StoryEditor
Drogerie
02.06.2020 00:00

Superdrug: Kontrowersje wokół testu na obecność przeciwciał

Superdrug, brytyjska sieć drogerii, została oskarżona o czerpanie korzyści z pandemii po wprowadzeniu testu na obecność przeciwciał koronawirusowych - informuje Cosmetics Business.

Test za 69 funtów, który jest pobierany z próbki krwi z palca, identyfikuje przeciwciała przeciwko wirusowi SARS-CoV-2, wykrywając białko IgG, które rozwija się po zakażeniu. Jeśli próbka jest pozytywna, oznacza to, że dana osoba miała kiedyś koronawirusa. Ale zamiast poczuć ulgę, niektórzy konsumenci skontaktowali się ze sprzedawcą, wyrażając swoje zaniepokojenie.

Ocena dokładności testu 97,5 proc. zdenerwowała również posłankę Yvonne Fovargue, która powiedziała, że ​​Superdrug „bawi się ludzkimi obawami” a cena jest „wygórowana” za test, który nie jest „całkowicie dokładny”. Obawy o ważność testu wzbudziła także Agencja Regulacyjna ds. Leków i Produktów Opieki Zdrowotnej (MHRA), co spowodowało, że sprzedawca wstrzymał produkcję. W rozmowie z Cosmetics Business, MHRA powiedział, że wszystkie próbki krwi z palca powinny zostać zawieszone, dopóki nie zostaną odpowiednio zatwierdzone.

„ Prosimy wszystkich dostawców laboratoryjnych usług testowania przeciwciał COVID-19 przy użyciu krwi włośniczkowej pobranej przez ukłucia palca, aby tymczasowo zaprzestali świadczenia tej usługi, dopóki domowe pobieranie próbek tego typu nie zostanie odpowiednio zatwierdzone do użytku z tymi testami laboratoryjnymi - powiedział Graeme Tunbridge, dyrektor ds. urządzeń MHRA.

- Stosowanie nieważnych rodzajów próbek może prowadzić do niewiarygodnych wyników i dlatego ściśle współpracujemy z dostawcami usług, laboratoriami i producentami testów w celu rozwiązania problemów regulacyjnych i bezpieczeństwa pacjentów - dodał. Graeme Tunbridge powiedział również, że osoby, które kupiły ten test, „nie powinny uważać wyniku za wiarygodny”.

Jednak podczas premiery w maju, Michael Henry, dyrektor ds. opieki zdrowotnej w Superdrug, potwierdził, że jest pewien „dokładności i wiarygodności” testu. Tymczasem producent testu na przeciwciała, Abbott, powiedział, że zestaw nie został zaprojektowany do użytku w domu.

- Test nie jest przeznaczony do stosowania jako test domowy i nie powinien być przeprowadzany z próbką krwi pobraną od palca - powiedziała firmie Pharmacy Business.

Superdug to brytyjska sieć sklepów kosmetycznych, należąca do grupy A.S. Watson. Siedziba przedsiębiorstwa znajduje się w Croydon, w Anglii. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1964 roku przez Ronalda i Petera Goldsteinów.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
06.05.2024 10:22
Drogerie Jawa prezentują najnowsze trendy beauty i edukują klientki
Kwartalnik Piękno by Jawafot. Drogerie Jawa
Najważniejsze trendy makijażowe i topowe fryzury, prawidłowa ochrona przed promieniowaniem UV, przyczyny starzenia się skóry i porady, jak o nią dbać, dietetyczne wskazówki – to wszystko Drogerie Jawa zaproponowały w swoim najnowszym edukacyjnym kwartalniku „Piękno by Jawa”.

Drogerie Jawa udostępniły najnowszy numer swojego bezpłatnego kwartalnika „Piękno by Jawa”. Znalazły się w nim artykuły na temat  najważniejszych trendów makijażowych na wiosnę, modnych fryzur, pielęgnacji przeciwsłonecznej –  podejmowana edukacja jest tu szczególnie ważna ze względu na ryzyko chorób i nowotworów skóry spowodowanych brakiem profilaktyki. Redakcja przeanalizowała także proces starzenia się skóry i podpowiada, jak o nią prawidłowo dbać.

Nie zabrakło tematu, który zawsze jest na topie, czyli prawidłowej diety bez zgubnego podjadania. Artykuł został wzbogacony wywiadem z dietetyczką Anną Moskwą.

Bohaterką wiosennego wydania „Piękno by Jawa” jest Beata Ciechan,  „Trenerka oszczędzania” która opowiada o swojej drodze do finansowej wolności podsuwając czytelniczkom wskazówki dotyczące zarządzania domowymi finansami.

„Piękno by Jawa” jest bezpłatnym kwartalnikiem sieci Drogerie Jawa wydawanym od 2021 roku. Artykuły opracowują współpracujące z Drogeriami Jawa dziennikarki. Publikacja zawiera treści dotyczące pielęgnacji skóry i makijażu, pielęgnacji i stylizacji włosów. Każde wydanie rozpoczyna wywiad z bohaterką numeru. W kwartalniku znajdziemy także rekomendacje produktów dostępnych w sieci Drogerie Jawa oraz artykuły dotyczące zdrowia i psychologii.

Czasopismo dostępne jest w dwóch formatach: wersja drukowana, nakład 20 000 egzemplarzy, wersja  online na: drogeriejawa.pl/piekno dostępna jako plik pdf z opcja pobrania lub jako odrębne artykuły.

Kolejny numer kwartalnika ukaże się pod koniec maja.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
02.05.2024 08:30
Hebe w Redzie na Kaszubach
Drogeria Hebe w parku handlowym M Park w Redziefot. Hebe
Sieć Hebe otworzyła nową drogerię w Redzie na Kaszubach. Sklep znajduje się w parku handlowym M Park, który został oddany do użytku w marcu tego roku.

Sieć Hebe tuż przed majówką otworzyła dwie nowe drogerie tego samego dnia. Od 30 kwietnia klienci robią zakupy w sklepach w Westfield Mokotów oraz w parku handlowym M Park w Redzie.

M Park to inwestycja  LCP Properties. Został otwarty w marcu br.  Ma łącznie 4433 mkw.  powierzchni, dwa budynki w bezpośrednim sąsiedztwie Lidla. Hebe konkuruje tu z Rossmannem (457 mkw).

Drogeria w Redzie jest pierwszą w tym mieście placówką Hebe. Sklep ma 290 mkw. Jest ustandaryzowany i  wyposażony zgodnie z wizualizacją sieci. Tradycyjnie, klienci kupujący w nowej drogerii mają do wyboru wiele akcji promocyjnych i mogą skorzystać ze sporych obniżek cen.

Według naszych wyliczeń Hebe ma obecnie w Polsce, włącznie z drogerią w Redzie, 354 drogerie.

Hebe to drogeryjna sieć należąca do portugalskiej Grupy Jeronimo Martins, w ramach której działa także sieć dyskontów Biedronka. Drogerie Hebe miały swój początek w Polsce. Niedawno sieć otworzyła pierwsze dwa stacjonarne sklepy w Czechach.

Całkowita sprzedaż Hebe w 2023 r. wyniosła 469 mln euro, 30,9 proc. powyżej 2022 r. Sprzedaż internetowa Hebe wzrosła w 2023 r. o 47,5 proc., co stanowi ok. 17 proc. całkowitej sprzedaży za rok 2023. W 2022 r. było to ok. 14 proc.

Czytaj także: Hebe: ponad 30 proc. wzrost sprzedaży w 2023 roku i rekordy w e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. maj 2024 00:10