StoryEditor
Rynek i trendy
09.06.2021 00:00

Ponad połowa Amerykanów rzadko lub nigdy nie używa filtrów przeciwsłonecznych

Wystawianie na słońce jest korzystne dla zdrowia i powoduje wiele pozytywnych zmian w ludzkim ciele, ale nadmierna ekspozycja, szczególnie bez żadnej ochrony, może być bardzo niebezpieczna. Jednak według niedawnej ankiety 56 proc. Amerykanów rzadko lub nigdy nie nakłada filtrów przeciwsłonecznych - podaje Premium Beauty News.

Eksperci od ponad dekady namawiają ludzi do używania odzieży, nakryć głowy i kremów przeciwsłonecznych podczas przebywania na słońcu jako najlepszego sposobu na zapewnienie optymalnej ochrony przed szkodliwym promieniowaniem ultrafioletowym (UV), które znacznie zwiększa ryzyko zachorowania na raka skóry.

Jednak pomimo wysiłków na rzecz informowania ludzi o zagrożeniach dla zdrowia związanych z nadmierną ekspozycją na słońce i udowodnioną skutecznością filtrów przeciwsłonecznych w zapobieganiu uszkodzeniom skóry, liczba przypadków raka skóry rośnie w USA.

W ciągu ostatniej dekady (2011 - 2021) roczny wskaźnik nowo zdiagnozowanych przypadków czerniaka wzrósł o 44 proc. i oczekuje się, że 1 na 5 Amerykanów zachoruje na raka skóry w wieku 70 lat - poinformował The Derm Review, kompleksowe internetowe źródło informacji o produktach do pielęgnacji skóry i składnikach kosmetycznych.

Aby zrozumieć, dlaczego tak się dzieje i sprawdzić, ile osób stosuje się do zaleceń lekarzy i regularnie nosi kremy z filtrem przeciwsłonecznym, The Derm Review przeprowadził ankietę wśród 1000 Amerykanów.

Wykazała ona, że ​​aż 56 proc. respondentów rzadko lub nigdy nie używa filtrów przeciwsłonecznych, 35 proc. stwierdziło, że nigdy nie używa kremu z filtrem, a 21 proc. twierdzi, że nakłada go raz lub dwa razy w roku lub rzadziej. Tylko 19 proc. korzysta z filtrów na co dzień.

Według The Derm Review, to może częściowo wyjaśniać, dlaczego rak skóry wzrósł o 300 proc. w ciągu ostatnich dwóch dekad. „Rak skóry u Amerykanów jest pięciokrotnie częściej spotykany niż rak piersi i prostaty, a promieniowanie ultrafioletowe jest odpowiedzialne za 86 proc. przypadków czerniaka” – wyjaśnia publikacja.

Tymczasem związek między ekspozycją na promieniowanie UV a rakiem skóry jest dobrze udokumentowany -  ekspozycja na słońce bez ochrony jest związana z 90 proc. nieczerniakowych nowotworów skóry i 65 proc. czerniaków (jeden z najgroźniejszych rodzajów raka skóry).

Ochrona przeciwsłoneczna i płeć

Ponadto badanie wykazało, że kobiety mają tendencję do używania kremów przeciwsłonecznych częściej niż mężczyźni, przy czym 26 proc. kobiet twierdzi, że korzysta z nich na co dzień, w porównaniu do zaledwie 11 proc. mężczyzn. Spośród respondentów, którzy twierdzą, że nigdy lub rzadko używają kremów z filtrem, 62 proc. stanowili mężczyźni, a 50 proc, kobiety. Tę samą rozbieżność między zachowaniem mężczyzn i kobiet stwierdzono niedawno we Francji.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
19.04.2024 14:05
Rozpoczyna się sprzątanie po zawaleniu się mostu w Baltimore, a z nim pojawia się strach przed skażeniem środowiska... przez kosmetyki
Sławny wypadek statku, w wyniku którego zawalił się most Francis Scott Key Bridge może mieć wymierne konsekwencje dla środowiska naturalnego.NTSBgov, Public domain, via Wikimedia Commons
Władze sprzątają wrak pozostawiony po wtorkowym śmiertelnym zawaleniu się mostu Francis Scott Key Bridge w Baltimore i szukają również oznak potencjalnego skażenia środowiska. Służby ratownicze obecnie nie stwierdziły „żadnego bezpośredniego zagrożenia dla środowiska”. Jednak eksperci ds. ochrony środowiska nadal budzą obawy związane z zawartością ładunku na statku, w tym produktów kosmetycznych.

Ogromny kontenerowiec, który uderzył w most w drodze z portu w Baltimore, przewoził co najmniej 56 kontenerów z materiałami niebezpiecznymi, zawierającymi łącznie 764 tony substancji żrących, łatwopalnych i innych substancji zanieczyszczających – podała w czwartek Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB). Urzędnicy twierdzą, że czternaście z tych kontenerów zostało zniszczonych podczas katastrofy, ale nie stwierdzili żadnych bezpośrednich powodów do niepokoju – przynajmniej na razie.

Jak dotąd wydaje się, że Baltimore mogło zapobiec wielu najgorszym scenariuszom, stwierdził w rozmowie z Guardianiem Gary Belan, starszy dyrektor krajowej organizacji zajmującej się ochroną przyrody American Rivers. Po pierwsze, 14 zniszczonych pojemników było pełnych głównie olejków eterycznych, mydeł i perfum. Mogą one być szkodliwe, ale w „wystarczająco małych” ilościach nie są jawnie szkodliwe. „Zwykle [po zbadaniu] w miejskich rzekach stwierdza się pewien poziom mydła lub perfum” – powiedział Belan, zauważając, że materiały te mogą przedostawać się do dróg wodnych przez przelewy ścieków lub spływ wód burzowych podczas ulewnych deszczy.

Dlaczego jest to problem?

Kosmetyki są niezbędne dla codziennej higieny i estetyki, ale mogą szkodzić środowisku wodnemu. Po użyciu, ich resztki często przedostają się do wód powierzchniowych przez kanalizację. Oleje, silikony i parafiny w składzie kosmetyków, jeśli trafią w ogromnej ilości do środowiska, tworzą tłustą warstwę na wodzie, blokując dostęp tlenu, niezbędnego dla życia wodnych organizmów. Brak tlenu zakłóca procesy biologiczne, co może prowadzić do śmierci ryb i innych stworzeń wodnych, jak również utrudnia fotosyntezę, kluczową dla roślin wodnych i fitoplanktonu. Ponadto, chemiczne składniki kosmetyków mogą działać jako dysruptory endokrynne, zakłócając funkcjonowanie układu hormonalnego zwierząt wodnych.

Czytaj także: Orientana wprowadza dział Outlet by zmniejszyć skalę sztucznego tworzenia odpadów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
19.04.2024 11:29
Karolina Szałas, PMR: E-commerce będzie rósł, ale mniej dynamicznie. Kosmetyki pozostają największą kategorią w internetowym rynku FMCG
Karolina Szałas, senior analyst, PMRfot. PMR
Rynek e-commerce w Polsce nadal rośnie, jednak dynamika wzrostu staje się mniejsza przez niesprzyjające czynniki gospodarcze. Jest to już także rynek dojrzały. W najbliższych latach najszybciej będzie rosła sprzedaż online biżuterii, produktów dla zwierząt oraz produktów OTC. Natomiast kosmetyki mają już 48 proc. udziału w sprzedaży internetowej rynku – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Karolina Szałas, senior analyst w firmie badawczej PMR.

Jaka będzie wartość rynku e-commerce w Polsce w najbliższych latach?

Jak wynika z najnowszych prognoz PMR, w 2024 r. wartość rynku e-commerce przekroczy 100 mld zł, wzrastając zarówno nominalnie i realnie względem 2023 roku. Do 2029 r. prognozujemy, ze wartość rynku zbliży się do 150 mld zł, odnotowując średnioroczne tempo wzrostu (CAGR) na poziomie 7 proc. w latach 2025-2029.

To wzrost, ale mniej dynamiczny niż w minionych latach. Co na to wpływa?

W 2024 r. odbudowa popytu, wraz z obniżającą się, choć dalej pozostającą na podwyższonym poziomie, inflacją i nadal silnie rosnącymi nominalnie wynagrodzeniami, będzie kontynuowana, co wesprze wzrost polskiego PKB.

Silniejszy wzrost gospodarczy będzie natomiast ograniczany poprzez gorsze perspektywy dla inwestycji, związane m.in. z cyklem wyborczym oraz mniejszym niż w 2023 r. napływem środków unijnych, a także nadal ograniczonymi perspektywami dla eksportu w związku z sytuacją gospodarczą w strefie euro.

Czytaj także: PMR: Rynek kosmetyczny w Polsce będzie rósł średnio o 5 proc. rocznie

Należy pamiętać także, że rynek internetowy w Polsce jest rynkiem dojrzałym, a udział sprzedaży internetowej w sprzedaży detalicznej ogółem jest już wysoki. Większość dużych firm działających w poszczególnych segmentach posiada już sklepy internetowe i nie pojawiają się gracze, którzy mogliby wpłynąć znacząco na dynamikę rynku.

Dodatkowo, po ustąpieniu ograniczeń pandemicznych, widoczny był powrót konsumentów do kanałów stacjonarnych, przykładowo w kategoriach takich jak odzież i obuwie czy artykuły spożywcze. Również konsumenci, którzy w okresie pandemii nie przeszli do tego kanału, raczej już tego nie zrobią. W efekcie powyższych czynników, prognozujemy, że rynek internetowy będzie rósł w kolejnych latach, jednak jego dynamika będzie hamować z roku na rok.

Jakie kategorie produktów mogą liczyć na dobry wzrost w sprzedaży online?

Kategoriami, które najszybciej będą rosły w najbliższych latach są biżuteria, produkty dla zwierząt  oraz produkty OTC. Wszystkie te kategorie osiągną dwucyfrowe średnioroczne tempo wzrostu w latach 2025-2029.

W naszej ocenie są to jedne z kategorii produktowych – z wyjątkiem produktów dla zwierząt – o najniższym stopniu penetracji sprzedaży internetowej, jak również pozostają jednymi z najmniejszych kategorii produktowych spośród omawianych w naszym najnowszym raporcie dotyczącym handlu internetowego w Polsce, co będzie stymulować wzrost wynikający ze stosunkowo niskiej bazy.

Jak zachowa się w tych warunkach kategoria kosmetyczna?

Sam internetowy rynek artykułów kosmetycznych w 2024 r. osiągnie wartość prawie 6 mld zł, z dwucyfrową dynamiką wzrostu r/r. Kosmetyki pozostają największą kategorią produktową w segmencie internetowego rynku FMCG, z udziałem na poziomie 48 proc.

A jego dynamika?

W ostatnich latach internetowy rynek artykułów kosmetycznych bardzo szybko rósł, odnotowując dwucyfrowe wzrosty, w latach 2020-2023 średniorocznie przekraczały one 18 proc. W kolejnych latach objętych prognozą  2025-2029 kanał ten będzie wciąż rósł w tempie zbliżonym do całego rynku internetowego, czyli średniorocznie o około 7 proc. 

Więcej informacji w raporcie: Handel internetowy w Polsce. Analiza rynku e-commerce i prognozy rozwoju na lata 2023-2028

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. kwiecień 2024 05:55