StoryEditor
Producenci
26.01.2021 00:00

TikTok we Włoszech wprowadza blokadę dla dzieci

Opinią publiczną we Włoszech wstrząsnęła sprawa 10-letniej dziewczynki, która udusiła się biorąc udział w wyzwaniu na TikToku. Decyzją włoskich władz, serwis we Włoszech został zablokowany dla użytkowników, których wieku nie można zweryfikować.

Jak donoszą włoskie i światowe media popularny serwis TikTok we Włoszech został zablokowany do 15 lutego dla użytkowników, których wieku nie można zweryfikować. Do tego czasu platforma ma wprowadzić skuteczne mechanizmy weryfikacji użytkowników. To szybka reakcja włoskich mediów na tragiczną śmierć 10-letniej dziewczynki, która udusiła się biorąc udział w wyzwaniu na TiKToku – użytkownicy nagrywali, jak podduszają się do utraty przytomności. Włoski Urząd Ochrony Danych (GPDP) oskarżył TikToka o to, że niedostatecznie dba o bezpieczeństwo użytkowników i weryfikację wieku członków społeczności. Teoretycznie z platformy nie mogą korzystać (zakładać konta) osoby poniżej 13. roku życia. Ojciec dziewczynki powiedział, że na TikToku, jak i na Youtube spędzała ona czas - to był jej świat.

Jak podają wirtualnemedia.pl w ostatnich dniach administracja TikToka wprowadziła nowe zasady prywatności dla osób poniżej 18 roku życia. Domyślne ustawienia użytkowników w wieku od 13 do 15 lat pozostaną  jako prywatne, zawartość konta użytkownika będą mogli przeglądać tylko zatwierdzeni obserwujący. Filmy osób poniżej 15. roku życia będą mogli oceniać tylko znajomi nieletnich. Użytkownicy poniżej 15. roku życia mogą całkowicie wyłączyć komentowanie. TikTok domyślnie wyłączył również możliwość sugerowania kont nieletnich innym użytkownikom. Niepełnoletni użytkownicy nie mogą już także kupować, wysyłać ani otrzymywać wirtualnych prezentów za pośrednictwem platformy.

TikTok to chińska aplikacja umożliwiająca dzielenie się krótkimi filmami wideo. Został globalnie ściągnięty ponad 2 mld razy, a w dobie pandemii koronawirusa zarejestrowano 623 mln instalacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. grudzień 2025 08:18