StoryEditor
Perfumerie
09.01.2023 00:00

Sephora jest najbardziej angażująca marką kosmetyczną w polskim internecie

Sephora na świecie zajęła dziewiąte miejsce wśród najbardziej angażujących w mediach społecznościach i najczęściej wyszukiwanych w Google marek kosmetycznych. Jednak w Polsce jest na pozycji nr 1 – wynika z raportu Cosmetify Index 2022.

Cyfrowa porównywarka cen produktów kosmetycznych – Cosmetify, jak co roku przygotowała swój Cosmetify Index. Ranking pokazuje m.in. najbardziej popularne marki, a tworzony jest w oparciu o wyszukiwania w Google oraz obserwowanie,  komentarze i stosowane hasztagi w mediach społecznościowych.

Czytaj też: Florence By Mills była najgorętszą marką kosmetyczna 2022 roku [Cosmetify Index]

Cosmetify Index tworzy tez ranking marek najbardziej popularnych w internecie w danym kraju.  Okazuje się, ze w 2022 roku wszystkie inne brandy zdominował Avon. Marka ta była najczęściej wyszukiwana i wspominana przez użytkowników mediów społecznościowych w 21 krajach. Wśród nich jest: Rosja, Litwa, Łotwa, Bułgaria i Węgry, ale też Republika Południowej Afryki, Gwatemala, Zimbabwe, Nikaragua, Namibia, Mozambik, Zambia, Urugwaj, Kirgistan, Botswana, Tadżykistan oraz Meksyk i Brazylia.

Inna marka sprzedawana w systemie marketingu bezpośredniego – Oriflame – zajmuje drugą pozycje w zestawieniu (ex equo z marką Origins). Była bowiem najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną w 19 krajach: Indie, Peru, Indonezja, Portugalia, Azerbejdżan, Maroko, Słowacja, Ekwador, Gruzja, Sri Lanka, Armenia, Kazachstan, Mołdawia, Mongolia, Tunezja, Nigeria, Uzbekistan, Turkmenistan, Timor Wschodni.

Czytaj też: Oriflame poszerza swoją obecność w Europie. Firma rozpoczęła działalność w Niemczech

W 19 innych krajach użytkownicy najczęściej mówili o Origins. Byli to mieszkańcy Chin, Izraela, Arabii Saudyjskiej, Kuwejtu, Jordanii, Brunei, Palestyny, Nepalu, Ghany, Birmy, Iraku, Jemenu, Korei Południowej, Tajlandii, Egipt, Papua-Nowa Gwinea, Libii oraz Ukrainy i Białorusi.

Kolejne miejsce zajęła marki Nordstrom (największą popularność zyskała m.in. w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie), Revolution (m.in. Irlandia, Grecja, Liechtenstein), The Body Shop (m.in. Dania, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kuwejt, Katar, Finlandia, Wielka Brytania).

Czytaj też: Marka The Body Shop weszła na rynek kenijski

Na miejscu 7 ex equo znalazły się Rituals (najbardziej popularny w Szwecji, Niemczech, Holandii, Hiszpanii, Belgii, Norwegii, Austrii i Szwajcarii) oraz Clinique (kochany przez internautów w Burundi, Burkina Faso, Gwinei, Algierii, Senegalu, Togoo, Nigerze oraz Dżibuti).

Na miejscu 9. znalazła się Sephora, najczęściej wspominana i wyszukiwana przez użytkowników internetu w siedmiu krajach na świecie, w tym w Polsce. A oprócz tego w Rumunii, El Salvador, Panamie, Singapurze, Luxemburgu oraz na Dominikanie.

Pierwszą 10 ulubionych marek w poszczególnych krajach zajmuje Yves Rocher, który jest bezkonkurencyjny we Francji i we Włoszech, a także w Czechach, na Mauritiusie, w Gabonie i Monako.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
20.08.2025 13:33
Super-Pharm pozostaje przy napojach i wchodzi do systemu kaucyjnego
Super-Pharm w Galerii Mokotów w WarszawieNATALIA PONIATOWSKA

Polski handel detaliczny przygotowuje się na dużą zmianę – 1 października 2025 roku wejdzie w życie system kaucyjny. Zgodnie z przepisami wszystkie sklepy o powierzchni powyżej 200 mkw. będą miały obowiązek odbierać opakowania objęte kaucją. Reakcje sieci handlowych są zróżnicowane. Rossmann zrezygnował całkowicie z kategorii napojów, natomiast Super-Pharm i DM zapowiadają, że pozostaną w tym segmencie i dostosują się do nowych wymogów.

Super-Pharm podkreśla, że do zmian przygotowuje się od miesięcy. W firmie działa specjalna grupa projektowa, która regularnie spotyka się w celu wypracowania rozwiązań operacyjnych i systemowych. – Podchodzimy do nadchodzących zmian w sposób analityczny i przemyślany. Przygotowujemy się od kilku miesięcy – powiedziała dla wiadomoscihandlowe.pl Patrycja Zabierowska, Chief Marketing Officer sieci. Firma wskazuje, że choć łączenie apteki, drogerii i perfumerii czyni adaptację trudniejszą, priorytetem jest utrzymanie wysokich standardów zakupowych.

Z danych przedstawionych przez sieć wynika, że od 1 października 50 proc. placówek Super-Pharm będzie objętych systemem kaucyjnym. Oznacza to, że klienci w połowie sklepów będą mogli oddawać opakowania szklane, plastikowe i metalowe objęte przepisami. Sieć podkreśla, że traktuje uczestnictwo w systemie nie tylko jako obowiązek prawny, lecz także jako element strategii odpowiedzialności społecznej.

image

Drogerie kontra system kaucyjny: dm drogerie markt podnosi rękawicę. "Nie ograniczymy asortymentu"

Podobnie jak DM, Super-Pharm zdecydował się na ręczny model zbiórki. Argumentem za tym rozwiązaniem jest przede wszystkim ograniczona przestrzeń w lokalizacjach – większość drogerii mieści się w centrach miast i galeriach handlowych, co uniemożliwia instalację butelkomatów. Ważnym czynnikiem była również dbałość o higienę. Dedykowane stanowiska i procedury mają zapewnić szybki, sprawny i higieniczny przebieg zwrotu opakowań, co – jak podkreśla sieć – jest szczególnie istotne w formacie łączącym drogerię i aptekę.

Choć napoje nie stanowią trzonu sprzedaży Super-Pharm, sieć nie planuje wycofywania ich ze swojej oferty. Jak zaznacza Zabierowska, produkty te pełnią funkcję uzupełniającą i skierowane są do klientów robiących zakupy przy okazji. Skoro firma zdecydowała się na wdrożenie systemu kaucyjnego, naturalnym krokiem jest utrzymanie oferty napojów objętych tym systemem.

image

Marzena Gradecka, Drogerie Jasmin: System kaucyjny to jeden z elementów ograniczania wolności gospodarowania, bojkotujmy go

Super-Pharm przyznaje jednak, że wdrożenie oznacza dodatkowe koszty – od adaptacji powierzchni, przez logistykę zwrotów, po utrzymanie higieny. Sieć analizuje każdy etap procesu, aby system był samofinansujący, choć – jak podkreśla – pozostaje tu wiele niewiadomych. Jednocześnie firma zakłada, że wpływ na ruch klientów będzie neutralny, a ewentualnym efektem ubocznym może być dodatkowa sprzedaż przy okazji wizyt związanych ze zwrotem opakowań.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
19.08.2025 14:46
Douglas z mniejszym od oczekiwań spadkiem zysku operacyjnego
Douglas ogłosił swoje najnowsze wyniki.Douglas

Douglas, niemiecka sieć sprzedaży kosmetyków premium, poinformowała o mniejszym od prognozowanego spadku zysku operacyjnego w trzecim kwartale roku fiskalnego. Skorygowana EBITDA obniżyła się o 2,9 proc. do poziomu 158,2 milionów euro, podczas gdy analitycy ankietowani przez Vara oczekiwali wyniku rzędu 143,8 milionów euro. Publikacja wyników przełożyła się na blisko 9-procentowy wzrost kursu akcji spółki.

Na spadek rentowności wpłynęło głównie nasilone środowisko promocyjne, które wymusiło obniżki cen w celu przyciągnięcia klientów ograniczających wydatki w warunkach niepewności gospodarczej. Prezes Sander van der Laan podkreślił, że zjawisko to jest powszechne w segmencie kosmetyków premium, a dalsze nasilenie działań promocyjnych w drugiej połowie 2025 roku może stanowić zagrożenie dla marż.

Douglas starał się ograniczyć presję kosztową poprzez redukcję wydatków na marketing i logistykę oraz twarde negocjacje z producentami kosmetyków w sprawie podwyżek cen. Firma wskazała jednak, że przenoszenie wzrostu cen na klientów nie zawsze jest możliwe, gdy konsumenci aktywnie poszukują najkorzystniejszych ofert.

Przychody netto spółki wzrosły o 3,2 proc. do 1 mld euro, co wynikało m.in. z dobrej sprzedaży w Europie Środkowej i Wschodniej oraz z korzystnego układu kalendarza – święta wielkanocne przypadły na analizowany kwartał. Douglas, który w poprzednich miesiącach zmagał się ze słabszym popytem konsumenckim, potwierdził roczną prognozę obniżoną w marcu br.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. sierpień 2025 05:23