StoryEditor
E-commerce
11.06.2021 00:00

Polskie firmy na narodowym stoisku na WeCosmoprof

Do 18 czerwca potrwają targi Cosmoprof, które od ubiegłego roku odbywają się w trybie online. Na polskim wirtualnym stoisku stoisku prezentuje się 19 firm z sektora kosmetycznego. Stoisko zostało zorganizowane przy wsparciu PAIH.

Na polskim stoisku na WeCosmoprof International prezentują się takie firmy, jak: Arkana, Barwa, Bielenda, Anabelle Minerals, Błysk, Chantal, Delia Cosmetics, Eveline Cosmetics, Nacomi, Nou Poland, Pharmena, Polpak Packaging, Torf Corporation, Wibo i Yope.

–  Udział w Wecosmoprof International to ważny element promocji polskiego sektora kosmetycznego w nowej rzeczywistości online. Polskie firmy od lat uczestniczą w targach Cosmoprof na świecie, w tym są stałym uczestnikiem targów w Bolonii. Niestety od 2020 roku większość wydarzeń stacjonarnych została odwołana – mówi Magdalena Kliszczak z Centrum Eksportu PAIH.

Wydarzenie jest obecnie najistotniejszym na branżowej mapie międzynarodowych imprez i biorą w nim udział prawdziwi potentaci sektora, jak Korea Południowa.

Targi online WeCosmoprof International są kontynuacją długofalowej obecności polskich marek kosmetycznych na światowych targach. Jest to aktualnie kluczowe wydarzenie branżowe dla tego sektora i szansa na nawiązanie kontaktów biznesowych na świecie. PAIH aktywnie wspiera polskich przedsiębiorców od dawna, staramy się wykorzystywać szansy, jakie dają duże wydarzenia targowe, czy to w formule stacjonarnej, czy tej #online, czego najlepiej dowodzi obecność Polski na WeCosmoprof International – dodaje Maja Justyna z Centrum Eksportu #PAIH.

W evencie oprócz narodowego stoiska przygotowanego przez PAIH bierze udział silna reprezentacja firm polskich. Podczas targów swoje produkty i innowacyjne rozwiązania sektora beauty prezentuje ponad 500 wystawców z całego świata. 

Wirtualne pawilony narodowe stworzyło 13 krajów: Brazylia, Chiny, Korea, Francja, Grecja, Irlandia, Włochy, Litwa, Polska, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania i Węgry. Prezentują swoje produkty biznesowym partnerom - dystrybutorom, detalistom, którzy chcą uzupełnić swoją ofertę o nowości.

Polski rynek kosmetyczny zajmuje obecnie 6. miejsce w UE. Tworzy go ponad 1000 producentów i dystrybutorów.

Łączna wartość eksportu polskich kosmetyków wynosi 3,9 mld euro, a głównymi kierunkami eksportu są: Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Czechy i Belgia. Jednak w ostatnich latach jakość produktów oraz elastyczność polskich marek zaowocowała ich coraz większą obecnością w Azji.

PAIH jest także patronem branżowym Forum Branży Kosmetycznej, które odbędzie się już 22 czerwca, także w trybie online. Zapraszamy na wykład Czy naturalne produkty są szansą na sukces eksportowy?, który poprowadzi Maja Justyna, Manager z Centrum Exportu PAIH.

Zarejestruj się tutaj na Forum Branży Kosmetycznej

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
05.11.2025 13:00
Marks&Spencer wkracza z kosmetykami do TikTok Shop
Platforma zakupowa pomoże zwiększyć rozpoznawalność naszej rosnącej oferty kosmetycznej - przekonuje Marks&SpencerM&S mat.pras.

Marks&Spencer, brytyjski gigant handlu detalicznego, mocno przeobraża się w ostatnim czasie, dążąc do optymalnego wykorzystania możliwości, płynących ze zmieniającego się krajobrazu handlu detalicznego. Z tego też powodu firma poinformowała o rozpoczęciu współpracy z TikTok Shop, zaczynając od gamy produktów kosmetycznych.

Jak przyznaje M&S, celem sieci jest dostarczenie klientom ich ulubionych produktów poprzez najszybciej rozwijającą się platformę zakupową w Wielkiej Brytanii, gdzie “co sekundę sprzedaje się jeden produkt kosmetyczny”.

Oficjalny TikTok Shop, uruchomiony początkowo jako program pilotażowy, będzie oferował wyselekcjonowany wybór produktów kosmetycznych – w tym kosmetyki do pielęgnacji skóry oraz zapachy do domu. 

Łącząc jakość i wartość M&S z energią i wpływem TikToka, platforma zakupowa pomoże zwiększyć rozpoznawalność naszej rosnącej oferty kosmetycznej, ponieważ jako detalista dążymy do stania się miejscem, w którym można znaleźć starannie wyselekcjonowane kosmetyki i zwiększyć udział w rynku w tej kategorii  – wyjaśniają przedstawiciele brytyjskiej firmy.

M&S potwierdził też, że wiele z produktów zyskało popularność na TikToku, w tym tegoroczna kolekcja ozdób świątecznych. Niektóre z produktów sieci stało się viralami.  

image

Jakub Soska, TikTok: #beautytok to siła napędowa naszej platformy [FBK 2025]

Firma poinformowała, że ​​wykorzysta program pilotażowy, aby zbadać różne sposoby na poszerzenie zainteresowania siecią oraz dotarcie do młodszych odbiorców, którzy coraz częściej odkrywają marki za pośrednictwem twórców internetowych i ich krótkich filmów.

Sieć planuje też współpracę z twórcami TikToka i dzielenie się np. treściami zza kulis, ożywiając historie produktów poprzez dodatkowe informacje, recenzje i inspiracje. W tiktokowym sklepie M&S dostępne będą również ekskluzywne zestawy i dodatkowe promocje, planowane są także sesje zakupowe na żywo, pokazy urody i sesje stylizacyjne.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.11.2025 11:14
Japonia likwiduje ulgę podatkową dla małych importów – kolejny cios dla Shein i Temu
(fot. PJ McDonnell/Shutterstock)PJ McDonnell/Shutterstock

Japonia zapowiedziała zniesienie obowiązującej od ponad czterech dekad ulgi podatkowej na drobne przesyłki importowane na użytek własny. Zmiana, która ma wejść w życie w ramach reform podatkowych w roku fiskalnym 2026, uderzy przede wszystkim w zagraniczne platformy e-commerce, takie jak Shein i Temu, korzystające dotąd z preferencyjnych zasad importu.

Obecnie indywidualne przesyłki z zagranicy są w Japonii opodatkowane jedynie od 60 proc. swojej wartości, co pozwalało na oferowanie produktów po znacznie niższych cenach niż te dostępne w krajowych sklepach. System ten, wprowadzony w 1980 roku, miał pierwotnie wspierać drobny handel i turystów, jednak w ostatnich latach stał się masowo wykorzystywany przez globalne platformy sprzedażowe.

Według danych japońskich służb celnych, wolumen małych importów wzrósł w ciągu ostatnich pięciu lat czterokrotnie – z około 50 mln do 200 mln przesyłek rocznie. Wraz z tym wzrostem zwiększyły się także obawy władz o utratę wpływów budżetowych i rosnącą nierówność konkurencyjną wobec lokalnych detalistów. Rząd planuje również przeanalizować osobne zwolnienie podatkowe dla towarów o wartości poniżej 10 tys. jenów (ok. 65 dolarów).

Reforma ma na celu przede wszystkim ograniczenie nadużyć związanych z deklarowaniem zaniżonej wartości przesyłek i przywrócenie równych warunków konkurencji między sprzedawcami internetowymi spoza Japonii a krajowymi firmami detalicznymi. Ministerstwo Finansów podkreśla, że nowy system ma objąć pełną wartość zamówień podatkiem, a kontrola celna zostanie zautomatyzowana.

Decyzja Japonii wpisuje się w globalny trend zaostrzania zasad dotyczących międzynarodowego handlu elektronicznego. Podobne regulacje wprowadzono już w Unii Europejskiej i Australii, gdzie likwidacja progów zwolnień podatkowych miała na celu ograniczenie przewagi cenowej platform z Chin. Reformy te stanowią wyzwanie dla modeli biznesowych Shein i Temu, których konkurencyjność opiera się w dużej mierze na niskich kosztach dostaw i podatkowych lukach w krajach docelowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. listopad 2025 08:30