StoryEditor
E-commerce
20.10.2017 00:00

Sephora sprzedaje przez internet tyle co w najlepszych perfumeriach sieci

Perfumeria internetowa Sephory jest piątym sklepem sieci pod względem wielkości sprzedaży. Kupują w niej głównie mieszkanki miejscowości, w których nie ma  stacjonarnych salonów. 

– Traktujemy ją jak równorzędną z tymi stacjonarnymi i poddajemy takiej samej ocenie – mówi Sergiusz Osmański, dyrektor artstyczny Sephory. – Z naszych danych wynika, że naszą ofertą w internecie zainteresowane są głównie mieszkanki miejscowości, w których nie ma  stacjonarnych salonów Sephory. Cieszy nas, że dzięki e-commerce, rozszerzyliśmy dostępności oferowanych przez nas marek. 

Internet poszerzył też grupę wiekową klientek Sephory. – Naszymi kosmetykami zaczęły się interesować zupełnie młode dziewczyny, które nie zaglądały do nas wcześniej, być może z obawy o wysokie ceny, a może przekonane, że nie znajdą dla siebie odpowiednio młodzieżowych propozycji – zastanawia się Sergiusz Osmański. – Od kiedy mają możliwość podglądania naszej oferty w internecie stały się naszymi wiernymi klientkami. Biorąc pod uwagę to zainteresowanie, to właśnie do zasobów e-perfumerii kierujemy marki pozycjonujące się jako młodzieżowe. Często stanowią one o wyjątkowości tego kanału, bo nie oferujemy ich w salonach stacjonarnych.

Sprzedaż internetowa to dla Sephory także możliwość testowania zainteresowania nowymi markami. – Gdy nie było tej formy sprzedaży proces decyzji o współpracy z nowymi kontrahentami wymagał większego namysłu. Teraz jest łatwiej, bo ryzyko jest mniejsze, jeśli marka zaczyna w sferze e-commerce – zdradza dyrektor artstyczny Sephory.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. lipiec 2025 10:32