StoryEditor
Perfumerie
04.07.2022 00:00

Sephora Polska poprawia wyniki i planuje dalsze wzrosty przychodów

Sephora Polska do końca 2022 r. zamierza przebudować kilka swoich perfumerii, rozważa także zamknięcie czterech nierentownych. Sieć należąca do koncernu dóbr luksusowych LVMH w 2021 r. osiągnęła 583 mln przychodu i korzystnie ocenia perspektywy dalszego rozwoju.

Jakie są przychody Sephora Polska?

Sephora Polska w 2021 r. osiągnęła przychody w wysokości 583 mln zł wobec 530 mln zł rok wcześniej. W 2021 roku sieć perfumerii poprawiła przychody ze stacjonarnych drogerii oraz ze sklepu internetowego i wypracowała dodatni wynik netto, który wyniósł 24 mln zł. W 2020 roku miała stratę w wysokości 14 mln zł – wynika z opublikowanego przez spółkę sprawozdania finansowego.

Czytaj także: Sephora rozwija się poprzez partnerstwa z silnymi graczami w detalu i w e-commerce

Ile perfumerii ma Sephora w Polsce?

Na koniec roku 2021 Sephora prowadziła 88 perfumerii. Zamknęła w ub. roku cztery w centrach handlowych Auchan Gliwice, Malta Poznań, Auchan Łomianki i Turzyn Szczecin.

W 2021 roku sieć otworzyła dwie nowe perfumerie w CH Zielona Góra Focus i Rzeszów Galeria. Trwa proces modernizacji istniejących salonów. W ubiegłym roku gruntownie przebudowana i odnowiona została perfumeria w CH Warszawa Sadyba. Zmodernizowane zostały perfumerie w w CH Wrocław Korona, Kraków M1, Warszawa Wileńska, Warszawa Wola Park, Czeladź M1, Sosnowiec Plejada i Białystok Galeria Biała.

Do końca 2022 roku Sephora Polska planuje 7 dużych przebudów kolejnych perfumerii. W 5 odbędzie się modernizacja oświetlenia, a gruntownemu odświeżeniu zostaną poddane zaplecza w 11 perfumeriach.

Sephora analizuje rentowność swoich obiektów i rozważa zamknięcie czterech.

Jaki będzie rynek kosmetyków selektywnych?

W ocenie zarządu Sephora Polska perspektywy jej dalszego rozwoju są optymistyczne. Sieć chce zwiększyć sprzedaż i podnieść rentowność poprzez wzrosty sprzedaży zarówno w stacjonarnych placówkach, jak i w sklepie internetowym. Z analizy zachowań polskiego klienta wynika, że jest on zainteresowany nowościami i większą uwagę przykłada do jakości produktów szukając takich, które odpowiadają na jego indywidualne potrzeby.

„Polacy coraz odważniej testują i zaczynają używać nowych produktów, do tej pory nieznanych na polskim rynku. Coraz większa liczba Polaków zwraca uwagę na swój wygląd, wizerunek i stylizacje. Klienci mają większą świadomość dotyczącą chorób skóry, alergii i sposobów przeciwdziałania, m.in. przez użycie właściwie dobranych kosmetyków w zależności od rodzaju cery i skóry.

Cena przestaje być podstawowym kryterium wyboru produktu. Klienci wymagają również wysokiej jakości, trwałości oraz skuteczności kosmetyków. Cena ma jednak nadal znaczenie i konsumenci chętnie korzystają z oferowanych promocji. (…) – czytamy w sprawozdaniu finansowym.

Czytaj także: LVMH z dwucyfrowymi wzrostem przychodów w pierwszym kwartale 2022 r. 

Od kiedy Sephora jest w Polsce?

Spółka Sephora Polska została utworzona w 1997 roku. Jest częścią grupy LVMH – Moët Hennessy Louis Vuitton. Od lipca 2009 roku jej jedynym udziałowcem jest Sephora S.A. Sephora koncentruje się na sprzedaży kosmetycznych marek selektywnych z kategorii zapachów, pielęgnacji i makijażu, w tym dostępnych na wyłączność oraz produktów własnej marki. 

Magda Głowacka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
08.09.2025 10:54
Czas na zmianę! Katarzyna Mauduit żegna się z Douglasem po 5 latach
Katarzyna Mauduit (z prawej) oraz Anna Dec podczas Douglas Skincare Weeks 2025M.Szulc

Przez ostatnie 5 lat Katarzyna Mauduit pełniła funkcję dyrektor marketingu na Polskę i region CEE w sieci Douglas. Zajmowała się m.in. wspieraniem marki własnej Douglas, a także wielu selektywnych marek partnerów. Teraz poinformowała o zmianie swojej zawodowej ścieżki. Jak motywuje ten krok?

Goodbye lovebrand, hello lovebrand(s). It’s time for new!” – zaczęła swój wpis na LinkedIn Katarzyna Mauduit.

Jak podkreśliła, w Douglasie współpracowała ze "wspaniałym, zorientowanym na biznes zespołem marketingowym”, działając “ramię w ramię z wieloma innymi zespołami – lokalnie, w Europie Środkowo-Wschodniej oraz globalnie”. Podziękowała za współpracę działom marketingu Douglasa, e-commerce, asortymentu i zakupów, controllingu, a także szefom Douglasów z innych krajów. 

Zbudowane relacje, zmiany, które udało mi się wprowadzić, inspiracja oraz metody pracy, które po sobie zostawiam – są moim największym powodem do dumy” – napisała Katarzyna Mauduit.

Jak podkreśliła, w swojej Douglasowej podróży ceni najbardziej pięć momentów. Pierwszy z nich to przekształcenie Douglasa w “napędzaną cyfrowo, płynnie funkcjonującą w social mediach” platformę sprzedaży kosmetyków. Drugi to zarządzanie innowacjami, z naciskiem na inspirowanie – a nie kopiowanie rozwiązań.

image

Katarzyna Mauduit, Douglas: Potencjał zakupowy pokolenia Alfa jest obiecujący [FBK 2024]

Trzecią ważną rzeczą jest rozszerzenie ekosystemu retail mediów dla marek dostawców w całym lejku marketingowym, co umożliwiło konsolidację marki Douglas jako wyraźnego lidera branży pod względem zarówno portfolio, jak i przychodów. Czwarta istotna rzecz to uwolnienie potencjału marki własnej Douglas Collection, na co złożyło się m.in. stworzenie zespołu marketingowego, kampanii, eventów – co przyniosło w efekcie rekordowe wyniki z roku na rok. 

Jako piąty ważny powód do dumy Katarzyna Mauduit uznaje swój team (“najlepszy w swojej klasie!”), któremu podziękowała za towarzyszenie we wspólnej drodze zmian i przekształceń. Podziękowała również zarządowi i managerom Douglasa za zaufanie oraz sprawienie, że “niemożliwe stało się możliwe”.

Jak podkreśliła, pożegnanie z Douglasem nie było dla niej łatwe, bo “nie rozstaje się z marką, którą się kocha”. 

Pozostawiam markę w dobrych rękach, gotową do rozkwitu” – podsumowała, zapowiadając podjęcie nowych wyzwań w branży beauty. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
28.08.2025 07:54
Notino poszerza ofertę marek luksusowych i wprowadza La Prairie
Wprowadzenie marki La Prairie do oferty Notino oznacza, że będzie ona dostępna dla klientów na 27 rynkach, na których działa detalistaLa Prairie mat.pras.

Notino dba o to, by wciąż zaskakiwać swoich klientów. W sierpniu oferta sklepu została poszerzona o markę luksusowych kosmetyków z najwyższej półki – La Prairie Switzerland. Jak podkreśla Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer i członek zarządu Notino, krok ten stanowi otwarcie nowego rozdziału dla firmy.

“Witamy na pokładzie, La Prairie Switzerland” – obwieścił Bartosz Kliś we wpisie na LinkedIn. Jak podkreślił, La Prairie należy do grona najbardziej kultowych marek w branży kosmetyków luksusowych.

Od dziesięcioleci La Prairie wyznacza standardy w dziedzinie luksusowych kosmetyków dzięki unikalnemu połączeniu kawioru, złota i platyny z przełomową wiedzą na temat komórek” – dodaje manager Notino.  

Szwajcarska marka jest cenionym od lat globalnym pionierem terapii przeciwstarzeniowej, opartej na opatentowanej, wyjątkowej formule Cellular Complex.

image

Justyna Derdzikowska, Notino: To dla nas przełomowy rok, jeśli chodzi o sprzedaż detaliczną

Jak dodaje Bartosz Kliś, wprowadzenie kosmetyków La Prairie do oferty sklepów Notino stanowi część jasnej wizji. “Chcemy, aby wyjątkowe marki stały się bardziej dostępne. Jednocześnie też chcemy, aby doświadczenie klienta było równie ekskluzywne, jak same produkty” – wyjaśnia Bartosz Kliś.

Wprowadzenie marki La Prairie do oferty Notino oznacza, że będzie ona dostępna dla klientów na 27 rynkach, na których działa detalista. “Jest to kamień milowy, z którego jesteśmy dumni, a także sygnał, w jakim kierunku zmierzamy” – podsumowuje członek zarządu Notino.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. wrzesień 2025 01:18