StoryEditor
Producenci
11.08.2021 00:00

Sephora rozpoczęła współpracę z Kohl’s otwierając pierwsze punkty typu shop-in-shop

W ramach partnerstwa ruszyły już cztery pierwsze punkty Sephora. Jeszcze w sierpniu otarte zostaną kolejne 73 lokalizacje, a do końca 2023 ma być już ich w sumie 850. Wydaje się, że to nowy model biznesowy na rynku amerykańskim. Taką współpracę nawiązała również sieć Target z Ulta Beauty. Wszyscy pragną jednego... powrotu klientów do sklepów stacjonarnych.

Firmy swoje partnerstwo ogłosiły już 9 miesięcy temu, ale pandemia wymusiły korektę planów, które nadal są bardzo ambitne. W miniony piątek 6 sierpnia ruszyły cztery takie Sephory w stanach: Michigan, Minnesota, New Jersey i Wisconsin. Punkty mają sporą powierzchnię około 760 metrów i są dopracowane w każdym szczególe. Kolejne 73 sklepy marki pojawią się w obiektach sieci Kohl jeszcze w sierpniu. Obie marki mają nadzieję pozyskać dzięki partnerstwu nowych klientów. Celem jest otwarcie, aż 400 lokalizacji w tym roku i posiadanie co najmniej 850 do końca 2023 roku. 

Wciąż trwająca pandemia to trudny czas, aby zachęcić konsumentów do wypróbowania kosmetyków przed zakupem, co zawsze było kluczowym wyróżnikiem Sephory. Jednak biznes musi się rozwijać, a konkurencja nie śpi. Inny gigant branżowy czyli Target nawiązała współpracę na podobnych zasadach z siecią drogeryjną Ulta Beauty, która również ruszyła w sierpniu z pierwszą setką sklepów typu shop-in-shop. Target planuje otworzyć we współpracy z Ulta 800 takich punktów o powierzchni około 300 mkw. w ciągu najbliższych kilku lat, oferując ponad 50 prestiżowych marek. 

Uroda to wielka branża, więc jest miejsce dla wielu graczy – powiedziała w wywiadzie dla CNBC Michelle Gass, dyrektor generalna Kohl’s. 

Nowe lokalizacje Sephora zastąpią poprzedni wybór kosmetyków Kohl i znajdują się tuż przed centralnym punktem sklepu. W sprzedaży będzie około 8500 produktów 125 prestiżowych marek kosmetycznych, w tym produktów do pielęgnacji skóry, włosów i perfum.

Wybrane produkty Sephora będą również sprzedawane za pośrednictwem strony internetowej Kohl'sa i mogą być dodawane do koszyka wraz z innymi produktami Kohla. Klienci będą również mogli zamawiać kosmetyki Sephora do odbioru w lokalnym sklepie Kohl'sa, niezależnie od tego, czy posiada on fizyczny sklep w sklepie, czy też nie.


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. październik 2025 18:14