REKLAMATestowane przez WK

wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Ponad 40 proc. internautów pytanych o e-drogerię wśród trzech wskazań wymienia Rossmanna. Na pierwszym miejscu wybiera go  blisko 30 proc.

Ponad 40 proc. internautów pytanych o e-drogerię wśród trzech wskazań wymienia Rossmanna. Na pierwszym miejscu wybiera go blisko 30 proc. (fot. shutterstock)

Rossmann został spontanicznie wskazany przez ponad połowę respondentów badania Gemius „E-commerce w Polsce 2022”, pytanych o e-perfumerię lub drogerię internetową. Dalsze miejsca zajęły Hebe, Douglas, Sephora i Notino.

80 proc. Polaków jest w stanie spontanicznie wskazać jakąkolwiek markę e-perfumerii czy drogerii internetowych – wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2022". Najwięcej takich wskazań uzyskał Rossmann, którego nazwę spontanicznie wymieniło 43 proc. respondentów badania. W dalszej kolejności były to: Hebe (28 proc. – wzrost o 6 p.p. i awans z 4. na 2. miejsce w ciągu dwóch lat), Douglas (27 proc.), oraz Sephora (19 proc.). 

Notowane na 5. miejscu Notino (12 proc.) przeskoczyło drogerie Natura (7 proc.), które straciły liczbę spontanicznych wskazań w porównaniu z poprzednim badaniem. Uzyskały też minimalną liczbę wskazań jako e-drogeria pierwszego wyboru.

 

 

Zdecydowana większość marek w kategorii jest istotnie lepiej rozpoznawana przez kobiety niż przez mężczyzn. Jednak w przypadku Rossmanna te różnice nie są duże. Na sieć spontanicznie wskazało 44 proc. kobiet i 42 proc. mężczyzn.   

Rossmann uzyskał najwięcej wskazań od najstarszej grupy konsumentów, w wieku 50+. Odwrotna sytuacja dotyczy Hebe. Tutaj znajomość spada wraz z wiekiem. Natomiast Sephora ma najwyższą znajomość spontaniczną wśród osób w wieku 35-49 lat.

 

Ciekawe informacje wynikają także z wykresu obrazującego spontaniczną znajomość e-perfumerii i e-drogerii w zależności od sytuacji materialnej. W trzech najczęściej wskazywanych sieciach nie widać żadnych lub znaczących różnic. Jednak w przypadku czwartej – Sephory – liczba wskazań w grupie oceniających swoją sytuację jako złą, mocno spada.

 

Osób korzystających Polsce z internetu jest 30 mln. 77 proc. z nich robi zakupy online. 75 kupuje w polskich e-sklepach. Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2022”, kosmetyki i perfumy to jedne z trzech najczęściej kupowanych kategorii produktów w internecie.

Czytaj też: Kosmetyki i perfumy hitami sprzedaży online [RAPORT Gemius 2022]

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony