Nowak.
Przedstawicielka sieci E.Leclerc powiedziała też, że z badań wynika, iż pomimo pandemii klienci coraz większą wagę przywiązują do tego, co kupują. Częściej sięgają po zdrową żywność, żywność bio, dietetyczną itp. - Wzrasta świadomość konsumencka i, zwłaszcza teraz, wzrasta troska o własne zdrowie. W czasach zagrożenia klient częściej wybiera też produkty lokalne i regionalne - zaznaczyła Patrycja Sienkiewicz-Nowak.

