StoryEditor
Producenci
08.12.2020 00:00

Radosław Majdan rozważa sprzedanie spółki Vabun

Radosław Majdan, współwłaściciel i prezes spółki Vabun poszukuje dla niej inwestora. Rozważa również sprzedaż części przedsiębiorstwa. Wszystko przez COVID.

Kategorie kosmetyków typowo upiększających, takich jak produkty do makijażu i perfumy znalazły się wśród tych, które na pandemii COVID ucierpiały najbardziej na skutek zmiany zwyczajów zakupowych konsumentów. Odbiło się to szczególnie na firmach, które specjalizują się w tym asortymencie i nie miały możliwości odrobienia strat na sprzedaży innych produktów. Kryzys nie ominął również spółki Vabun założonej i sygnowanej twarzą przez znanego piłkarza Radosława Majdana.

Niedawno spółka opublikowała wyniki finansowe za III kwartał bieżącego roku, w którym poinformowała o stratach. Radosław Majdan ogłosił wyniki spółki Vabun. Są duże straty

Przychody Vabun netto ze sprzedaży w III kwartale 2020 r. wyniosły 59 622 zł. W tym samym okresie rok temu było to 330 956 zł, co świadczy o spadku na poziomie 81,98 proc. w ujęciu rok do roku. W ujęciu całej dotychczas minionej części 2020 r. przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi wyniosły 583.966,19 zł, co w stosunku do 1.392.391,80 zł za analogiczny okres 2019 r. również wskazuje na spadek, choć mniejszy, bo o 64,48 proc. rok do roku. 

Teraz w raporcie bieżącym zarząd spółki Vabun poinformował inwestorów, że podjął decyzję o „rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych”, by wybrać drogę, która pozwoli zrealizować cele przedsiębiorstwa, czyli maksymalizację wartości dla obecnych i przyszłych akcjonariuszy spółki. Wśród rozważanych scenariuszy znajdują się: sprzedaż części przedsiębiorstwa, połączenie z innym podmiotem, pozyskanie nowego znaczącego inwestora lub partnera strategicznego oraz dokonanie zmian w strukturze bilansu, w tym zbycie istotnych aktywów.

Zarząd spółki podkreślił, że na dziś nie została wybrana żadna z opcji oraz że rozważy inne opcje strategiczne, które się pojawią.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.04.2024 10:15
Beiersdorf zadowolony z rozpoczęcia roku finansowego 2024
Beiersdorf odnotował satysfakcjonujące dla siebie wyniki w pierwszej części roku finansowego 2024.Shutterstock
Beiersdorf dobrze rozpoczyna rok finansowy 2024. Segment działalności konsumenckiej osiągnął w pierwszym kwartale dwucyfrowy organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 10,0 proc., generując sprzedaż na poziomie 2,2 miliarda euro. Sprzedaż Grupy osiągnęła w pierwszym kwartale 2,6 miliarda euro i wzrosła o 7,3 proc. w ujęciu organicznym.

Marka Nivea – w tym Labello – osiągnęła w pierwszym kwartale organiczny wzrost sprzedaży o 12,6 proc. rok do roku, napędzany zrównoważonymi cenami i wzrostem wolumenu. Kultowa marka Beiersdorfa rozwijała się we wszystkich regionach i odnotowała największy wzrost sprzedaży w Europie (13 proc. w ujęciu organicznym) i na rynkach wschodzących (14 proc. w ujęciu organicznym). Wzrost ten był napędzany kategoriami Sun, Deo i Face Care oraz ciągłym sukcesem gamy produktów Luminous.

Marki Derma Eucerin i Aquaphor odnotowały organiczny wzrost sprzedaży o 10,2 proc. na początku roku finansowego 2024. Kluczowym czynnikiem wpływającym na ten wynik były dobre wyniki działalności Eucerin Sun, szczególnie w Europie. Eucerin wszedł także na rynek pielęgnacji twarzy w USA. La Prairie powróciła do wzrostu w pierwszym kwartale 2024 r., odnotowując organiczny wzrost sprzedaży o 1 proc.. Zmiany w luksusowej marce Beiersdorf nabierają obecnie tempa po trudnych warunkach na rynku zewnętrznym w zeszłym roku. Dalsze przyspieszenie wzrostu spodziewane jest w drugiej połowie roku.

Dział Healthcare, który w dużej mierze obejmuje działalność w zakresie plastrów Hansaplast i Elastoplast, odnotował organiczny wzrost sprzedaży o 1,5 proc.. Głównymi czynnikami wpływającymi na ten wynik były znaczące wzrosty na rynkach wschodzących i w Europie. Na cały rok 2024 Beiersdorf aktualizuje swoje wytyczne dla segmentu działalności konsumenckiej. Obecnie spółka spodziewa się organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie 6–8 proc.. Jednocześnie potwierdziła ambicję przekroczenia ubiegłorocznej marży EBIT (po wyłączeniu czynników specjalnych) o 50 pb.

Czytaj także: Nivea przeprojektowuje opakowania i formuły, aby spełnić cele firmy Beiersdorf w zakresie zrównoważonego rozwoju na rok 2025

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.04.2024 16:05
Nivea zorganizowała spotkanie edukacyjne tylko dla mężczyzn
Uczestnicy kolacji dla mężczyzn zorganizowanej przez NiveaNivea
Spotkanie tylko dla mężczyzn, podczas którego dowiadują się, czym charakteryzuje się ich skóra, jak powinni ją pielęgnować i jakie kosmetyki dobrać. Na takie zaprosiła panów marka Nivea.

Wieczór w męskim gronie? Taki zaproponowała mężczyznom marka Nivea zapraszając znanych aktorów, twórców, sportowców, modeli, dziennikarzy, influencerów i celebrytów na kolację do Bohema 2.8 w Warszawie.

Kolacja została przygotowana na 60 osób, a podczas spotkania eksperci marki zaprezentowali kilka gam produktów pielęgnacyjnych dla mężczyzn Nivea for men (w tym Nivea men anti age power – przeciwzmarszczkowa, redukująca przebarwienia oraz  Nivea men sensitive – do skóry wrażliwej) oraz przekazywali informacje o tym, czym charakteryzuje się męska skóra (ma inne właściwości niż skóra kobiet), jak ją pielęgnować i jak dobrać odpowiednie dla siebie kosmetyki.

– Cieszę się bardzo, że mogliśmy gościć aż tylu mężczyzn zainteresowanych pielęgnacją skóry twarzy. To tylko pokazuje nam, jak rośnie świadomość panów w tym temacie – skomentowała Marta Piec, brand manager Nivea Men.

Gośćmi wydarzenia byli m.in.: Kuba Przygoński, Maciej Musiał, Mikołaj Roznerski, Piotr Knioła-Pigout, Piotr Mróz, Tadeusz Mikołajczyk, Sebastian Chłodnicki. Kolację poprowadził dziennikarz Maks Behr.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. kwiecień 2024 15:34