31 maja 2023
Iwona Pyła dołączyła do teamu Primavera Parfum w roli new business development managera. Będzie poszukiwać innowacyjnych marek kosmetycznych z całego świata i zajmować się...
30 maja 2023
14 kwietnia 2023
Sieć Super-Pharm podjęła współpracę z firmą Relex Solutions, która zajmuje się między innymi optymalizacją i prognozowaniem popytu oraz procesami automatycznego...
7 grudnia 2022
8 czerwca 2022
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
W maju nasi czytelnicy i czytelniczki najczęściej zapoznawali się z newsami dotyczącymi sieci drogerii Rossmann i jej zarządu, półki kosmetycznej w dyskontach Dino,...
Człowiek ma na swoim ciele blisko 5 mln włosów (na głowie rośnie ich jedynie około 120 tysięcy)! Już w starożytnym Egipcie poddawano się zabiegom usuwania owłosienia...
29 maja 2023
26 maja 2023
25 maja 2023
Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków kosmetycznych w Europie. Bo choć polskie społeczeństwo się starzeje, tak jak i w innych krajach, to nadal jest...
23 maja 2023
16 maja 2023
21 kwietnia 2023
13 kwietnia 2023
KONSUMENT i TRENDY
STREFA URODY
Zapachy
ŚWIAT
9 listopada 2018, 13:04
wiadomoscikosmetyczne.pl
Brazylijczycy nie są przekonani do zapachów unisex (fot. Adobe)
Ponad trzy czwarte Brazylijczyków woli perfumy z tradycyjnymi nutami męskimi. Jednak młodzi konsumenci i niszowe perfumy mogą dokonać przewrotu na tym rynku.
Zmiany kulturowe wpłynęły na globalną modę na produkty unisex, również w branży kosmetycznej. Jednak w kraju takim jak Brazylia, gdzie dominuje tradycyjny obraz kobiecości, perfumy unisex nie zadowalają oczekiwań mężczyzn. Badanie Mintela pokazuje, że aż 76. proc. Brazylijczyków nosi zapachy stworzone specjalnie dla ich płci, 71 proc. mężczyzn używa męskich dezodorantów a tylko 31 proc. potwierdza kupowanie dezodorantów unisex.
Inaczej wygląda rynek produktów higienicznych, zwłaszcza szamponów i odżywek do włosów. Tym razem sondaże wykazały, że 58 proc. mężczyzn w tym kraju używa takich, które nie są dedykowane konkretnie ich płci a 56 proc. nabywa też mydła albo produkty do ciała unisex.
Nie lubią zapachów kwiatów i gourmand
Mężczyźni są grupą konsumentów, która bardziej jest przywiązana do kategorii produktów przeznaczonych dla ich płci. Zapachy szamponów wydają się być mniej specyficzne, więc chętniej korzystają z produktów unisex, natomiast z perfumami jest inaczej. Wielu kobietom w Brazylii podobają się męskie nuty zapachowe w perfumach, natomiast mężczyznom kobiece perfumy nie odpowiadają zazwyczaj w ogóle.
Mintel ujawnił dane z 2017 roku, z których wynika, że 52 proc. Brazylijczyków woli perfumy z nutami drzewnymi. Na drugim miejscu są zapachy z nutami świeżymi – 37 proc. Zapachy kwiatowe i gourmand są kojarzone jako typowo kobiece. Zwłaszcza te ostatnie, czyli perfumy o zapachu jedzenia. Pod określeniem gourmand (franc. łakomczuch) kryją się perfumy zawierające w swoim składzie nuty znane głównie z cukierni, takie jak cukierki, karmel, czekolada, rum czy kandyzowane owoce. Zapachy z tej rodziny są bardzo słodkie.
Nadzieją niszowe perfumy i młodzi ludzie
Według ekspertów perfumy unisex pozostaną niszą w Brazylii i nie urzekną większej grupy mężczyzn, zwłaszcza w kategorii premium, w której nuty zapachowe się bardzo różnią. Jednak Renata Abelin, dyrektorka marketingu Drom Fragrances uważa, że rynek perfum unisex w tym kraju może zyskać z dwóch powodów. Z jednej strony to trendy modne w pokoleniu Z, które odrzuca etykietki wszelkiego rodzaju, z drugiej wzrastająca popularność perfum niszowych, które wykorzystują podczas procesu kreacji rozmaite nuty zapachowe nie kojarzące się tylko z jedną płcią.
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
10 maja 2023
zdjęć: 14
8 lutego 2023
zdjęć: 17
16 grudnia 2022
zdjęć: 26
20 października 2022
zdjęć: 269
13 lipca 2022
zdjęć: 20
11 kwietnia 2023
3 kwietnia 2023
24 lutego 2023
9 lutego 2023
25 stycznia 2023