StoryEditor
Perfumerie
09.07.2020 00:00

Sephora w USA wprowadzi więcej marek należących do czarnoskórych twórców

Sephora jest pierwszą firmą, która zapowiedziała podpisanie „deklaracji 15 procent”. Akcję rozpoczęła projektantka mody Aurora James. Zwróciła się do dużych detalistów o przeznaczenie 15 proc. powierzchni na swoich półkach na marki będące własnością czarnoskórych projektantów. Ich społeczność w Stanach Zjednoczonych obejmuje właśnie 15 proc. wszystkich obywateli.

Gdy protesty przeciwko brutalności policji ogarnęły Stany Zjednoczone, a główni detaliści zaczęli w mediach społecznościowych publikować wiadomości o solidarności z czarnoskórymi Amerykanami, Aurora James, czarnoskóra projektantka mody z Brooklynu, zadała sobie pytanie, czy rzeczywiście czuje, że „czarne marki” są przez nich wspierane, czy są obecne w ich sklepach?

Doszła do wniosku, że nie i 29 maja opublikowała na Instagramie wpis: „Co jeśli główni detaliści, tacy jak Walmart, Sephora, Target i Whole Foods, zaczną przeznaczać 15 procent swojej półki na produkty z "czarnych firm", aby miały na nich taką reprezentację, jak populacja Afroamerykanów w Stanach Zjednoczonych? Napędzi to rozwój tych marek i przyciągnie inwestycje. To dopiero będzie prawdziwe wsparcie dla czarnej społeczności”.

Jej propozycja jest obecnie znana jako „deklaracja 15 procent”.  Pierwszą firmą, która zapowiedziała jej podpisanie jest Sephora.

– Ostatecznie to zobowiązanie dotyczy nie tylko prestiżowych produktów na naszych półkach. Zaczniemy od długoterminowego planu dywersyfikującego nasz łańcuch dostaw i budującego system, który stworzy lepszą platformę dla rozwoju marek będących własnością czarnoskórych projektantów, przy jednoczesnym zapewnieniu, że ich głosy pomogą ukształtować naszą branżę. Zdajemy sobie sprawę, że możemy robić to lepiej  –  powiedział Artemis Patrick, dyrektor ds. sprzedaży Sephora USA, cytowany przez The New York Times.

Sephora współpracuje w Stanach Zjednoczonych z około 290 markami. Obecnie dziewięć z nich to „czarne marki”. Są to m.in. Fenty Beauty i Pat McGrath Labs.

Firma poinformowała, że ​​przeznaczy również milion dolarów na wsparcie projektantów poprzez inne inicjatywy. Pomysł „15-procentowej deklaracji” polega bowiem także na tym, aby wyjść poza jednorazowe darowizny i stworzyć bardziej trwałą zmianę u detalistów. Dlatego Sephora zapewniła, że zapewni powiązania i wsparcie czarnoskórym projektantom od sponsorów i inwestorów typu venture capital.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2024 11:51
Grupa Douglas przyspiesza trend wzrostowy w II kwartale i zmniejsza dług o 1 mln euro
Sieć perfumerii odnotowała zadowalające dla siebie wyniki.wiadmoscikosmetyczne.pl
Grupa Douglas zanotowała 11,5 proc. wzrost sprzedaży netto w drugim kwartale roku finansowego 2023/24, od stycznia do marca, według wstępnych danych. Wzrost ten był napędzany przez oba kanały sprzedaży: w sklepach stacjonarnych o 12 proc., a w handlu elektronicznym o 10,7 proc. Wzrost odnotowano we wszystkich segmentach, również w pierwszej połowie roku obrotowego.

Douglas Group przyspieszyła swoją ścieżkę wzrostu w niedawno zakończonym drugim kwartale roku finansowego 2023/24: od stycznia do marca sprzedaż grupy (netto) wzrosła o 11,5 proc. na podstawie wstępnych i niezbadanych danych. Wzrost napędzany był przez oba kanały; Podczas gdy sprzedaż w sklepach wzrosła o 12 proc., sprzedaż w handlu elektronicznym wzrosła o 10,7 proc. Wszystkie segmenty przyczyniły się do ogólnego wzrostu i nadal rosły w stosunku do roku poprzedniego także w pierwszej połowie roku obrotowego.

Jednocześnie grupa jeszcze bardziej utorowała drogę na przyszłość dzięki kompleksowemu refinansowaniu i kolejnemu krokowi w kierunku delewarowania. Po wejściu na giełdę we Frankfurcie grupa pozyskała nowe finansowanie w łącznej wysokości 1,6 miliarda euro na znacznie lepszych warunkach i znacznie obniżyła wskaźnik dźwigni z poprzedniego poziomu 4,0x do ok. 2,7x (obliczony na podstawie skorygowanej EBITDA (LTM) i płynności na dzień 31.12.2023). Oznacza to, że oczekuje się, że roczne płatności odsetkowe grupy zostaną obniżone nawet o 100 mln euro.

Po bardzo dobrym rozpoczęciu roku finansowego w okresie świątecznym, zaliczyliśmy kolejny doskonały kwartał. Wyniki stanowią imponującą demonstrację atrakcyjności naszej oferty, naszej wyjątkowej lojalności klientów i odporności naszego modelu omnichannel. Oznacza to również jedenaście kolejnych kwartałów całkowitego wzrostu sprzedaży – wyraźny znak, że jesteśmy na dobrej drodze.

powiedział Sander van der Laan, dyrektor generalny Grupy Douglas.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
12.04.2024 10:14
Douglas wszedł na Booksy
wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas umieścił swoje perfumerie na platformie rezerwacyjnej Booksy. Klienci mogą umawiać się zdalnie na zabiegi i konsultacje w 148 perfumeriach sieci.

Douglas dołączył do największej platformy rezerwacyjnej Booksy, przez którą można umawiać się na wizyty i usługi w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, gabinetach spa czy masażu, ale także np. do fizjoterapeuty czy stomatologa i wielu innych. Platforma skupia punkty usługowe i umożliwia rezerwację online w kalendarzach udostępnionych przez firmy. Można zarządzać wizytami, planować je, a w razie potrzeby przełożyć. Aplikacja udostępnia listę usługodawców, oferowane przez nich usługi oraz opinie klientów.

Teraz do Booksy dołączył także Douglas Polska ze swoimi 148 perfumeriami. Sieć oferuje bowiem także zabiegi kosmetyczne w przestrzeniach spa oraz konsultacje z ekspertami. Obecnie można umówić się przez Booksy właśnie na bezpłatne 15-minutowe konsultacje: pielęgnacyjne, makijażowe i zapachowe. To bardzo istotne ułatwienie dla klientów, a także promocja tego typu działań sieci. Da możliwość dotarcia do osób, które dotąd być może nie zaopatrywały się w Douglasie. Bezpłatna konsultacja będzie zachętą do poznania oferty sieci, przedstawienia jej oferty produktowej i zabiegowej.

image
Douglas w centrum handlowym Arkadia w Warszawie, strefa SPA
fot. Marcin Kmiecinski

Douglas idzie w kierunku oferty usługowej. W kilkudziesięciu perfumeriach w Polsce już działają gabinety zabiegowe. W kolejnych powstaną mobilne kabiny, gdzie dostępne będą zabiegi pielęgnacyjne na twarz i ciało. Sieć perfumerii współpracuje w tym zakresie ze swoimi partnerami - luksusowymi markami kosmetycznymi. 

Czytaj więcej: Douglas organizuje kolejne edycje Douglas Skincare Weeks i otworzy więcej gabinetów kosmetycznych w perfumeriach 

Douglasa to omnichannelowy (sklepy stacjonarne i sprzedaż online) sprzedawca kosmetyków. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku). W roku finansowym 2023 Douglas osiągnął sprzedaż netto w wysokości 4,1 miliarda euro. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. kwiecień 2024 04:38