REKLAMAKonferencja Politechnika Wrocławska konferencja ISEO
Sephora Polska chce zwiększyć sprzedaż i rentowność w stacjonarnych perfumeriach i sklepie online

Sephora Polska chce zwiększyć sprzedaż i rentowność w stacjonarnych perfumeriach i sklepie online (fot.materiały prasowe)

Sephora Polska do końca 2022 r. zamierza przebudować kilka swoich perfumerii, rozważa także zamknięcie czterech nierentownych. Sieć należąca do koncernu dóbr luksusowych LVMH w 2021 r. osiągnęła 583 mln przychodu i korzystnie ocenia perspektywy dalszego rozwoju.

Jakie są przychody Sephora Polska?

Sephora Polska w 2021 r. osiągnęła przychody w wysokości 583 mln zł wobec 530 mln zł rok wcześniej. W 2021 roku sieć perfumerii poprawiła przychody ze stacjonarnych drogerii oraz ze sklepu internetowego i wypracowała dodatni wynik netto, który wyniósł 24 mln zł. W 2020 roku miała stratę w wysokości 14 mln zł – wynika z opublikowanego przez spółkę sprawozdania finansowego.

Czytaj także: Sephora rozwija się poprzez partnerstwa z silnymi graczami w detalu i w e-commerce

Ile perfumerii ma Sephora w Polsce?

Na koniec roku 2021 Sephora prowadziła 88 perfumerii. Zamknęła w ub. roku cztery w centrach handlowych Auchan Gliwice, Malta Poznań, Auchan Łomianki i Turzyn Szczecin.

W 2021 roku sieć otworzyła dwie nowe perfumerie w CH Zielona Góra Focus i Rzeszów Galeria. Trwa proces modernizacji istniejących salonów. W ubiegłym roku gruntownie przebudowana i odnowiona została perfumeria w CH Warszawa Sadyba. Zmodernizowane zostały perfumerie w w CH Wrocław Korona, Kraków M1, Warszawa Wileńska, Warszawa Wola Park, Czeladź M1, Sosnowiec Plejada i Białystok Galeria Biała.

Do końca 2022 roku Sephora Polska planuje 7 dużych przebudów kolejnych perfumerii. W 5 odbędzie się modernizacja oświetlenia, a gruntownemu odświeżeniu zostaną poddane zaplecza w 11 perfumeriach.

Sephora analizuje rentowność swoich obiektów i rozważa zamknięcie czterech.

Jaki będzie rynek kosmetyków selektywnych?

W ocenie zarządu Sephora Polska perspektywy jej dalszego rozwoju są optymistyczne. Sieć chce zwiększyć sprzedaż i podnieść rentowność poprzez wzrosty sprzedaży zarówno w stacjonarnych placówkach, jak i w sklepie internetowym. Z analizy zachowań polskiego klienta wynika, że jest on zainteresowany nowościami i większą uwagę przykłada do jakości produktów szukając takich, które odpowiadają na jego indywidualne potrzeby.

„Polacy coraz odważniej testują i zaczynają używać nowych produktów, do tej pory nieznanych na polskim rynku. Coraz większa liczba Polaków zwraca uwagę na swój wygląd, wizerunek i stylizacje. Klienci mają większą świadomość dotyczącą chorób skóry, alergii i sposobów przeciwdziałania, m.in. przez użycie właściwie dobranych kosmetyków w zależności od rodzaju cery i skóry.

Cena przestaje być podstawowym kryterium wyboru produktu. Klienci wymagają również wysokiej jakości, trwałości oraz skuteczności kosmetyków. Cena ma jednak nadal znaczenie i konsumenci chętnie korzystają z oferowanych promocji. (…) – czytamy w sprawozdaniu finansowym.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony