StoryEditor
Producenci
04.08.2022 00:00

Unilever podnosi prognozy sprzedaży na 2022 r.

Unilever podał wyniki za pierwszą połowę 2022 r. Koncern osiągnął 8,1 proc. wzrost sprzedaży głównie dzięki wyższym cenom produktów. – Podnosimy nasze prognozy sprzedaży na ten rok – zapowiedział Alan Jope, prezes Unilevera.

Unilever opublikował wyniki sprzedaży za pierwszą połowę 2022 r. Średni wzrost sprzedaży wyniósł 8,1 proc., przy 9,8 proc. wartościowo i 1,6 proc. wolumenowo.

Unilever oczekuje lepszych wyników pomimo inflacji

Alan Jope, prezes Unilevera, oświadczył, że firma podnosi prognozy sprzedaży na ten rok. –  Nasze prognozy dotyczące bazowego wzrostu sprzedaży w 2022 r. znajdowały się wcześniej na górnym końcu przedziału od 4,5 proc. do 6,5 proc. Obecnie oczekujemy, że podstawowy wzrost sprzedaży będzie powyżej tego przedziału, napędzany przez ceny z pewną dalszą presją na wolumen – powiedział.

Alan Jope spodziewa się, że na działalność firmy duży wpływ będzie miała inflacja i wzrost kosztów surowców i materiałów. W latach 2023 i 2024 Unilever oczekuje poprawy marży, co zamierza osiągnąć m.in. poprzez wzrost cen i oszczędności.

Wzrosty Unilevera w e-commerce

Podobnie jak inne firmy z sektora kosmetycznego, Unilever coraz większe obroty robi w e-commerce.

– Sprzedaż w handlu elektronicznym stanowi obecnie 14 proc. obrotów, w porównaniu z 6 proc. w 2019 r. – poinformował Alan Jope.

Wyższe wydatki na marketing i zakup nowych marek

Marki Unilevera  o wartości ponad miliarda euro, które odpowiadają za ponad 50 proc. obrotów grupy, wzrosły o 9,4 proc.

Prezes Unilevera zapowiedział, że firma kontynuuje przekształcanie swojego portfolio m.in. finalizując 7 lipca br. przejęcie firmy Nutrafol, wiodącego dostawcy produktów do pielęgnacji włosów. Ma to swoje uzasadnienie. Segment Prestige Beauty and Health & Wellbeing, stanowi obecnie 4 proc. obrotów Grupy Unilever i  ponownie wzrósł dwucyfrowo.

Podkreślił, że firma będzie inwestować w markę i marketing.

– W pierwszym półroczu zwiększyliśmy bezwzględne inwestycje w markę i marketing, w drugim będziemy ponownie inwestować konkurencyjnie w marketing, badania i rozwój oraz nakłady inwestycyjne – zapowiedział Alan Jope.

Inwestycje w markę i marketing wzrosły o 0,2 miliarda euro.

Wyniki Unilevera w segmencie kosmetycznym

Na większości rynków, na których działa Unilever, motorem wzrostu rynku była cena.  

Sprzedaż bazowa w kategorii Uroda i higiena osobista wzrosła o 7,5 proc., napędzana przez ceny (9 proc. wzrost wartościowo) i stały silny wzrost w Prestige Beauty and Health & Wellbeing (witaminy, minerały, suplementy).

Kategoria dezodorantów osiągnęła dwucyfrowy wzrost, dzięki ciągłej premiumizacji i silnym innowacjom, takim jak 72-godzinna technologia ochrony wprowadzona przez markę Rexona.

W przypadku kategorii produktów do pielęgnacji skóry wzrost był jednocyfrowy (silny wzrost marki Pond's w Indiach częściowo skompensowanym spadkiem w Chinach).

Kategoria produktów do oczyszczania skóry powróciła na ścieżkę wzrostu, marka Dove zyskała dzięki wprowadzeniu innowacji premium w Ameryce Północnej. Ilościowo kategoria spadła ze względu na wzrost cen w Europie i Azji Południowej.

Kategoria produktów do pielęgnacja włosów wzrosła średnio jednocyfrowo, napędzana przez rynki Indii i Ameryki Północnej, natomiast spadki wystąpiły na rynkach Azji Północnej i w Europie.

Średni jednocyfrowy wzrost w kategorii produktów do higieny jamy ustnej był spowodowany dobrymi wynikami sprzedaży w Indonezji przy umiarkowanym wzroście w innych krajach.

Dwucyfrową dynamikę wzrostu osiągnął segment Prestige Beauty, dzięki pomyślnej premierze marki Tatcha w Wielkiej Brytanii i ekspansji w kanałach premium w Chinach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.04.2024 15:27
Marka Neonail otworzyła swój pierwszy salon w zupełnie nowej aranżacji
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Gallery
Marka Neonail specjalizująca się w produktach do stylizacji i pielęgnacji paznokci, zmieniła wygląd swoich salonów sprzedaży. W Galerii Wroclavia we Wrocławiu został otwarty pierwszy punkt w nowej aranżacji, gdzie sprzedawane są także kosmetyki do makijażu Neo Make Up.

Neo Nail i Neo Make Up to marki należące do polskiej firmy Cosmo Group. Właśnie został otwarty pierwszy salon sprzedaży w zupełnie nowej aranżacji, gdzie można kupić obie marki – lakiery i produkty do stylizacji paznokci oraz kosmetyki do makijażu.

Salon w Galerii Wroclavia we Wrocławiu został urządzony w minimalistycznym stylu, w jasnych kolorach z modnym wzornictwem. Powstały w nim dwa spójne światy – na długich białych półkach swoje miejsce znalazły miejsce produkty marki Neonail, a po drugiej stronie znalazły się produkty z serii Neo Make Up, które również zyskały nową oprawę wizualną.

Jak informuje firma, celem było stworzenie neutralnego tła, które na wzór pomieszczeń galerii sztuki, pozwoliło zaprezentować każdy produkt w dowolnej aranżacji.Nową koncepcję salonu opracowało biuro architektoniczne Forma4U Marcin Karaszowski.

– Postawiliśmy na trzy idee, które naszym zdaniem najbardziej kojarzą się z markami Neonail i Neo Make Up, czyli nowoczesny minimalizm, potęga kolorów oraz bliskość natury. Te trzy elementy stały się filarami naszej nowej wizji na aranżację tego wnętrza – mówi architekt Sylwia Słopak-Karaszowska.

Marka Neonail posiada obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych. Produkty NEONAIL można kupić w ponad tysiącu miejsc w Polsce: w multibrandowych drogeriach oraz sieciach nowoczesnych: Douglas, Hebe, Kontigo oraz  w e-sklepie marki.

Czytaj także: Chiara Ferragni będzie promować polską markę Neonail

Cosmo Group to jedna z wiodących międzynarodowych firm z sektora beauty, jest liderem sprzedaży w kategorii lakierów hybrydowych na polskim rynku. W portfolio firmy znajdują się marki: Neonail, Neo Make Up, Mylaq i Staylac.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.04.2024 11:55
Johnson & Johnson musi zapłacić 45 milionów dolarów odszkodowania w kolejnej sprawie dotyczącej talku w pudrze dla niemowląt
To kolejny cios dla Johnson & Johnson.
Firma Johnson & Johnson i dwie jej spółki zależne zostały uznane za odpowiedzialne za śmierć Theresy Garcia, którą reprezentowała kancelaria adwokacka Dean Omar Branham Shirley. Ława przysięgłych Sądu Okręgowego hrabstwa Cook w Chicago przyznała rodzinie Garcii 45 milionów dolarów odszkodowania. Sprawa toczyła się o uznanie odpowiedzialności firmy za azbest, który znalazł się w używanym przez Garcię talku dla niemowląt.

Proces jest następstwem dwóch wniosków o upadłość firmy Johnson & Johnson, które zawiesiły postępowanie w tej i tysiącach innych spraw dotyczących azbestu i talku. Stwierdzono, że przyczyną międzybłoniaka był fakt, że Garcia przez całe życie stosowała puder dla niemowląt Johnson’s Baby Powder i inne produkty na bazie talku. Międzybłoniak to śmiertelny nowotwór błony śluzowej płuc, spowodowany narażeniem na działanie azbestu, który wykryto w niektórych próbkach zasypki talkowej dla niemowląt Johnson & Johnson.

Prawnicy Garcii wykazali, że produkty zawierające talk wytwarzane przez firmę Johnson & Johnson zawierają włókna azbestu. Eksperci wyjaśnili, że codzienne stosowanie i ilość wdychana przez Garcię przez całe życie doprowadziły do jej międzybłoniaka. Zdiagnozowano ją w styczniu 2020 roku, a zmarła w lipcu tego roku.

W maju 2023 r. firma Johnson & Johnson zgodziła się wpłacić 8,9 miliarda dolarów w płatnościach przez 25 lat na rozstrzygnięcie wszystkich obecnych i przyszłych roszczeń dotyczących talku, co stanowi wzrost o 6,9 miliarda dolarów w porównaniu z 2 miliardami dolarów przekazanymi wcześniej w związku ze wstępnym ogłoszeniem upadłości LTL w październiku 2021 r.

Johnson & Johnson to nie pierwsza firma, która mierzy się z pozwami w sprawie rakotwórczego talku. W grudniu 2022 roku ława przysięgłych w Kalifornii zdecydowała, że Avon Products Inc. (ówcześnie część Natura &Co.) musi wypłacić ponad 50 milionów dolarów odszkodowania karnego 76-letniej kobiecie. Kobieta ta twierdzi, że przyczyną jej raka był talk użyty w produktach Avon.

Czytaj także: Kolejny cios dla J&J - upadłość została odrzucona przez sąd, a firma wyśmiana na TikToku

W 2020 r. podsądnym stała się marka Revlon: para z Maryland, Laura i Edward McDaniel, wniosła pozew przeciwko Revlonowi w sądzie stanu Nowy Jork. Laura McDaniel, której została w styczniu 2020 r. postawiona diagnoza onkologiczna, twierdzi, że jej choroba jest rezultatem azbestu zawartego w talku stosowanym w kosmetykach Revlonu, gdzie pracował jej ojciec. Dąży do uzyskania 20 milionów dolarów jako zadośćuczynienie oraz 40 milionów dolarów jako odszkodowanie karne. Jej mąż, Edward, domaga się 5 milionów dolarów za cierpienie psychiczne i stratę życiowej partnerki, argumentując, że choroba wynikła z użycia skażonych produktów.

Firma Johnson & Johnson wygrała zdecydowaną większość dotychczas toczących się procesów sądowych z udziałem ławy przysięgłych związanych z talkiem kosmetycznym i powtarza, że żadne z roszczeń przeciwko spółce związanych z talkiem nie jest zasadne. Mimo że firma zapewniała, że jej produkty zawierające talk są bezpieczne, w 2020 r. zaprzestała sprzedaży pudru dla niemowląt Johnson’s na bazie talku w USA i Kanadzie, a w 2022 r. globalnie przeszła na gamę pudrów dla niemowląt na bazie skrobi kukurydzianej.

Czytaj także: Johnson & Johnson rozważa trzecią próbę ogłoszenia upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2024 19:44