REKLAMA

PRODUCENCI I MARKI

OPAKOWANIA

 

8 października 2019, 09:23



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Duże koncerny międzynarodowe, takie jak Unilever, stają w obliczu rosnącej presji ze strony konsumentów związanej z plastikiem

Duże koncerny międzynarodowe, takie jak Unilever, stają w obliczu rosnącej presji ze strony konsumentów związanej z plastikiem (fot. adobe stock)

Gigant FMCG Unilever ogłosił swoje zobowiązanie do zmniejszenia o połowę liczby nowych opakowań z tworzywa sztucznego do 2025 roku. 

REKLAMAChatler_belka w artykułach październik 2019

Unilever ogłosił swoje zobowiązanie do zmniejszenia o połowę liczby nowych opakowań z tworzywa sztucznego do 2025 roku. Ten krok to odpowiedź na rosnącą presję konsumentów na międzynarodowe koncerny w sprawie ochrony środowiska.

"Do 2025 roku Unilever zmniejszy o połowę liczbę swoich opakowań z tworzyw sztucznych oraz będzie zbierać i przetwarzać więcej plastikowych opakowań niż wprowadza na rynek” - przekazał w oświadczeniu angielsko-holenderski gigant, który jest właścicielem ponad 400 marek, w tym Dove, Knorra,  Liptona i Magnum.

„Ślad plastikowy” Unilevera  to około 700 000 ton tworzyw sztucznych rocznie, dlatego grupa chce przyspieszyć wykorzystanie plastiku pochodzącego z recyklingu i zaprzestać automatycznego stosowania pojedynczych opakowań w takich produktach jak lody lub mydło.

- Plastik ma swoje miejsce, ale nie w środowisku. Możemy ograniczyć odpady z tworzyw sztucznych działając szybko i podejmując radykalne działania. Musimy wprowadzić innowacyjne materiały opakowań i opracować nowe modele biznesowe, takie jak opakowania wielokrotnego użytku i to w sposób szybki i intensywny - skomentował dyrektor grupy Unilever,  Alan Jope.

Duże koncerny międzynarodowe stają w obliczu rosnącej presji ze strony konsumentów, ponieważ problem klimatu zajmuje coraz ważniejsze miejsce w debacie publicznej. We wrześniu 19 firm, w tym Unilever, Nestlé, Google i L'Oréal, stworzyło „koalicję” w celu ochrony klimatycznej na nowojorskim szczycie ONZ w sprawie działań na rzecz klimatu.

Unilever, który zatrudnia około 160 000 osób na całym świecie, zobowiązał się również w 2010 r. wraz z innymi dużymi grupami sektora FMCG, takimi jak Nestlé, do zmniejszenia wylesiania w ciągu najbliższej dekady dzięki „odpowiedzialnemu” podejściu do wyboru dostawców m.in. mięsa, oleju palmowego i soi.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony