wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Prawie wszystkie regiony i oddziały L'Oreala odnotowały spadek sprzedaży w drugim kwartale i pierwszym półroczu 2020 r.

Prawie wszystkie regiony i oddziały L'Oreala odnotowały spadek sprzedaży w drugim kwartale i pierwszym półroczu 2020 r. (fot. FB L'Oreal)

L'Oréal podał wyniki za pierwszą połowę roku fiskalnego 2020. Francuski gigant kosmetyczny odnotował ogólny spadek sprzedaży o 11,4 proc., ale powiedział, że jest przekonany, że apetyt konsumentów na kosmetyki pozostaje nienaruszony.

REKLAMA

Prawie wszystkie regiony i oddziały odnotowały spadek sprzedaży w drugim kwartale i pierwszym półroczu, ale były promyki nadziei w tej sytuacji - na przykład Active Cosmetics odnotował wzrost sprzedaży o 4,3 proc. w drugim kwartale, przyczyniając się do 9-procentowego wzrostu w pierwszej połowie w porównaniu z danymi z 2019 r. w tym samym okresie. Z kolei w kategorii produktów profesjonalnych o podobnej wielkości odnotowano spadek sprzedaży o 21,3 proc.

Pod względem stref geograficznych najbardziej ucierpiała Europa Zachodnia, gdzie sprzedaż spadła o 16,1 proc., podczas gdy nowe rynki straciły skromniejsze 6,9 proc., głównie dzięki niewielkiemu 3,9 proc. spadkowi w regionie Azji i Pacyfiku, któremu L'Oréal przypisuje silny wzrost w Chinach kontynentalnych (+ 17,5 proc.)

Jean-Paul Agon, prezes i dyrektor generalny koncernu tak skomentował te wyniki: - Grupa L'Oréal wykazała się dużą odpornością w pierwszej połowie 2020 roku, naznaczonej kryzysem pandemii Covid-19. Na konsumpcję produktów kosmetycznych w tym okresie duży wpływ miało zamknięcie milionów punktów sprzedaży (salonów fryzjerskich, perfumerii, domów towarowych, sklepów na lotniskach itp.), Co spowodowało prawdziwy kryzys podaży, a nie popytu, wśród konsumentów czasowo, bo nie można było kupić produktów i usług.

- Do drugiej połowy podchodzimy ze świadomością, pewnością siebie i determinacją. Przezroczystość, ponieważ światowy kryzys zdrowotny niestety się nie skończył. Zaufanie, ponieważ apetyt konsumentów na piękno pozostaje nienaruszony, dostęp do punktów sprzedaży powinien być łatwiejszy w przyszłości, a handel elektroniczny będzie się rozwijał. I wreszcie, w drugiej połowie roku rozpoczynamy agresywny plan wprowadzenia nowych produktów i czynników biznesowych, aby stymulować, we współpracy z naszymi partnerami handlowymi, powrót konsumpcji produktów kosmetycznych. Dlatego jesteśmy zdeterminowani, aby prześcignąć rynek, ponownie znaleźć ścieżkę rozwoju, jeśli pozwolą na to warunki sanitarne i zapewnić solidną rentowność  - dodał szef francuskiego koncernu.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony