StoryEditor
Producenci
16.06.2021 00:00

Pierre Fabre zwiększa przejrzystość swoich produktów dzięki narzędziu do oceny wpływu na środowisko

Grupa Pierre Fabre, która stoi za takimi markami jak Avène i Klorane, zaprezentowała narzędzie do oceny produktów. Ma na celu dostarczenie konsumentom informacji na temat wpływu na środowisko i społeczeństwo swoich kosmetyków i produktów zdrowotnych dla rodziny - informuje Premium Beauty News.

Nowe narzędzie, nazwane Green Impact Index („Zielony wskaźnik wpływu”) ma na celu zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania konsumentów na przejrzystość w produktach kosmetycznych. 

Wskaźnik został opracowany w celu łatwego informowania konsumentów o wpływie na środowisko i społeczeństwo różnych marek kosmetycznych grupy. Grupa z siedzibą we Francji wybrała bardzo proste narzędzie oparte na ocenach od A do D.

Receptury, opakowania, certyfikaty

Green Impact Index Grupy Pierre Fabre jest stosowany wewnętrznie już od dwóch lat, aby zagwarantować „eko-społeczny projekt” (klasa A lub B) nowych kosmetyków grupy. Oprócz informowania konsumentów, wskaźnik ma umożliwić firmie poprawę profilu ekospołecznego swoich produktów tak, aby połowa jego portfolio była zaprojektowana ekospołecznie do 2023 roku.

Nowe narzędzie zostało zbudowane przy użyciu 3000 analiz cyklu życia (LCA), które Grupa przeprowadza od ponad 10 lat. Opiera się na ocenie 20 kryteriów: 14 kryteriów wpływu na środowisko (w tym eko-projekt opakowania, eko-projekt formuły, wpływ wytwarzania produktu i transportu surowców itp.) , co stanowi dwie trzecie ostatecznego wyniku, oraz 6 kryteriów wpływu społecznego (w tym certyfikaty lub oznakowanie Made in France, Bio, Fair Trade, gwarantowane pochodzenie z Francji i wegańskie, a także programy odpowiedzialności społecznej marki. Te 6 kryteriów stanowi jedną trzecią końcowego wyniku.

Aby zapewnić wiarygodność swojego systemu ratingowego, Pierre Fabre powierzył AFNOR Certification, niezależnej organizacji zewnętrznej, przeprowadzenie corocznego audytu w celu weryfikacji i zagwarantowania wiarygodności ocen przeprowadzonych przez Pierre Fabre dla swoich produktów.

Stopniowe wprowadzanie na rynek

Na razie w Internecie dostępne są oceny niektórych produktów, obejmujących marki Pierre Fabre, takie jak Avène, A-Derma, Ducray, Klorane, René Furterer, Naturactive, Elgydium i Arthrodont, a także produkty od kremów do twarzy i ciała po szampony i żele pod prysznic czy pasty do zębów, nie wspominając o olejkach eterycznych i suplementach diety. Celem firmy w nadchodzących miesiącach jest regularne dodawanie ocen dla nowych produktów bezpośrednio na stronach internetowych marek.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 19:39