StoryEditor
Drogerie
13.05.2022 00:00

Rossmann zdobył dwa wyróżnienia za działania na rzecz pracowników

Rossmann został dwukrotnie nagrodzony jako pracodawca. Firma otrzymała tytuł „Friendly Workplace 2022” oraz „Solidny Pracodawca Roku 2022”.

Kapituły konkursów „Friendly Workplace 2022” oraz „Solidny Pracodawca Roku 2022” doceniły zarówno dotychczasowe, od lat rozwijane projekty dla pracowników, jak i nowe pomysły, które Rossmann wdrożył w czasie pandemii, jako odpowiedź na covidową sytuację.

Nowymi benefitami dla pracowników Rossmanna są „Klub Zwierzaka” i „Pakiet Kultura”. Każdy pracownik sieci mógł ponadto skorzystać z: wyjazdu nad morze, wycieczek, kolonii dla dzieci i młodzieży, świątecznej pomocy finansowej, wyprawki szkolnej, becikowego czy Medicover Sport. Ze względu na pandemię i obostrzenia sanitarne wiele wydarzeń dla dzieci pracowników odbyło się w wersji online: e-przedszkole, e-zabawa karnawałowa i e-podróże z językami. Firma zwiększyła też pakiet socjalny.

Niezmiennie od kilku lat dział personalny Rossmanna organizuje „First Time Manager” (w tym roku 6 sdycja zgromadziła 66 uczestników). To program skierowany do menedżerów poszczególnych działów, umożliwiający wymianę doświadczeń. Innym kontynuowanym projektem były „Shoty Menedżerskie” (34 edycje, 420 uczestników) – krótkie, ale intensywne spotkania dotyczące zarządzania zespołem.

Rossmann, pomimo pandemii bez przerwy realizuje też program „Pozytywnie Zakręceni” (największy firmowy program rozwoju pasji w Polsce). W zeszłym roku sieć zaoferowała swoim pracownikom 233 różnorodnych warsztatów – tradycyjnych i online. Tworzyli oni m.in. lasy w słoikach, ręcznie robione albumy na zdjęcia, ekologiczne kosmetyki czy ozdoby świąteczne. We wszystkich wydarzeniach wzięło udział ponad 20 tys. pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.10.2025 10:58
Forbes: Rossmann ponownie w topie najlepszych pracodawców na świecie
Sklep sieci drogerii RossmannShutterstock

Sieć drogerii Rossmann została ponownie uznana przez amerykański magazyn Forbes za jednego z najlepszych pracodawców na świecie. Firma od kilku lat z rzędu zajmuje czołowe miejsca w rankingach, plasując się na czołowych miejscach zarówno w rodzimych Niemczech, jak i poza granicami kraju. O wynikach zadecydowały głosy pracowników.

Według opublikowanego w październiku rankingu za rok 2025, Rossmann utrzymuje swoją pozycję w czołówce. Ponownie zostaje numerem 1 w Niemczech w kategorii „Handel detaliczny i hurtowy”. W międzynarodowym zestawieniu branżowym Rossmann zajmuje 4. miejsce, co plasuje tę sieć w topie światowych pracodawców w sektorze handlu detalicznego. 

W ogólnym rankingu wszystkich firm, Rossmann zajmuje 9. miejsce w Niemczech i 58. miejsce na świecie.

Jesteśmy dumni, że w tym roku ponownie zostaliśmy uznani przez magazyn Forbes za najlepszego pracodawcę w niemieckim handlu detalicznym. Nasza ponowna pozycja w czołówce firm świadczy o silnej społeczności i zaangażowaniu naszych pracowników, zarówno wobec siebie nawzajem, jak i wobec naszych klientów

 – skomentował Stefan Sander, dyrektor ds. kadr w Dirk Rossmann GmbH.

image

Rossmann przekracza kolejną barierę w Polsce i otwiera drogerię nr 2000! [FOTORELACJA]

Ranking opiera się na badaniu jakości pracodawców, przeprowadzonym przez Forbes we współpracy z firmą Statista. Ponad 300 tys. pracowników zostało anonimowo zapytanych o to, czy poleciliby swojego pracodawcę. Ocenie poddano również dodatkowe kryteria, takie jak wizerunek, rozwój talentów, równość i odpowiedzialność społeczna.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.10.2025 10:39
YouGov: Drogeria DM najpopularniejszą marką wśród niemieckich konsumentów
Drogerie DM okazały się najpopularniejszą marką w ocenie niemieckich konsumentów, wysoko oceniono m.in. stosunek jakości do cenyMarzena Szulc

Sieć drogeryjna DM jest najpopularniejszą marką w Niemczech – jak wynika z najnowszego badania “Marka Roku”, przeprowadzonego przez instytut badań rynkowych YouGov i dziennik ekonomiczny Handelsblatt. W badaniu wzięło udział ponad milion konsumentów, oceniano m.in. stosunek jakości do ceny.

YouGov poprosił milion badanych o ocenę 970 marek w 32 kategoriach w okresie od września 2024 do sierpnia 2025. Respondenci zostali poproszeni między innymi o ocenę jakości oraz stosunku jakości do ceny każdej z badanych marek. Zostali też zapytani o to, jak bardzo dane marki są skłonni polecić innym osobom.

W efekcie najpopularniejszą marką w Niemczech z wynikiem 50,5 okazały się drogerie DM. Dla porównania, “wiodący producent samochodów” uzyskał 25 punktów. DM wyprzedziło w badaniu kolejne firmy handlowe aż o 10 punktów. 

image
Marzena Szulc

Pierwsze miejsce, zajęte w rankingu „Marki Roku”, stanowi  kontynuację serii czołowych miejsc w innych zestawieniach, zajmowanych przez sieć drogeryjną DM w tym roku. 

W opublikowanym we wrześniu badaniu konsumenckim „Kundenmonitor” DM zajęło pierwsze miejsce w kategorii drogerii, jak również pierwsze miejsce wśród sklepów stacjonarnych w Niemczech. W styczniu badanie zlecone przez magazyn Stern (i przeprowadzone przez instytut badań rynku Statista) uznało DM za najpopularniejszego pracodawcę w Niemczech we wszystkich branżach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. październik 2025 23:09