StoryEditor
Drogerie
22.03.2022 00:00

Rossmann pierwszy w rankingu najpopularniejszych sieci drogeryjnych aplikacji Listonic

Sieć drogerii Rossmann zwyciężyła w kategorii sieci drogeryjnych w siódmej edycji „Rankingu popularności sieci handlowych w Polsce” aplikacji Listonic. Przewaga Rossmanna nad konkurentami okazała się gigantyczna.

Dane, które posłużyły do stworzenia „Rankingu popularności sieci handlowych 2022”, pochodzą z aplikacji Listonic – mobilnej aplikacji do tworzenia zakupów. Zweryfikowano 5,75 mln list zakupów, z czego 780 tys., które zawierały nazwy sieci handlowych, poddano dodatkowej analizie. Łącznie zbadano listy zakupowe 200 tys.  osób, które regularnie korzystają z aplikacji Listonic. 13 proc. z nich, czyli ponad 26 tys. użytkowników, w 2021 roku wskazało swoje preferencje dotyczące sieci sprzedaży. Dla lepszego zbadania zwyczajów zakupowych użytkowników Listonic, przeprowadził także badanie ankietowe. Wyniki przedstawione są średnią ważoną danych uzyskanych z obu tych źródeł.

Ranking wskazuje na najpopularniejsze sieci handlowe w kilku kategoriach. W przypadku sieci drogeryjnych na podium znalazły się trzy popularne w Polsce marki.

Bezsprzecznie zwyciężyła sieć Rossmann, jej udział wśród list zakupów w kategorii drogerie stanowi aż 92.6 proc. To miażdżąca przewaga wobec konkurentów. Na drugim miejscu najpopularniejszych sieci drogeryjnych znalazła się należąca do Grupy Jeronimo Martins sieć Hebe z wynikiem 4,34 proc., a na trzecim Super-Pharm z udziałem 2,19 proc. list zakupów w kategorii.

– Wskutek pandemii i obowiązujących w handlu ograniczeń konsumenci zmienili sposób dokonywania zakupów i starali się spędzać na zakupach mniej czasu. W efekcie kosmetyki często kupowane były w dyskontach, na czym straciły sklepy specjalistyczne takie jak drogerie. W 2021 roku sytuacja ta jednak zmieniła się i drogerie zyskały na znaczeniu – ich popularność na tle innych kategorii wyniosła aż 13.64 proc., co stanowi wzrost o 3.31 p.p. względem roku 2020. Obecnie aż 61 proc. Polaków deklaruje, że zakupy kosmetyków robi w drogeriach, a jedynie 15 proc. kupuje w hipermarketach – skomentowali twórcy rankingu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
06.05.2024 10:22
Drogerie Jawa prezentują najnowsze trendy beauty i edukują klientki
Kwartalnik Piękno by Jawafot. Drogerie Jawa
Najważniejsze trendy makijażowe i topowe fryzury, prawidłowa ochrona przed promieniowaniem UV, przyczyny starzenia się skóry i porady, jak o nią dbać, dietetyczne wskazówki – to wszystko Drogerie Jawa zaproponowały w swoim najnowszym edukacyjnym kwartalniku „Piękno by Jawa”.

Drogerie Jawa udostępniły najnowszy numer swojego bezpłatnego kwartalnika „Piękno by Jawa”. Znalazły się w nim artykuły na temat  najważniejszych trendów makijażowych na wiosnę, modnych fryzur, pielęgnacji przeciwsłonecznej –  podejmowana edukacja jest tu szczególnie ważna ze względu na ryzyko chorób i nowotworów skóry spowodowanych brakiem profilaktyki. Redakcja przeanalizowała także proces starzenia się skóry i podpowiada, jak o nią prawidłowo dbać.

Nie zabrakło tematu, który zawsze jest na topie, czyli prawidłowej diety bez zgubnego podjadania. Artykuł został wzbogacony wywiadem z dietetyczką Anną Moskwą.

Bohaterką wiosennego wydania „Piękno by Jawa” jest Beata Ciechan,  „Trenerka oszczędzania” która opowiada o swojej drodze do finansowej wolności podsuwając czytelniczkom wskazówki dotyczące zarządzania domowymi finansami.

„Piękno by Jawa” jest bezpłatnym kwartalnikiem sieci Drogerie Jawa wydawanym od 2021 roku. Artykuły opracowują współpracujące z Drogeriami Jawa dziennikarki. Publikacja zawiera treści dotyczące pielęgnacji skóry i makijażu, pielęgnacji i stylizacji włosów. Każde wydanie rozpoczyna wywiad z bohaterką numeru. W kwartalniku znajdziemy także rekomendacje produktów dostępnych w sieci Drogerie Jawa oraz artykuły dotyczące zdrowia i psychologii.

Czasopismo dostępne jest w dwóch formatach: wersja drukowana, nakład 20 000 egzemplarzy, wersja  online na: drogeriejawa.pl/piekno dostępna jako plik pdf z opcja pobrania lub jako odrębne artykuły.

Kolejny numer kwartalnika ukaże się pod koniec maja.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
02.05.2024 08:30
Hebe w Redzie na Kaszubach
Drogeria Hebe w parku handlowym M Park w Redziefot. Hebe
Sieć Hebe otworzyła nową drogerię w Redzie na Kaszubach. Sklep znajduje się w parku handlowym M Park, który został oddany do użytku w marcu tego roku.

Sieć Hebe tuż przed majówką otworzyła dwie nowe drogerie tego samego dnia. Od 30 kwietnia klienci robią zakupy w sklepach w Westfield Mokotów oraz w parku handlowym M Park w Redzie.

M Park to inwestycja  LCP Properties. Został otwarty w marcu br.  Ma łącznie 4433 mkw.  powierzchni, dwa budynki w bezpośrednim sąsiedztwie Lidla. Hebe konkuruje tu z Rossmannem (457 mkw).

Drogeria w Redzie jest pierwszą w tym mieście placówką Hebe. Sklep ma 290 mkw. Jest ustandaryzowany i  wyposażony zgodnie z wizualizacją sieci. Tradycyjnie, klienci kupujący w nowej drogerii mają do wyboru wiele akcji promocyjnych i mogą skorzystać ze sporych obniżek cen.

Według naszych wyliczeń Hebe ma obecnie w Polsce, włącznie z drogerią w Redzie, 354 drogerie.

Hebe to drogeryjna sieć należąca do portugalskiej Grupy Jeronimo Martins, w ramach której działa także sieć dyskontów Biedronka. Drogerie Hebe miały swój początek w Polsce. Niedawno sieć otworzyła pierwsze dwa stacjonarne sklepy w Czechach.

Całkowita sprzedaż Hebe w 2023 r. wyniosła 469 mln euro, 30,9 proc. powyżej 2022 r. Sprzedaż internetowa Hebe wzrosła w 2023 r. o 47,5 proc., co stanowi ok. 17 proc. całkowitej sprzedaży za rok 2023. W 2022 r. było to ok. 14 proc.

Czytaj także: Hebe: ponad 30 proc. wzrost sprzedaży w 2023 roku i rekordy w e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. maj 2024 14:03