StoryEditor
Opakowania
15.03.2021 00:00

Są już polskie piktogramy do oznakowania produktów kosmetycznych zawierających plastik

Komisja Europejska opublikowała korektę rozporządzenia wykonawczego do dyrektywy SUP, które wskazuje szczegółowe wymagania dotyczące oznakowania produktów jednorazowego użycia, a powstających z plastiku lub zawierających plastik – poinformował Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego. Dotychczas niektóre wersje językowe – w tym polska – zawierały błędy. Piktogramy przedstawione były w języku angielskim.

Dzięki korekcie oznakowanie chusteczek w języku polskim będzie stosowane w brzmieniu: PRODUKT ZAWIERA PLASTIK. Takie brzmienie będzie stosowane zarówno w tekście, jak i w piktogramie:

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego zwraca uwagę, że dotychczasowa wersja polska zastosowana w tekście rozporządzenia brzmiała „ZAWIERA PLASTIK”, zaś piktogram przedstawiony był w języku angielskim. Nadal też nie ma jasnych wytycznych Komisji Europejskiej, które produkty należy znakować.

– To wielka ulga wiedzieć wreszcie, jak zdaniem Komisji Europejskiej należy oznakowywać produkty. Jednak teraz wciąż kluczową kwestią jest publikacja wytycznych KE – dokumentu, na który czeka niecierpliwie cały rynek. Musi ona doprecyzować m.in. jakie włókniny i jakie kategorie produktów będą objęte dyrektywą. Z punktu widzenia branży jest to absolutnie podstawowa informacja, choć problemów jest więcej. Rozmawiamy o nich od miesięcy z firmami należącymi do naszej organizacji, a także z przedstawicielami polskiej administracji. Ostatnio, przekazywaliśmy wszystkie nasze uwagi podczas spotkania z przedstawicielami Ministerstwa Klimatu i Środowiska – podkreśla Blanka Chmurzynska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Na razie KE wciąż nie przedstawiła nowej wersji, a spotkanie, planowane na 16 marca, zostało przesunięte na 26.03.2021 r.

– Nadal więc nie wiemy, co oznakowywać, ale przynajmniej wiemy, jak to robić – dodaje Blanka Chmurzynska-Brown.

Wektorowe wersje piktogramów we wszystkich językach można znaleźć na stronie KE: https://ec.europa.eu/environment/news/single-use-plastics-pictograms-related-implementing-regulation-20202151-harmonised-markings_en

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.07.2025 14:37
Reuters: Gerresheimer rezygnuje z rozmów o sprzedaży
Producent opakowań zaciągnął biznesowy hamulec.Gerresheimer

W oświadczeniu firma wyjaśniła, że „po dokładnej analizie uznano, iż kontynuacja rozmów nie leży w najlepszym interesie spółki i jej interesariuszy”. Rynek zareagował negatywnie – notowania akcji Gerresheimer na platformie Tradegate spadły o 6 proc. w godzinach wieczornych po ogłoszeniu decyzji.

Po kilku miesiącach rozmów rozpoczętych na początku 2025 roku, niemiecki producent opakowań i sprzętu medycznego Gerresheimer poinformował w środę wieczorem o zakończeniu negocjacji w sprawie potencjalnej sprzedaży spółki. W lutym firma z siedzibą w Düsseldorfie potwierdziła, że prowadzi wstępne rozmowy z inwestorami private equity, takimi jak KPS Capital Partners i Warburg Pincus. Zainteresowanie inwestorów wzbudziła m.in. produkcja penów do podawania leków odchudzających, takich jak Wegovy firmy Novo Nordisk.

W ostatnich tygodniach firma zmagała się z osłabionym popytem na rynku kosmetyków i płynnych leków doustnych, co skłoniło ją do skorygowania prognoz. W ubiegłym tygodniu obniżono dolną granicę prognozowanego wzrostu przychodów na 2025 rok z wcześniej zakładanych 1–2 proc. do 0–2 proc. Jednocześnie Gerresheimer zapowiedział, że 15 października przedstawi strategiczny przegląd działalności w zakresie szkła formowanego, który może zakończyć się decyzją o wydzieleniu tego segmentu.

Pomimo obecnych trudności, spółka pozostaje optymistyczna w perspektywie średnioterminowej. Gerresheimer zakłada, że w kolejnych latach będzie osiągać organiczny wzrost przychodów na poziomie 6–9 proc. oraz organiczną, skorygowaną marżę EBITDA w przedziale 23–25 proc. Te wartości mają stanowić fundament dalszego rozwoju firmy niezależnie od braku inwestora zewnętrznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
07.07.2025 10:00
Edyta Kresińska podejmuje nowe wyzwanie zawodowe jako pełnomocnik zarządu w Fillsy
Edyta Kresińska - pełnomocnik zarządu Fillsy, odpowiedzialna za komunikację i współpracę z rynkiem kosmetycznymTGperspective

Edyta Kresińska od ponad 20 lat nieprzerwanie związana jest zawodowo z branżą beauty i farmacją, konsekwentnie zarządzając markami kosmetycznymi. Teraz zaczyna pracę na nowym stanowisku – jako pełnomocnik zarządu ds. Meadow Kapsul System w spółce Fillsy.

Edyta Kresińska jest cenionym ekspertem i prelegentem w branży kosmetycznej, przez wiele lat oceniała nowe na rynku produkty jako juror konkursu branżowego „Perły Rynku Kosmetycznego”, organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze (wydawcę m.in. portalu Wiadomości Kosmetyczne).

Zobacz też: Edyta Kresińska: Rynek drogeryjny w Polsce 2025. Jakie wyzwania czekają na horyzoncie?

W czerwcu bieżącego roku Kresińska przyjęła propozycję wejścia do spółki Fillsy w roli pełnomocnika zarządu ds. systemu Meadow Kapsul. Jak sama podkreśla, ta nowa rola pozwoliła jej wrócić do biznesu w środowisku międzynarodowym. Fillsy jako nowo powołana spółka w grupie LOG-IT to jedyny partner strategiczny szwedzkiej firmy Meadow, w ramach którego trwa kooperacja z Ball w Europie. 

Niezmiernie cieszy mnie fakt, że dzięki nam Polska staje się ważnym punktem na mapie Europy w dziedzinie innowacyjnych opakowań aluminiowych z obiegiem zamkniętym. A dodatkowy fakt, że w ramach mojej nowej roli będę odpowiedzialna za komunikację i szeroko pojęty marketing, kierowany do tak bliskiej mi branży kosmetycznej, to podwójny powód do satysfakcji z nowego mianowania

 – komentuje Edyta Kresińska.

image
TGperspective

Zarząd spółki Fillsy tworzą: Paweł Siwirski (prezes zarządu/ CEO LOG-IT), Piotr Bojanowski (dyrektor generalny) oraz Edyta Kresińska (pełnomocnik zarządu ds. Meadow Kapsul). 

Podczas przedpremierowego śniadania, zorganizowanego 1 lipca w warszawskim hotelu Radisson dla branży beauty, obecni tam członkowie zarządu spółki Fillsy zapowiedzieli, że będą budować świadomość rozwiązania Meadow Kapsul System poprzez edukację i promocję rozwiązania na wydarzeniach branżowych, podczas wystąpień w panelach konferencyjnych oraz w ramach współpracy z Instytucjami i stowarzyszeniami branżowymi.

Podczas eventu w Radissonie prezes spółki Fillsy – Paweł Siwirski – potwierdził również, że spółka będzie obecna 16 października na Forum Branży Kosmetycznej, gdzie zaprezentuje uczestnikom konferencji innowację w opakowaniach, czyli Meadow Kapsul System.

Zobacz też: Edyta Kresińska żegna się z Drogeriami Jawa po 7 latach

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 01:08