StoryEditor
Producenci
14.11.2019 00:00

Pierwszy w Polsce Carrefour Bio oferuje szeroki wybór ekologicznych kosmetyków

Sieć Carrefour otworzy w piątek w Warszawie swój pierwszy sklep Bio w Polsce. Jest to 900. placówka sieci w kraju, jednak tym razem klientom zaoferowano niespotykany dotąd wybór ekologicznych produktów spożywczych i kosmetycznych. 

Carrefour Bio mieści się w samym centrum Warszawy, przy ul. Marszałkowskiej 87. Ma 153 mkw. powierzchni handlowej oraz 27 mkw. kącika kawowego i oferuje niemal 2,5 tys. produktów. W asortymencie sklepu znalazło się 250 rodzajów produktów świeżych, takich jak warzywa i owoce sprzedawane na wagę, mięso, ryby, a także 2200 produktów pakowanych (wina oraz inne alkohole). Na sklepowe półki trafiło także 250 produktów marki własnej Carrefour Bio.

Nowością, niedostępną w żadnym innym sklepie Carrefour w takiej skali, będzie możliwość zakupienia 50 produktów sypkich na wagę, wśród nich będą m.in. płatki, kasze, makarony, rośliny strączkowe, kawa i bakalie. Carrefour zaoferuje także 24 rodzaje herbat i przypraw - produkty te wyeksponowane zostały w szklanych słojach.

Ponadto w sklepie pojawiła się strefa produktów do makijażu. Szczególnie rozbudowana została kategoria ekodetergentów i kosmetyków naturalnych.

Sklepy Carrefour Bio były testowane w 2013 r. we Francji. Dziś na rodzimym dla Carrefoura rynku działa ponad 20 placówek pod tym szyldem. Carrefour Bio od kilku lat obecne jest także w Hiszpanii, a od lata tego roku również w Belgii. Aktualna strategia Carrefoura zakłada, że do 2012 r. funkcjonować będzie 120 sklepów Bio. Firma nie doprecyzowała jednak, czy chodzi jedynie o Francję, czy o wszystkie rynki, na jakich działa grupa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. lipiec 2025 01:12