StoryEditor
Producenci
18.09.2020 00:00

Premiera kampanii nowego zapachu Valentino. W roli głównej Lady Gaga

Marka Valentino ogłosiła premierę kampanii swojego nowego zapachu o nazwie “Voce Viva”, stworzonego przez dyrektora kreatywnego marki Pierpaolo Piccioli wraz z teamem Valentino Beauty. Jego twarzą jest amerykańska piosenkarka Lady Gaga.

Valentino Beauty zaprosił mistrzynie sztuki perfumeryjnej - Honorine Blanc i Amandine Clerc Marie do zaprojektowania kwiatowo-drzewnego zapachu. Zapach Voce Viva jest skomponowany z trzech rodzajów nut, które odzwierciedlają ducha marki Valentino: Color, Cool i Couture. “Voce Viva” ma "wypełniać każdą kobietę energią spełnienia, blasku i pewności siebie".

Color, nuta głowy to pozyskiwana w Kalabrii, na południu Włoch, esencja bergamotki, połączona z esencją słodkiej i soczystej włoskiej mandarynki. Uzupełnia ją świeży ekstrakt korzenia imbiru doskonale i cytrusowe nuty. 

Couture, nuta serca -  białe kwiaty rodem z tradycyjnych perfumeryjnych kompozycji tworzy serce kompozycji, nawiązując do dziedzictwa Haute Couture. Do tego kwiaty pomarańczy i gardenii oraz jaśmin grandiflorum z Indii. 

Cool, nutę bazy stanowi należący przez długi czas do męskiego świata zapachów, mech z drzewnymi i mineralnymi aspektami w bazie. Do tego drzewo sandałowe współgra ze słodkim aromatem wanilii z Madagaskaru. 

Tylko naprawdę odważna i zaangażowana osobowość o silnym i niepowtarzalnym głosie była w stanie rozpowszechnić przesłanie “Voce Viva” na całym świecie. Dlatego oczywistym wyborem ambasadorki zapachu stała się Lady Gaga. Według marki, piosenkarka uosabia cechy Voce Viva - jej uniwersalny głos ma moc jednoczenia kobiet, mężczyzn i żywiołów.

Tak o zapachu i wyborze ambasadorki wypowiada się dyrektor kreatywny Valentino - Pierpaolo Piccioli:

- Ten zapach przyszedł mi do głowy jako wzmacniająca wszystkie zmysły symfonia. Dlatego właśnie naturalną koleją rzeczy była jednoczesna praca nad zapachem i jego flakonem, a także niezwykły udział Lady Gagi w całym przedsięwzięciu. Kampania i sam film to hołd dla równości i dla pokolenia bez granic. Spośród wszystkich zmysłów wybrałem Voce (głos) jako pierwsze skrzypce orkiestry, która odgrywa zapachową symfonię. Głos jest znakiem, najbardziej bezpośrednim środkiem wyrazu. Żaden głos nie jest równy drugiemu, a każdy głos śpiewa własną, niepowtarzalną pieśń. Na Voce Viva składają się różne arie tej samej, unikalnej, rozwijającej się w przestrzeni symfonii, które wzmocniły mój głos, moją siłę.

Do stworzenia kampanii Valentino Beauty ponownie wybrało duet fotografów Inez & Vinoodh oraz reżysera Harmony Korine, kontynuując współpracę zapoczątkowaną przy Born in Roma. Specjalnie dla kampanii Voce Viva, Lady Gaga zaprezentuje nową wersję piosenki ze swojego tegorocznego albumu.

Światowa premiera zapachu jest także związana z uruchomieniem dedykowanego Valentino Beauty konta na Instagramie - https://www.instagram.com/valentino.beauty/.

Zapach “Voce Viva” jest dostępny w Polsce od 17 września.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.10.2025 11:16
Beiersdorf: sprzedaż kosmetyków spada, Nivea nie spełniła oczekiwań

Notowana na indeksie DAX spółka Beiersdorf ponownie musiała obniżyć swoją prognozę sprzedaży. Pod presją znalazła się w szczególności najbardziej znana marka koncernu: Nivea, dla której firma ogłosiła już zmianę strategii. „Nivea nie spełniła oczekiwań” – przyznał Vincent Warnery, prezes Beiersdorf.

Produkty marki Nivea osiągnęły organiczny wzrost sprzedaży na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 roku. Trzeci kwartał pokazał dalsze osłabienie na rynku pielęgnacji ciała, szczególnie na rynkach wschodzących.

Dlatego obecnie spodziewamy się organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku – ocenił Vincent Warnery, prezes Beiersdorf. Beiersdorf skorygował swoją prognozę dopiero w sierpniu, prognozując wzrost o 3-4 proc. procent dla dywizji. Oczekuje się, że marża operacyjna na sprzedaży wzrośnie o 0,2 proc. rok do roku do poziomu 13,6 proc.

Warnery przedstawił również dane, dotyczące swojej głównej marki, jaką jest Nivea. Beiersdorf skupia się obecnie na substancji czynnej Epicelline, która działa odmładzająco na komórki skóry. Warnery ocenia, że Epicelline jest „największą premierą nowego produktu w historii” Nivea. Globalna premiera rynkowa miała miejsce we wrześniu i potrwa do końca tego roku. Dzięki temu Nivea odnotowała we wrześniu organiczny wzrost sprzedaży o 7,8 proc.. To jednak nie wystarczy dla utrzymania pierwotnej prognozy sprzedaży dla Beiersdorf. 

Dlatego Beiersdorf zmienia swoją strategię dla Nivea: producent zamierza rozwijać przede wszystkim dział dezodorantów jako strategiczny filar wzrostu. Beiersdorf chce również uwzględnić rosnącą wrażliwość konsumentów na ceny.

Klienci znacząco zareagowali na podwyżki cen w tym roku –  przypomina Warnery. W nadchodzącym roku zamierza on unikać w miarę możliwości podwyżek cen, aby utrzymać dostępność cenową produktów Nivea, z których większość kosztuje od dwóch do czterech euro.

Marki dermatologiczne Beiersdorfa, takie jak Eucerin i Aquaphor, odnotowały bardzo dobre wyniki. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy ich sprzedaż w regionie wzrosła o 12,3 proc. Dział produktów medycznych (m.in. marka Hansaplast), również radził sobie dobrze, odnotowując wzrost sprzedaży o 8,8 proc.

Sprzedaż szwajcarskiej marki luksusowej La Prairie, również należącej do Beiersdorfa, spadła o 7,2 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów. Vincent Warnery wykluczył przeniesienie produkcji La Prairie do USA w celu zminimalizowania kosztów celnych, ponieważ produkcja w Szwajcarii stanowi „istotę marki”. Beiersdorf produkuje już znaczną część swoich marek konsumenckich w USA lub Meksyku. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.10.2025 10:05
Procter & Gamble zamyka kwartał z 20-procentowym wzrostem zysków
Na zdj. siedziba Procter&Gamble fot. Shutterstock

Amerykański koncern Procter & Gamble (P&G) rozpoczyna rok obrotowy z zyskiem netto o wysokości 4,093 mld euro. Są to wyniki za okres od lipca do września. Stanowi to wzrost o 20 proc. w porównaniu z zyskiem odnotowanym w analogicznym okresie roku ubiegłego. P&G, będący właścicielem takich marek jak Gillette czy Pantene, zmniejszyło o połowę zakładane w swojej prognozie negatywne wpływy ceł.

Sprzedaż netto P&G w ostatnim kwartale wyniosła 19,29 mld euro, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku. Wzrost organiczny (bez uwzględnienia wpływu kursów walut oraz przejęć i zbyć) wyniósł 2 proc.

W okresie od lipca do września dział beauty P&G wygenerował sprzedaż w wysokości 3,57 mld euro, co stanowi wzrost o 6 proc. rok do roku. W segmencie kosmetyków i akcesoriów do golenia (grooming) sprzedaż osiągnęła 1,566 mld euro, co stanowi wzrost o 5 proc.

Z kolei dział Health Care odnotował sprzedaż w wysokości 2,775 mld euro, co stanowi wzrost o 2 proc., a dział Home Care wzrósł o 1 proc. do 6,715 mld euro. Segment Baby, Feminine and Family Care odnotował sprzedaż w wysokości 4,456 mld euro, co stanowi wzrost o 1 proc. rok do roku.

Te wyniki pozwalają nam utrzymać prognozowane zakresy dla wszystkich kluczowych wskaźników finansowych na rok obrotowy, w trudnym otoczeniu geopolitycznym i konsumenckim – skomentował Jon Moeller, prezes i dyrektor generalny P&G.

W całym bieżącym roku obrotowym koncern spodziewa się wzrostu sprzedaży na poziomie 1-5 proc. 

Firma podtrzymuje również prognozę organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie 3-9 proc.  

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. październik 2025 02:54