StoryEditor
Producenci
26.07.2022 00:00

Sąd przyznał Hailey Bieber prawo do posługiwania się marką Rhode

W czerwcu tego roku wystartowała nowa marka kosmetyczna Hailey Bieber. Kosmetyki do pielęgnacji skóry trafiły na rynek pod nazwą Rhode. Jednak po udanej premierze szybko pojawiły się kłopoty. Firma odzieżowa Rhode NYC złożyła pozew o naruszenie znaku towarowego przez Bieber. Pisaliśmy o tym na naszym portalu. Sprawa wyglądała mało optymistycznie dla celebrytki, ale sąd uznał, że Hailey ma prawo używać nazwy swojej marki.

Hailey Bieber legalnie zdobyła prawo do nazwania swojej firmy zajmującej się pielęgnacją skóry- Rhode. 25-letnia modelka i influencerka zwyciężyła po tym, jak została pozwana za naruszenie znaku towarowego przez firmę odzieżową o tej samej nazwie.

Rhode NYC twierdziła, że nazwa marki Bieber jest zbyt zbliżona do jej własnej. Jako argument przeciwko Bieber podawano również, że celebrytka próbowała odkupić znak towarowy ich firmy odzieżowej, ale propozycję odrzucono.

Sąd przyznał jednak rację Hailey Bieber i uznał, że ma ona prawo do nazywania swojej linii do pielęgnacji skóry – Rhode.

To dopiero początek walki o markę Rhode

Ta korzystna dla Bieber decyzja sędziego nie oznacza wcale ostatecznego zwycięstwa. Rzecznik firmy odzieżowej, która wytoczyła proces, powiedział DailyMail.com, że proces trwa, a orzeczenie sądu to po prostu decyzja sędziego, która nie zabrania linii produktów do pielęgnacji skóry Hailey Bieber używania ich marki w trakcie postępowania sądowego. Rzecznik dodał również, że jest pewny wygranej.

„Rhode” to nasza nazwa i marka, my ją zbudowaliśmy, a chroni ją prawo federalne i stanowe. Prosimy Hailey, aby osiągnęła swoje cele bez używania nazwy marki, którą budowaliśmy przez ostatnie dziewięć lat – podkreślił rzecznik firmy Rhode NYC.

Hailey Bieber również jest pewna swoich racji. Kontynuuje kampanię promocyjną swojej marki kosmetycznej, a także publikuje na You Tube film opowiadający, jak powstała jej marka. Materiał został już wykorzystany jako dowód w sprawie. W nagraniu zza kulis influencerka wyjaśnia, że zawsze wiedziała, że pragnie stworzyć markę wokół nazwy Rhode, jest to bowiem drugie imię Bieber, a także jej mamy.

Przeczytaj również: Kolejna celebrytka ma problem ze swoją marką kosmetyczną
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 13:41
Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego
Henkel Polska na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.Henkel Polska

Podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, wziął udział w panelu poświęconym gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusja skupiła się na wpływie nadchodzących regulacji unijnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Eksperci podkreślali konieczność traktowania odpadów jako cennych zasobów, projektowania procesów produkcyjnych z myślą o cyrkularności oraz minimalizowania powstawania odpadów.

Podczas panelu Kiril Marinov przedstawił konkretne działania, które Henkel podejmuje w odpowiedzi na nadchodzące rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). W ubiegłym roku 26 proc. plastiku użytego w opakowaniach Henkel pochodziło z recyklingu, a w 2025 roku firma planuje osiągnąć poziom 30 proc. Tym samym Henkel wyprzedzi o pięć lat regulacje unijne, które będą obowiązywać dopiero od 2030 roku.

W kontekście cyrkularności Polska wypada korzystnie na tle średniej światowej. Jak zaznaczył Kiril Marinov, poziom ponownego wykorzystania materiałów w Polsce wynosi 10,2 proc., podczas gdy średnia światowa to 8,6 proc.. Ekspert podkreślił, że nasz kraj ma potencjał, by stać się jednym z liderów gospodarki obiegu zamkniętego w Europie, na wzór Holandii, gdzie recykling materiałów osiągnął poziom 25 proc.

Transformacja opakowań w Henklu obejmuje całe portfolio produktów. Obecnie 91 proc. opakowań firmy nadaje się do ponownego użycia lub recyklingu, a celem na 2025 rok jest osiągnięcie 100 proc. Henkel zmniejszył także wykorzystanie surowców ropopochodnych o 35 proc. i dąży do dalszej redukcji o połowę. Dodatkowo wszystkie europejskie zakłady produkcyjne Henkla osiągnęły neutralność pod względem emisji CO₂.

Jeszcze kilka lat temu butelki płynu do prania [Persil] były wykonywane z przezroczystego materiału, a konsumenci mogli zobaczyć, jak produkt wygląda wewnątrz opakowania. Od dwóch lat stosujemy polietylen o wysokiej gęstości, włączając w proces produkcyjny 50 proc. recyklowanego plastiku. [...] Obecnie butelki są białe, ze względu na brak możliwości znalezienia na rynku wysoce przezroczystego materiału dla recyklowanego polietylenu. Zdecydowaliśmy się na ten kompromis, stawiając zrównoważony rozwój ponad dotychczasowy wygląd produktu

wytłumaczył Kiril Marinov.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 11:27
Unilever tnie etaty i oszczędza – pierwszy kwartał 2025 pod znakiem restrukturyzacji
Unilever szuka oszczędności w zasobach ludzkich.Shutterstock

Unilever, jeden z największych koncernów dóbr konsumenckich na świecie, ogłosił redukcję około 6 tysięcy miejsc pracy w pierwszym kwartale 2025 roku. Cięcia są częścią globalnego planu restrukturyzacyjnego zapowiedzianego jeszcze w 2024 roku, którego celem jest likwidacja łącznie około 7,5 tysiąca etatów. Dzięki tym działaniom firma spodziewa się oszczędności rzędu 550 milionów euro do końca bieżącego roku.

W opublikowanym raporcie kwartalnym Unilever wykazał mieszane wyniki finansowe. Pomimo trudnych warunków rynkowych, skorygowany wzrost sprzedaży bazowej wyniósł 3 proc., co przypisano wzrostowi wolumenu sprzedaży oraz cen. Dobrze poradziły sobie tzw. „power brands” spółki – takie jak Dove i Rexona – co miało szczególne znaczenie dla wzrostu w segmencie Beauty & Wellbeing (wzrost o 4,1 proc.) oraz Personal Care (wzrost o 5,1 proc.), zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim.

Całkowity przychód koncernu spadł jednak o 0,9 proc., do poziomu 14,8 miliarda euro. Na wynik ten wpływ miały głównie koszty związane z wyprzedażą aktywów oraz negatywne różnice kursowe. Mimo to dyrektor generalny firmy, Fernando Fernandez, ocenił początek roku jako „zahartowany” i wyraził optymizm co do dalszego wzrostu, zwłaszcza dzięki strategii premiumizacji i innowacji produktowej na rynkach rozwiniętych.

W ujęciu kategorii produktowych, segment pielęgnacji włosów utrzymał się na stabilnym poziomie, z minimalnym wzrostem, który częściowo zrekompensował ponowny debiut Dove z technologią odbudowy włókien. W Brazylii marka Sunsilk odnotowała spadki związane z ograniczaniem zapasów, podczas gdy Nexxus zanotował dwucyfrowy wzrost dzięki premierze linii HY-Volume. Segment dezodorantów – w tym nowości do całego ciała – szczególnie umocnił pozycję działu Personal Care, w którym sama marka Dove odpowiadała za 40 proc. przychodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 14:44