7 czerwca 2023
Nowy sklep Hebe zlokalizowany w Centrum Handlowym Atrium Promenada przy ul. Ostrobramskiej w Warszawie został otwarty 7 czerwca. To już kolejna warszawska lokalizacja...
14 kwietnia 2023
Sieć Super-Pharm podjęła współpracę z firmą Relex Solutions, która zajmuje się między innymi optymalizacją i prognozowaniem popytu oraz procesami automatycznego...
7 grudnia 2022
8 czerwca 2022
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
Konsultantki Avon mogą współpracować także z drogeriami i coraz chętniej z tego korzystają. Biorą udział w targach branżowych, gdzie zachęcają detalistów do...
6 czerwca 2023
Atrakcyjne ceny i wyprzedaże stały się kluczowym czynnikiem wyboru centrum handlowego. Dogodna lokalizacja nie jest już tak ważna. Kosmetyki i perfumy znalazły się...
2 czerwca 2023
31 maja 2023
29 maja 2023
5 czerwca 2023
Bez względu na to, czy jest kryzys, czy go nie ma, sprzedaż produktów kosmetycznych nie zmienia się znacząco. To branża dosyć odporna – stwierdził Karol Szmich,...
1 czerwca 2023
23 maja 2023
16 maja 2023
KONSUMENT i TRENDY
TRENDY
19 maja 2022, 09:37
wiadomoscikosmetyczne.pl
Sprzedaż kosmetyków premium w Chinach rośnie. (fot. Shutterstock)
W styczniu i lutym, czyli w okresie chińskiego Nowego Roku, przychody ze sprzedaży prestiżowych produktów kosmetycznych w kanale e-commerce w Chinach wzrosły o 11 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem – wynika z najnowszych danych Grupy NPD.
Niestety kolejna fala epidemii COVID-19, która wybuchła drugiej połowie marca, doprowadziła do regionalnych blokad w Państwie Środka, a to spowodowało spadek sprzedaży o 1 proc. w ciągu miesiąca.
Sprzedaż w I kwartale 2022 roku w kategoriach włosów, perfum, makijażu i pielęgnacji skóry wzrosła odpowiednio o 43 proc., 18 proc., 11 proc. i 9 proc. Tylko w marcu sprzedaż kategorii włosów nadal rosła, zwiększając się o 33 proc. w ciągu miesiąca.
Wzrosty pojawiły się także w obszarze pielęgnacji skóry twarzy i ciała, w tym produktów do opalania. Kategorie makijażu i zapachów odnotowały w marcu odpowiednio spadki o 6 i 4 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem 2021 roku.
– Chiny mogą nadal odnotowywać spadek sprzedaży prestiżowych kosmetyków do makijażu w kwietniu i maju z powodu obecnych blokad w niektórych dużych miastach, w tym w Szanghaju, który jest wiodącym ośrodkiem produkcyjnym. Jednak sytuacja prawdopodobnie ulegnie poprawie od czerwca, kiedy rozpocznie się Chiński Festiwal Zakupów. Oczekuje się, że rząd złagodzi restrykcje, aby zwiększyć konsumpcje – wyjaśnia Stanley Kee, starszy wiceprezes i dyrektor zarządzający, APAC, The NPD Group.
Przeczytaj również: Kolejna fala pandemii w Chinach wpływa na producentów kosmetyków
Jak radzić sobie w kryzysie i gdzie koncentrować swoje wysiłki sprzedażowe, aby wyjść z niego
Pomimo nie najlepszych nastrojów konsumenckich rośnie rynek produktów FMCG, w tym
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
10 maja 2023
zdjęć: 14
8 lutego 2023
zdjęć: 17
16 grudnia 2022
zdjęć: 26
20 października 2022
zdjęć: 269
13 lipca 2022
zdjęć: 20
11 kwietnia 2023
3 kwietnia 2023
24 lutego 2023
9 lutego 2023
25 stycznia 2023