StoryEditor
Perfumerie
04.07.2022 00:00

Sephora Polska poprawia wyniki i planuje dalsze wzrosty przychodów

Sephora Polska do końca 2022 r. zamierza przebudować kilka swoich perfumerii, rozważa także zamknięcie czterech nierentownych. Sieć należąca do koncernu dóbr luksusowych LVMH w 2021 r. osiągnęła 583 mln przychodu i korzystnie ocenia perspektywy dalszego rozwoju.

Jakie są przychody Sephora Polska?

Sephora Polska w 2021 r. osiągnęła przychody w wysokości 583 mln zł wobec 530 mln zł rok wcześniej. W 2021 roku sieć perfumerii poprawiła przychody ze stacjonarnych drogerii oraz ze sklepu internetowego i wypracowała dodatni wynik netto, który wyniósł 24 mln zł. W 2020 roku miała stratę w wysokości 14 mln zł – wynika z opublikowanego przez spółkę sprawozdania finansowego.

Czytaj także: Sephora rozwija się poprzez partnerstwa z silnymi graczami w detalu i w e-commerce

Ile perfumerii ma Sephora w Polsce?

Na koniec roku 2021 Sephora prowadziła 88 perfumerii. Zamknęła w ub. roku cztery w centrach handlowych Auchan Gliwice, Malta Poznań, Auchan Łomianki i Turzyn Szczecin.

W 2021 roku sieć otworzyła dwie nowe perfumerie w CH Zielona Góra Focus i Rzeszów Galeria. Trwa proces modernizacji istniejących salonów. W ubiegłym roku gruntownie przebudowana i odnowiona została perfumeria w CH Warszawa Sadyba. Zmodernizowane zostały perfumerie w w CH Wrocław Korona, Kraków M1, Warszawa Wileńska, Warszawa Wola Park, Czeladź M1, Sosnowiec Plejada i Białystok Galeria Biała.

Do końca 2022 roku Sephora Polska planuje 7 dużych przebudów kolejnych perfumerii. W 5 odbędzie się modernizacja oświetlenia, a gruntownemu odświeżeniu zostaną poddane zaplecza w 11 perfumeriach.

Sephora analizuje rentowność swoich obiektów i rozważa zamknięcie czterech.

Jaki będzie rynek kosmetyków selektywnych?

W ocenie zarządu Sephora Polska perspektywy jej dalszego rozwoju są optymistyczne. Sieć chce zwiększyć sprzedaż i podnieść rentowność poprzez wzrosty sprzedaży zarówno w stacjonarnych placówkach, jak i w sklepie internetowym. Z analizy zachowań polskiego klienta wynika, że jest on zainteresowany nowościami i większą uwagę przykłada do jakości produktów szukając takich, które odpowiadają na jego indywidualne potrzeby.

„Polacy coraz odważniej testują i zaczynają używać nowych produktów, do tej pory nieznanych na polskim rynku. Coraz większa liczba Polaków zwraca uwagę na swój wygląd, wizerunek i stylizacje. Klienci mają większą świadomość dotyczącą chorób skóry, alergii i sposobów przeciwdziałania, m.in. przez użycie właściwie dobranych kosmetyków w zależności od rodzaju cery i skóry.

Cena przestaje być podstawowym kryterium wyboru produktu. Klienci wymagają również wysokiej jakości, trwałości oraz skuteczności kosmetyków. Cena ma jednak nadal znaczenie i konsumenci chętnie korzystają z oferowanych promocji. (…) – czytamy w sprawozdaniu finansowym.

Czytaj także: LVMH z dwucyfrowymi wzrostem przychodów w pierwszym kwartale 2022 r. 

Od kiedy Sephora jest w Polsce?

Spółka Sephora Polska została utworzona w 1997 roku. Jest częścią grupy LVMH – Moët Hennessy Louis Vuitton. Od lipca 2009 roku jej jedynym udziałowcem jest Sephora S.A. Sephora koncentruje się na sprzedaży kosmetycznych marek selektywnych z kategorii zapachów, pielęgnacji i makijażu, w tym dostępnych na wyłączność oraz produktów własnej marki. 

Magda Głowacka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2024 11:51
Grupa Douglas przyspiesza trend wzrostowy w II kwartale i zmniejsza dług o 1 mln euro
Sieć perfumerii odnotowała zadowalające dla siebie wyniki.wiadmoscikosmetyczne.pl
Grupa Douglas zanotowała 11,5 proc. wzrost sprzedaży netto w drugim kwartale roku finansowego 2023/24, od stycznia do marca, według wstępnych danych. Wzrost ten był napędzany przez oba kanały sprzedaży: w sklepach stacjonarnych o 12 proc., a w handlu elektronicznym o 10,7 proc. Wzrost odnotowano we wszystkich segmentach, również w pierwszej połowie roku obrotowego.

Douglas Group przyspieszyła swoją ścieżkę wzrostu w niedawno zakończonym drugim kwartale roku finansowego 2023/24: od stycznia do marca sprzedaż grupy (netto) wzrosła o 11,5 proc. na podstawie wstępnych i niezbadanych danych. Wzrost napędzany był przez oba kanały; Podczas gdy sprzedaż w sklepach wzrosła o 12 proc., sprzedaż w handlu elektronicznym wzrosła o 10,7 proc. Wszystkie segmenty przyczyniły się do ogólnego wzrostu i nadal rosły w stosunku do roku poprzedniego także w pierwszej połowie roku obrotowego.

Jednocześnie grupa jeszcze bardziej utorowała drogę na przyszłość dzięki kompleksowemu refinansowaniu i kolejnemu krokowi w kierunku delewarowania. Po wejściu na giełdę we Frankfurcie grupa pozyskała nowe finansowanie w łącznej wysokości 1,6 miliarda euro na znacznie lepszych warunkach i znacznie obniżyła wskaźnik dźwigni z poprzedniego poziomu 4,0x do ok. 2,7x (obliczony na podstawie skorygowanej EBITDA (LTM) i płynności na dzień 31.12.2023). Oznacza to, że oczekuje się, że roczne płatności odsetkowe grupy zostaną obniżone nawet o 100 mln euro.

Po bardzo dobrym rozpoczęciu roku finansowego w okresie świątecznym, zaliczyliśmy kolejny doskonały kwartał. Wyniki stanowią imponującą demonstrację atrakcyjności naszej oferty, naszej wyjątkowej lojalności klientów i odporności naszego modelu omnichannel. Oznacza to również jedenaście kolejnych kwartałów całkowitego wzrostu sprzedaży – wyraźny znak, że jesteśmy na dobrej drodze.

powiedział Sander van der Laan, dyrektor generalny Grupy Douglas.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
12.04.2024 10:14
Douglas wszedł na Booksy
wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas umieścił swoje perfumerie na platformie rezerwacyjnej Booksy. Klienci mogą umawiać się zdalnie na zabiegi i konsultacje w 148 perfumeriach sieci.

Douglas dołączył do największej platformy rezerwacyjnej Booksy, przez którą można umawiać się na wizyty i usługi w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, gabinetach spa czy masażu, ale także np. do fizjoterapeuty czy stomatologa i wielu innych. Platforma skupia punkty usługowe i umożliwia rezerwację online w kalendarzach udostępnionych przez firmy. Można zarządzać wizytami, planować je, a w razie potrzeby przełożyć. Aplikacja udostępnia listę usługodawców, oferowane przez nich usługi oraz opinie klientów.

Teraz do Booksy dołączył także Douglas Polska ze swoimi 148 perfumeriami. Sieć oferuje bowiem także zabiegi kosmetyczne w przestrzeniach spa oraz konsultacje z ekspertami. Obecnie można umówić się przez Booksy właśnie na bezpłatne 15-minutowe konsultacje: pielęgnacyjne, makijażowe i zapachowe. To bardzo istotne ułatwienie dla klientów, a także promocja tego typu działań sieci. Da możliwość dotarcia do osób, które dotąd być może nie zaopatrywały się w Douglasie. Bezpłatna konsultacja będzie zachętą do poznania oferty sieci, przedstawienia jej oferty produktowej i zabiegowej.

image
Douglas w centrum handlowym Arkadia w Warszawie, strefa SPA
fot. Marcin Kmiecinski

Douglas idzie w kierunku oferty usługowej. W kilkudziesięciu perfumeriach w Polsce już działają gabinety zabiegowe. W kolejnych powstaną mobilne kabiny, gdzie dostępne będą zabiegi pielęgnacyjne na twarz i ciało. Sieć perfumerii współpracuje w tym zakresie ze swoimi partnerami - luksusowymi markami kosmetycznymi. 

Czytaj więcej: Douglas organizuje kolejne edycje Douglas Skincare Weeks i otworzy więcej gabinetów kosmetycznych w perfumeriach 

Douglasa to omnichannelowy (sklepy stacjonarne i sprzedaż online) sprzedawca kosmetyków. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku). W roku finansowym 2023 Douglas osiągnął sprzedaż netto w wysokości 4,1 miliarda euro. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. kwiecień 2024 06:31