StoryEditor
Producenci
22.04.2020 00:00

Procter & Gamble rośnie: Gromadzenie zapasów powoduje boom w sprzedaży

Procter & Gamble odnotował „największy wzrost sprzedaży w USA od dziesięcioleci” w połowie kwietnia. Amerykański gigant FMCG podał swoje wyniki po pierwszym kwartale 2020 r: wzrost sprzedaży o 5 procent do 17,2 miliarda dolarów, podczas gdy zysk netto wzrósł o 8 procent w porównaniu z rokiem poprzednim - podał Reuters.

Wszystkie jednostki amerykańskiego koncernu odnotowały wzrost sprzedaży z wyjątkiem działu pielęgnacji, który spadł o 1 procent - bez wątpienia ze względu na wyraźne zmniejszenie zapotrzebowania na artykuły do golenia, gdy praca z domu stała się powszechną praktyką.

Dział Fabric & Home Care był najlepiej działającą jednostką, prawdopodobnie z powodu szaleństwa czyszczenia i sprzątania, które miało miejsce po wybuchu pandemii COVID-19. W segmencie Beauty udało się osiągnąć 1-procentowy wzrost pomimo zakłóceń na rynkach detalicznych i znacznego ograniczenia sprzedaży detalicznej w branży turystycznej.

Jak wyjaśnił David Taylor, prezes i dyrektor generalny P&G: „Dobre wyniki, które osiągnęliśmy w tym kwartale, są bezpośrednim odzwierciedleniem integralnej roli, jaką nasze produkty odgrywają w zaspokajaniu codziennych potrzeb zdrowotnych, higienicznych i czyszczących konsumentów na całym świecie”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.06.2025 20:15
Marka Elemis zawitała do Polski, będzie dostępna tylko w jednej sieci
587047
587035
587036
587037
587047
587035
587036
587037
Gallery

Elemis jest numerem 1 luksusowej pielęgnacji w Wielkiej Brytanii. Niedawno marka ta zadebiutowała w sieci perfumerii Douglas Polska, gdzie dostępna jest w naszym kraju na wyłączność. Marka z UK podkreśla, że elementy jej filozofii to inspiracja zabiegami SPA, moc składników aktywnych oraz troska o dobre samopoczucie skóry.

Brytyjki już wybrały, teraz czas na Polki. Gdy w grę wchodzi długoterminowe zdrowie skóry, nie ma miejsca na kompromisy. Produkty i zabiegi Elemis działają w synergii z nauką o skórze, aby poprawić działanie kolagenu, zapewniając natychmiastowe, widoczne rezultaty. Od teraz kosmetyki marki, będącej numerem 1 luksusowej pielęgnacji w Wielkiej Brytanii, dostępne są wyłącznie w perfumerii Douglas Polska, zarówno stacjonarnie, jak i online – podkreślają przedstawiciele Orbico, dystrybutora marki Elemis w Polsce.

Brytyjska marka już od 35 lat wspiera klientów w dbaniu o piękno, łącząc to, co najlepsze w nauce i naturze. Zdobyła sobie uznanie na całym świecie dzięki innowacyjnym formułom, opartym na naturalnych składnikach oraz zaawansowanych technologiach. 

Zobacz też: Luksusowy mariaż: Aston Martin nawiązuje współpracę z marką Elemis

Flagowa linia to Pro-Collagen, wykorzystująca ekstrakty z alg morskich, oferując skuteczne rozwiązania w walce z oznakami starzenia. Linia Superfood, bogata w składniki odżywcze i prebiotyki, wspiera z kolei zdrową mikroflorę skóry, dostarczając jej niezbędnych substancji odżywczych. Rodzina produktów Dynamic Resurfacing z opatentowaną technologią Tri-Enzyme pomaga zaś odkryć świeższą, bardziej świetlistą cerę, wyrównać koloryt skóry, jak też wzmocnić naturalny cykl jej odnowy.

Zapach świeżo zerwanych wiśni, którym towarzyszy aromat migdałów i wanilii, jest dodatkowych atutem najnowszego wariantu kultowego balsamu oczyszczającego z linii Pro-Collagen. Produkt oferuje trzy różne, przyjemne dla skóry konsystencje – w jednej formule. Bogaty balsam roztapia się w luksusowy olejek, gdy jest delikatnie wmasowywany w skórę, a podczas kontaktu z wodą przekształca się w nawilżające mleczko. Taka unikalna formuła z łatwością usuwa długotrwały makijaż, zapewniając natychmiastowe nawilżenie i 24-godzinne wsparcie bariery ochronnej skóry.

Produkty wchodzące w skład poszczególnych linii kosmetyków Elemis można było obejrzeć, przetestować (i powąchać!) podczas eventu dla mediów i przedstawicieli branży beauty, zorganizowanego w przestrzeni Showroomu GPoland na warszawskim Mokotowie.

Zobacz też: Circana: Wielka Brytania z najlepszą sprzedażą kosmetyków premium na tle krajów UE 5

Produkty Elemis są już dostępne w perfumeriach stacjonarnych Douglas oraz na stronie sklepu internetowego sieci. Marka jest obecna już w 110 krajach.

Elemis to ponad 30 lat specjalistycznej wiedzy w zakresie formuł, a akże praktyka i doświadczenie we współpracy z milionami klientów na całym świecie. W 2023 roku Elemis zdobył certyfikat B Corp.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
29.05.2025 11:49
E.l.f. Beauty przejmuje Rhode – transakcja może osiągnąć wartość 1 mld dolarów
Marka Rhode zmienia właściciela z założycielki na E.l.f. beauty.Rhode

E.l.f. Beauty ogłosiło plany przejęcia marki kosmetycznej Rhode, należącej do Hailey Bieber, w transakcji wycenianej maksymalnie na 1 miliard dolarów. To największe przejęcie w historii spółki – jak podaje FactSet – obejmujące 800 milionów dolarów w gotówce i akcjach, z możliwością dodatkowej wypłaty do 200 milionów dolarów w ciągu najbliższych trzech lat, w zależności od wyników finansowych Rhode. Finalizacja transakcji planowana jest na drugi kwartał roku fiskalnego 2026, czyli jeszcze w 2025 roku.

Jak donosci CNBC, Rhode osiągnęło imponujące wyniki w niezwykle krótkim czasie – zaledwie trzy lata od debiutu marka wygenerowała 212 milionów dolarów przychodów netto, operując wyłącznie w modelu sprzedaży bezpośredniej i oferując jedynie 10 produktów. „W ciągu 34 lat pracy w branży konsumenckiej nie widziałem takiego tempa wzrostu” – przyznał CEO E.l.f. Beauty, Tarang Amin, w rozmowie z CNBC. Jak podkreślił, to właśnie tak silna rynkowa dynamika wzbudziła zainteresowanie firmy.

Dla E.l.f. Beauty przejęcie Rhode to strategiczny krok w kierunku rozwoju kategorii pielęgnacyjnej oraz globalnej ekspansji. Hailey Bieber zaznaczyła, że jej celem od początku było tworzenie „niezbędnej pielęgnacji skóry i hybrydowego makijażu do codziennego użytku”. Z kolei nowy właściciel deklaruje chęć dotarcia do większej liczby konsumentów i rozszerzenia globalnej dystrybucji innowacyjnych produktów Rhode.

Pomimo pozytywnego odbioru wyników finansowych E.l.f. za czwarty kwartał, akcje firmy spadły o około 4 proc. w notowaniach posesyjnych. Spółka co prawda przekroczyła prognozy Wall Street, jednak nie przedstawiła prognozy na przyszłość, wskazując na niepewność związaną z nową polityką celną administracji Trumpa. Warto dodać, że znaczna część produktów E.l.f. jest wytwarzana w Chinach, co dodatkowo podnosi poziom ryzyka operacyjnego w związku z możliwymi zmianami w taryfach importowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. czerwiec 2025 03:37