REKLAMAReklama WK - 2018 - Baner Główny
L’Oréal inwestuje w sztuczną inteligencję w zakresie sprzedaży swoich produktów

L’Oréal inwestuje w sztuczną inteligencję w zakresie sprzedaży swoich produktów (fot. Adobe)

Marketing i techniki sprzedaży w sektorze kosmetycznym przekształcają się oferując konsumentom unikalne i spersonalizowane doświadczenie, zarówno w sieci, jak i w sklepie stacjonarnym. Francuski gigant L’Oréal kontynuuje swoją strategię wejścia w obszar rzeczywistości rozszerzonej.

REKLAMASdruk - belka w artykułach - grudzień 2018

W sklepie klientki mogą skorzystać z porad profesjonalistek i przetestować produkt przed zakupem. Aby zaoferować taką samą jakość obsługi online, marki rozwinęły cyfrową usługę „beauty asystentek”, które towarzyszą konsumentom i pomagają im wybrać produkty. Wirtualny dobór makijażu w 3D, koloryzacja wirtualna, diagnostyka skóry i dobór podkładu to narzędzia, w jakie firmy inwestują, aby pomóc klientom wybrać dobry produkt.

Krok dalej poszedł L'Oréal, który wspólnie z Facebookiem pozwala na doświadczenie makijażu w rzeczywistości rozszerzonej. To kolejny etap cyfryzacji francuskiego giganta kosmetycznego. Jego klientki mogą skorzystać z wirtualnego wypróbowania produktów prawie dziesięciu swoich marek za pomocą platformy rzeczywistości rozszerzonej Facebooka. 

NYX jest pierwszą marką obsługiwaną przez platformę. To doświadczenie wykorzystuje technologię przymierzania cyfrowego ModiFace, którą L'Oréal odkupił w marcu tego roku. Klientki mogą testować wirtualnie różne typy szminek, podkładów czy cieni do oczu.

Francuska grupa, która jest światowym liderem kosmetycznym, udostępniła możliwość korzystania z platformy "Camera Effects" Facebooka dla swoich marek Maybelline, L’Oréal Paris, NYX Professional Makeup, Lancôme, Giorgio Armani, Yves Saint Laurent, Urban Decay i Shu Uemura.

Partnerstwo z Facebookiem nie zaskakuje, bo firma Marka Zuckerberga dużo inwestuje w technologie rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej. Sephora i Michael Kors od lipca robią reklamy właśnie  w tej technologii. Facebook jest też właścicielem Instagrama, medium społecznościowego popularnego wśród fashionistek i na nim możliwość doświadczenia rzeczywistości rozszerzonej też będzie możliwa. 

L'Oréal od niedawna koncentruje się intensywnie na mediach społecznościowych aby rozwinąć sprzedaż online, która  w pierwszym semestrze 2018 roku reprezentowała 9,5 proc. całości sprzedaży. Dobranie wirtualne produktów koncernu jest logiczną konsekwencją strategii cyfryzacji L'Oréala.


 

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony