StoryEditor
Rynek i trendy
31.05.2023 00:00

Używanie wosku to jedna z najpowszechniejszych metod pozbywania się owłosienia na ciele

Wosk Velvetic to produkt oparty o formułę Strong, która umożliwia niezwykle skuteczną, dokładną, a przede wszystkim długotrwałą depilację / fot. materiały prasowe
Człowiek ma na swoim ciele blisko 5 mln włosów (na głowie rośnie ich jedynie około 120 tysięcy)! Już w starożytnym Egipcie poddawano się zabiegom usuwania owłosienia stosując naturalne ekstrakty roślinne i glinki. Na przestrzeni wieków kanony piękna zmieniały się, przekształcając standardy cielesnej pielęgnacji. Jednak dziś – mimo mody na naturalność – wciąż wiele osób nie wyobraża sobie odejścia od depilacji, zwłaszcza latem. Najpopularniejszą jej metodą jest natomiast usuwanie włosów za pomocą wosku.

Niezależnie od indywidualnych przekonań, współczesny świat stwarza okazję do eksperymentowania z przyjętymi normami. Każdy prawo do tego, by czuć się komfortowo we własnej skórze, bez względu na to, czy postawi na totalną gładkość, czy na depilację jedynie tych obszarów swojego ciała, które według niego tego wymagają. Wszyscy, niezależnie od płci, mają prawo czuć się pięknie.

Aksamitna i jedwabiście gładka skóra jest w zasięgu ręki! Wosk Velvetic to produkt oparty o formułę Strong, która umożliwia niezwykle skuteczną, dokładną, a przede wszystkim długotrwałą depilację. Został stworzony z myślą o posiadaczkach (oraz posiadaczach) wrażliwej skóry, dlatego w jego składzie nie ma  barwników ani kompozycji zapachowych, które mogą sprzyjać podrażnieniom. Przy regularnym korzystaniu z wosku, czas pomiędzy kolejnymi depilacjami może wydłużyć się aż do 6 tygodni, a odrastające włoski stają się znacznie słabsze. Oprócz tego, produkt zawiera chłodzącą formułę z mentolem, która zapewnia komfort i ukojenie nawet najdelikatniejszej skórze.

Używanie wosku to jedna z najpowszechniejszych metod pozbywania się owłosienia na ciele. Dlaczego?

  • Jest metodą wysoko efektywną, co oznacza, że rezultaty jakie daje, są porównywalne ze specjalistycznymi zabiegami przeprowadzanymi tylko i wyłącznie w gabinetach kosmetycznych;
  • Jest zabiegiem możliwym do samodzielnego wykonania w domu (co znacząco oszczędza czas);
  • Jest to rozwiązanie budżetowe, a przy tym bardzo skuteczne;
  • Jest to metoda stosunkowo mało bolesna;
  • Praktycznie każdy może korzystać z wosków do depilacji;
  • Efekt gładkości skóry jest długotrwały (od 4 do 6 tygodni). UWAGA! Przy regularnym stosowaniu włoski odrastają coraz wolniej i stają się coraz słabsze.

 

Jak przygotować skórę do depilacji woskiem?

  • Po pierwsze skóra powinna być czysta i sucha. Nie należy wcześniej nakładać na nią balsamów ani kremów. Wosku nie należy kłaść w dniu stosowania preparatów złuszczających. Nie można woskować skóry podrażnionej, skaleczonej i z oznakami świeżego opalenia.
  • Dzień przed należy wykonać test aplikacyjny. Na niewielki, niewidoczny obszar skóry nakładamy wosk, a następnie postępujemy jak podczas samego zabiegu.
  • Czekamy 24 godziny, a następnie sprawdzamy, czy na obszarze skóry poddanej testowi nie wystąpiło podrażnienie bądź reakcja alergiczna.
  • Jeśli nie ma niepokojących oznak, można przystąpić do depilacji

 

Instrukcja stosowania plastrów z woskiem

  • Z opakowania wyjmij plaster woskowy;
  • Następnie rozgrzej go w dłoniach lub pod krótkim strumieniami ciepłej wody;
  • Rozłóż plastry, delikatnie odklejając je od siebie (ciepły wosk rozwarstwia się w idealnej proporcji na obu płaszczyznach);
  • Nałóż plaster wywoskowaną stroną na czystą i suchą skórę zgodnie z kierunkiem włosów i  dokładnie przyciśnij do skóry;
  • Natychmiast potem, energicznym ruchem, oderwij plaster „pod włos”, nie unosząc go do góry.

Jak zadbać o skórę po depilacji woskiem?

  • Oczyść skórę z wszelkich pozostałości po wosku, możesz użyć do tego zwykłej oliwki dla dzieci;
  • Następnie umyj ciało delikatnym środkiem kąpielowym (nie zawierającym mydła) i spłucz wodą;
  • W skórę możesz wmasować lekki, nietłusty balsam;

UWAGA! Przed zastosowaniem dezodorantów, kosmetyków zawierających substancje zapachowe oraz tłustych balsamów odczekaj 24 godziny. Zalecane jest również powstrzymanie się od zażywania kąpieli słonecznych przez minimum dobę po depilacji.

Przeciwwskazania do stosowania depilacji woskiem

Jak przy każdym zabiegu istnieją pewne przeciwskazania do stosowania wosku: uczulenie na wosk, bądź którąkolwiek substancję występującą w produkcie (skład na opakowaniu), duże żylaki, rozszerzone naczynia włosowate, świeże rany, blizny, stan zapalny skóry, zapalenie mieszków włosowych, zaawansowana ciąża.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
16.04.2024 15:28
Open Research: Polacy coraz aktywniej szukają promocji. Skłania ich do tego także wojna cenowa, którą prowadzą sieci handlowe
Akcja promocyjna w Biedronce fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Już blisko 60 proc. Polaków kupuje najtańsze marki lub szuka promocyjnych ofert – wynika z raportu „Nastroje konsumenckie Polaków 2024” przygotowanego przez Open Research.

Polacy nie są lojalni wobec marek, chętnie przechodzą pomiędzy nimi, a cena produktów ma bardzo duże znaczenie. Znajduje to potwierdzenie w raporcie „Nastroje konsumenckie Polaków 2024” przygotowanym przez firmę badawczą Open Research.

Z opublikowanych danych wynika, że aż 42 proc. konsumentów aktywnie szuka promocji, okazji cenowych. 19 proc. wybiera najtańsze marki.

5 proc. badanych zadeklarowało, że są lojalni wobec wybranej marki. Blisko 30 proc. porusza się pomiędzy kilkoma markami, a 6 proc. zmienia marki w zależności od ofert.

image
Raport "Nastroje konsumenckie Polaków 2024", Open Research
Open Research

Więcej kobiet (46 proc.) niż mężczyzn (39 proc.) poluje na promocje. Najbardziej wyczulone na nie są osoby w wieku 45-54 lata (48 proc.) oraz 55 lat i więcej (44 proc.).

Promocje mają większe znaczenie dla osób posiadających dzieci (44 proc.) niż bezdzietnych (40 proc.). Ale nie oznacza to, że rodziny z dziećmi kupują najtańsze produkty. Jest odwrotnie. 23 proc. osób bezdzietnych wybiera tylko najtańsze marki i 16 proc. osób posiadających dzieci.  

Okazje cenowe i promocje są istotne dla konsumentów niezależnie od miejsca ich zamieszkania. Największe znaczenie mają jednak dla mieszkańców średnich (48 proc.) i małych (44 proc.) miast oraz wsi (43 proc.).

image
Carrefour, promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
wiadomoscikosmetyczne.pl

Możliwe, że zwrot w kierunku tanich produktów i promocji cenowych będzie jeszcze większy, ponieważ aż 48 proc. respondentów spodziewa się pogorszenia sytuacji ekonomicznej w kraju. 24 proc. myśli, że w tym obszarze będzie stabilnie, bez zmian. Natomiast 28 proc. sądzi, że sytuacja ekonomiczna poprawi się.

Na postawy konsumentów ma wpływ także polityka samych sieci handlowych prowadzących wojnę cenową.

Raport Open Research został przeprowadzony w dn. 2-3 kwietnia 2024 r. na próbie 1088 respondentów, metodą CAWI (online).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
15.04.2024 12:50
Technavio: rynek napojów nutrikosmetycznych wzrośnie o 41 proc. dzięki Europie
Nutrikosmetyki w formie napojów i szotów stają się coraz popularniejsze.Wiadomości Kosmetyczne
Jak donosi Technavio, szacuje się, że wielkość światowego rynku napojów nutrikosmetycznych wzrośnie o 353,3 mln dolarów w latach 2023–2027. Szacuje się, że w okresie prognozy rynek będzie rósł w tempie CAGR wynoszącym 6,53 proc. Największy udział w rynku światowym w 2022 r. miała Europa, a szacuje się, że rynek w regionie odnotuje stopniowy wzrost o 41 proc.

Rynek napojów nutrikosmetycznych przeżywa znaczny rozwój, ponieważ coraz więcej osób stara się zachować ogólny dobry stan zdrowia, wygląd i witalność poprzez żywność i napoje. Wraz ze spadkiem produkcji kolagenu po 20. roku życia, napoje kosmetyczne stają się coraz bardziej popularne wśród najwyższej grupy wiekowej w Unii Europejskiej, gdzie ponad 40% populacji mieści się w wieku od 25 do 54 lat. Rynek napojów nutrikosmetycznych odnotowuje znaczny wzrost, szczególnie wśród milenialsów i pokolenia Z, dla których priorytetem jest zdrowa żywność i napoje ze względu na ogólny stan zdrowia i wygląd. Kluczowym czynnikiem tego trendu są nutrikosmetyki, kategoria obejmująca napoje i suplementy na bazie kolagenu. Peptydy i tripeptydy kolagenowe, dwa popularne składniki tych produktów, pomagają promować zdrową skórę poprzez zwiększenie produkcji kolagenu i poprawę elastyczności.

Czytaj także: Network Magazyn: oto 5 najbardziej dochodowych suplementów diety w segmencie MLM

Co to są napoje nutrikosmetyczne?

Są to napoje odżywcze, które przeciwdziałają starzeniu się, rozjaśniają skórę i zmniejszają widoczność trądziku, blizn i przebarwień. Napoje te pomagają w detoksykacji skóry, ponieważ są wykonane z ekstraktów roślinnych z warzyw i owoców i są wzbogacone ważnymi aminokwasami, witaminami, minerałami i przeciwutleniaczami. Ponadto zwiększony popyt na napoje kosmetyczne wynika ze znacznej zmiany stylu życia konsumentów na całym świecie. Na całym świecie wymagania i oczekiwania starzejących się klientów ewoluują, czego dowodem jest wzrost zapotrzebowania na specjalistyczne rozwiązania poprawiające i upiększające wygląd zewnętrzny. Mogą również pomóc w ujędrnieniu skóry i utrzymaniu zdrowych paznokci i włosów.

Rozwiązania żywieniowo-kosmetyczne, które zawierają także witaminy i minerały, cieszą się dużą popularnością wśród osób dbających o urodę, chcących zachować młodość skóry na dłużej. Cyfryzacja branży, w tym platform handlu elektronicznego i angażowania klientów online, sprawiła, że produkty te stały się bardziej dostępne i wygodne dla konsumentów. Najlepszym sposobem na włączenie tych napojów do codziennej rutyny jest dodanie ich do swojej diety jako beauty shotów lub spożywanie ich w ramach zbilansowanej diety.

Czytaj także: Globalny rynek nutrikosmetyków urośnie o 3 miliardy dolarów w ciągu następnej dekady

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. kwiecień 2024 18:51