wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Kontrole PIP w firmach. Minister Marlena Maląg przypomina, że firmy mają obowiązek zapewnić swoim pracownikom warunki pozwalające na wykonywanie pracy w sposób bezpieczny i niezagrażający zdrowiu

Kontrole PIP w firmach. Minister Marlena Maląg przypomina, że firmy mają obowiązek zapewnić swoim pracownikom warunki pozwalające na wykonywanie pracy w sposób bezpieczny i niezagrażający zdrowiu (fot. mat.prasowe)

Jak informuje PAP, ruszyły wzmożone kontrole Państwowej Inspekcji Pracy, podczas których sprawdzane jest, czy pracownicy mają zapewnione odpowiednie, czyli bezpieczne warunki podczas pracy.

REKLAMA

Państwowa Inspekcja Pracy zwiększyła częstość kontroli w zakładach pracy. – Szczegółowe kontrole PIP mają na celu sprawdzenie, czy w firmach przeprowadzono ocenę ryzyka zawodowego w związku z koronawirusem. Sprawdzane jest również to, czy przedsiębiorcy wprowadzili działania ograniczające rozprzestrzenianie się wirusa, tj. zapewnili środki do dezynfekcji rąk, ochronę nosa i ust, czy rękawiczki jednorazowe, a także, czy przeprowadzone zostały szkolenia bhp – poinformowała minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marlena Maląg. - Firmy mają obowiązek zapewnić swoim pracownikom warunki pozwalające na wykonywanie swojej pracy w sposób bezpieczny i niezagrażający zdrowiu - przypomniała minister.

Szefowa resortu pracy powiedziała, że mimo trudnej sytuacji spowodowanej pandemią większość przedsiębiorców potrafiło w tym czasie zapewnić swoim pracownikom odpowiednie i bezpieczne warunki do pracy. Dodała jednak, że do PIP i resortu pracy wciąż wpływają sygnały, że nie zawsze tak się dzieje.

Zagrożenie jest wciąż realne, więc już teraz należy przygotować się do nadejścia drugiej fali zachorowań –podkreśliła minister Marlena Maląg i zaznaczyła, że zdrowie i życie pracowników jest priorytetem. "Przypominamy i apelujemy o przestrzeganie podstawowych zasad: należy stosować osłonę ust i nosa, zapewnić środki do dezynfekcji rąk oraz powierzchni płaskich i bezpieczną odległość między pracownikami".

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony