StoryEditor
Prawo
16.03.2021 00:00

Revlon: Ponad 10-procentowy spadek sprzedaży, ale prezes widzi światełko w tunelu

Prezes amerykańskiego koncernu Revlon, Debra Perelman, powiedziała, że  firma zauważa pozytywne zmiany w ostatnim kwartale roku podatkowego 2020 pomimo 10,4-procentowego spadku sprzedaży netto - do 626,2 mln dol.

Jak zauważyła Debra Perelman, sprzedaż e-commerce wzrosła o 39 proc. w ciągu trzech miesięcy do 31 grudnia 2020 roku i stanowiła około 20 proc. sprzedaży w czwartym kwartale w porównaniu do 13 proc. w podobnym okresie ubiegłego roku.

Dochód operacyjny spadł do 28,4 mln dol. w porównaniu do 76,7 mln dol. w roku fiskalnym 2019, głównie z powodu niekorzystnego wpływu pandemii COVID-19 na sprzedaż netto, strukturę sprzedaży i wyższe koszty ogólne produkcji.

Prezes Revlonu komentuje: - W czwartym kwartale 2020 r. nadal obserwowaliśmy pozytywne zmiany, które wywodzą się z inicjatywy transformacji zapoczątkowanej w drugiej połowie 2018 r. w celu zracjonalizowania działalności, zdobycia naszego udziału w kanale e-commerce i wprowadzenia nowych produktów w segmenty, które przyniosą spółce największą wartość. Chociaż inicjatywy te, w tym Program Restrukturyzacji Revlon 2020, zostały zaprojektowane z myślą o długoterminowej perspektywie naszej działalności, były również niezbędne, aby pomóc złagodzić trwające skutki COVID-19.

Debra Perelman tłumaczyła, że zdyscyplinowana kontrola wydatków i cięcie kosztów w koncernie znalazły odzwierciedlenie w skorygowanej marży EBITDA, która poprawiła się o około 200 punktów bazowych w porównaniu z ostatnim kwartałem. Zaobserwowała również kolejną poprawę spadku sprzedaży netto, która jest kontynuacją trendu z poprzednich dwóch kwartałów.

Jak podkreśliła prezes, widzi oznaki większego, pozytywnego tempa rozwoju w branży kosmetycznej.

- Mając za sobą kilka poważnych wyzwań w 2020 r., uważamy, że jesteśmy dobrze przygotowani, aby wykorzystać ponownie pojawiające się możliwości w tym sektorze. Kontynuujemy realizację kluczowych filarów naszej strategii, w tym stymulowanie wzrostu naszych kultowych marek Revlon i Elizabeth Arden, na kluczowych rynkach, takich jak Chiny, oraz przyspieszanie naszej działalności w zakresie handlu elektronicznego. Pozostało to naszym celem przez cały 2020 rok i jesteśmy zdecydowani zrealizować te plany w 2021 roku - zaznaczyła prezes firmy Revlon.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
17.10.2025 09:32
Billion Dollar Beauty pozywa Anastasia Beverly Hills za naruszenie znaków towarowych
Globalna graczka versus niszowa marka? Najwyraźniej.Amazon

Petunia Products Inc., właściciel marki Billion Dollar Beauty, złożył pozew przeciwko Anastasia Beverly Hills LLC oraz jej założycielce i CEO, Anastazji Soare. Sprawa dotyczy rzekomego naruszenia znaków towarowych w związku z zapowiadaną książką Soare zatytułowaną “Raising Brows: My Story of Building a Billion-Dollar Beauty Empire”.

Pozew został wniesiony 13 października 2025 roku do Sądu Okręgowego Stanów Zjednoczonych dla Centralnego Dystryktu Kalifornii (sygn. 8:25-cv-02312). W skardze wskazano, że tytuł książki narusza zarejestrowane przez Petunię znaki towarowe: “Raising Brows”, “Billion Dollar Beauty” oraz “Billion Dollar Brows”. Według firmy, użycie tych fraz przez Anastasię Soare prowadzi do wprowadzenia konsumentów w błąd i osłabienia rozpoznawalności jej własnych marek.

Petunia Products twierdzi, że po ogłoszeniu premiery książki wyniki wyszukiwania online dla hasła “Raising Brows” kierują użytkowników do strony Anastasia Beverly Hills i zapowiedzi publikacji, co ma ograniczać widoczność marki Petunia w sieci. W pozwie przypomniano również, że już w 2005 roku Anastasia Beverly Hills miała odmówić wprowadzenia do sprzedaży produktu Petunia o nazwie Brow Boost, uznając go za konkurencyjny.

Wśród pozwanych znalazły się także znane podmioty współpracujące przy promocji i dystrybucji książki: Oprah Winfrey, Oprah Daily LLC, Penguin Random House LLC oraz sieć drogerii Ulta Beauty Inc. Petunia zarzuca im współudział w naruszeniu praw do znaków towarowych poprzez wspieranie promocji publikacji. Reprezentację prawną powoda prowadzi kancelaria Berstein Law PC.

Sprawa Petunia Products Inc. v. Anastasia Beverly Hills LLC zwraca uwagę na rosnące napięcia wokół własności intelektualnej w branży beauty. W dobie, gdy założyciele marek coraz częściej wykorzystują swoje historie biznesowe jako element budowania wizerunku i ekspansji medialnej, granice pomiędzy osobistą narracją a ochroną marki stają się coraz bardziej płynne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
14.10.2025 13:18
Gucci, Chloé i Loewe ukarane przez Komisję Europejską za naruszanie zasad konkurencji
Trzy znane marki dosięgła unijna sprawiedliwość.Edwin Chen via Unsplash

Komisja Europejska nałożyła łączne kary finansowe w wysokości 157 mln euro na trzy luksusowe domy mody – Gucci, Chloé i Loewe – za praktyki cenowe naruszające unijne prawo konkurencji. Dochodzenie wykazało, że firmy ingerowały w politykę cenową swoich niezależnych sprzedawców detalicznych, ograniczając im możliwość samodzielnego ustalania cen produktów oferowanych zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. W ocenie Komisji działania te stanowiły próbę utrzymania wysokich cen detalicznych na rynku dóbr luksusowych.

Według ustaleń KE, przedsiębiorstwa w różnym stopniu, lecz w podobnym okresie, stosowały praktyki ograniczające konkurencję, które naruszały art. 101 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE) oraz art. 53 Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG). Przepisy te zabraniają zawierania porozumień lub podejmowania działań, które mogą zakłócać handel wewnątrzunijny i ograniczać konkurencję na jednolitym rynku.

Komisja podkreśliła, że trzy domy mody – choć działały niezależnie od siebie – w praktyce stosowały zbliżone mechanizmy nacisku wobec detalistów. Co istotne, wielu z objętych śledztwem sprzedawców oferowało jednocześnie produkty wszystkich trzech marek, co potęgowało negatywny wpływ na konkurencję. Organy unijne zaznaczyły, że działania te miały charakter długotrwały i systemowy, a ich celem było utrzymanie wizerunku marek jako ekskluzywnych poprzez kontrolę poziomu cen detalicznych.

Komisja Europejska obniżyła ostateczną wysokość kar dzięki współpracy firm podczas dochodzenia. Łączna sankcja w wysokości 157 mln euro ma być jednak – jak podkreślono w komunikacie – czytelnym sygnałem dla całej branży modowej, że UE nie będzie tolerować żadnych działań naruszających zasady wolnej konkurencji, niezależnie od pozycji rynkowej i prestiżu marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. październik 2025 20:39