StoryEditor
Producenci
21.12.2021 00:00

Velvet Care uruchomił trzecią maszynę papierniczą

Velvet Care, w swoim zakładzie w Kluczach, uruchomił w sobotę 18 grudnia 2021 roku trzecią maszynę papierniczą. Poprzednia, bliźniaczo podobna, działa w kluczewskiej fabryce od 2018 roku. Dzięki nowej inwestycji moce wytwórcze zakładu zwiększyły się o ponad 60 procent.

Nowa maszyna papiernicza ma szerokość 5,6 metra, korzysta z technologii shoe press i została wyprodukowana przez wiodącego, światowego producenta maszyn dla tej branży – szwedzką firmę Valmet. Do jej budowy zużyto  1,4 tys. ton stali i ponad 14 tys. m3 betonu. Na jeden tambor, o wadze do 9 ton, nawinięte może być nawet 120 km bibułki.

Obecnie w fabryce w Kluczach pracują trzy maszyny wytwórcze, które są w stanie wyprodukować ponad 150 tys. ton bibułki rocznie. Dostarczają one surowiec dla wydziału przetwórstwa, w którym produkowane są papiery toaletowe, ręczniki papierowe i chusteczki.

Nowa maszyna papiernicza zbudowana w kluczewskim zakładzie spełnia najwyższe normy ekologiczne i jakościowe. Jest obecnie najnowocześniejszą sprawdzoną operacyjnie technologią, zapewniającą wysoką produktywność przy niskim zużyciu mediów takich jak gaz, woda i energia elektryczna. Wpisuje się wiec w opracowaną przez Velvet Care w 2020 roku strategię Eco Agenda 2025, deklarującą zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój w harmonii z naturą.

Projekt zakupu nowej maszyny został zrealizowany w ramach specjalnej strefy ekonomicznej – Krakowskiego Parku Technologicznego, przy współudziale takich instytucji finansujących jak: Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR) oraz Bank BNP Paribas.

Kluczewska fabryka jest obecnie jednym z największych i najnowocześniejszych producentów papierowych wyrobów higienicznych w tej części Europy. Jej wyroby sprzedawane są w Polsce oraz na około 30 rynkach eksportowych. Firma ma ponad 125 lat doświadczeń w swojej branży, w tym 17 lat w ramach amerykańskich, międzynarodowych korporacji (International Paper oraz Kimberly Clark). Obecny rozwój parku maszynowego rozpoczął się w 2013 roku, kiedy to w firmę zainwestował funduszu private equity Abris Capital Partners, który do dziś większościowym udziałowcem Velvet Care.

W styczniu 2020 roku, w ramach ekspansji biznesu w regionie CEE, firma Velvet Care przejęła największego czeskiego producenta wyrobów higienicznych – spółkę Moracell. Grupa zatrudnia obecnie ponad 750 osób w Polsce (fabryka i siedziba firmy w Kluczach oraz biuro komercyjne w Warszawie) i ponad 120 osób w Czechach (fabryka Moracell w Žabčicach k.Brna).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.07.2025 13:36
L’Oréal ostrzega przed kosztami umowy handlowej UE–USA, będzie walczyć o wyjątek dla siebie
L’Oréal walczy o wyjątek od umowy taryfowej.StudioPhotoLoren

Francuski gigant kosmetyczny L’Oréal poinformował we wtorek, że nowe porozumienie handlowe między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi może mieć negatywny wpływ na jego działalność, głównie z powodu planowanego 15 proc. cła na europejskie kosmetyki importowane do USA. Prezes firmy, Nicolas Hieronimus, zapowiedział, że L’Oréal będzie dążyć do uzyskania wyjątków taryfowych, wskazując, że wdrożenie porozumienia może istotnie zwiększyć koszty operacyjne. Około 30 proc. sprzedaży L’Oréal w USA pochodzi z importu, co czyni firmę szczególnie wrażliwą na nowe regulacje.

W drugim kwartale 2025 roku L’Oréal odnotował wzrost sprzedaży o 2,4 proc. w ujęciu organicznym, osiągając poziom 10,74 miliarda euro (12,38 miliarda dolarów). Wynik ten okazał się niższy od prognoz, które zakładały wzrost na poziomie 2,9 proc. według konsensusu Visible Alpha cytowanego przez Jefferies. Po uwzględnieniu jednorazowych efektów wdrożenia nowego systemu IT, skorygowany wzrost wyniósł 3,7 proc.. Europejski rynek, który odpowiada za jedną trzecią sprzedaży grupy, rósł wolniej niż oczekiwano, mimo spadku inflacji.

Lepiej wypadły wyniki w Stanach Zjednoczonych, gdzie sprzedaż poprawiła się dzięki nowym premierom w segmentach makijażu i pielęgnacji włosów oraz mniejszej niepewności rynkowej. Wzrost odnotowano także w Chinach – po raz pierwszy od roku – choć zdaniem prezesa Hieronimusa nie można jeszcze mówić o pełnym odbiciu. Sprzedaż na rynkach wschodzących rosła dwucyfrowo, co pomogło zrównoważyć słabsze wyniki w Europie i spadek popytu w azjatyckich punktach sprzedaży travel retail.

Według szacunków L’Oréal, nowe cła mogą obniżyć tempo wzrostu sprzedaży w 2025 roku o 35–40 punktów bazowych. Analitycy Jefferies przewidują, że szczególnie narażony będzie segment perfum, którego dynamika w USA może spowolnić w drugiej połowie roku. Mimo to, Hieronimus podkreślił, że obecnie sprzedaż zapachów rośnie w tempie dwucyfrowym, wobec 7 proc. dla całego rynku, zaznaczając jednak konieczność monitorowania elastyczności cenowej w tej kategorii. Firma rozważa relokację części produkcji do USA, gdzie posiada cztery zakłady, ale ostateczne decyzje uzależnia od dalszego przebiegu negocjacji handlowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Zapachy
31.07.2025 10:50
Selena Gomez zapowiada premierę pierwszych perfum swojej marki Rare Beauty
Selena Gomez jest twarzą pierwszych perfum marki Rare BeautyRare Beauty

Rare Eau de Parfum ma być pierwszym zapachem marki Rare Beauty, stworzonej przez amerykańską piosenkarkę i aktorkę. Perfumy, które zadebiutują na początku sierpnia w Sephorze, pozycjonowane są jako produkt luksusowy. Gomez, która jest również twarzą perfum, z dumą prezentuje oryginalny flakon i proces jego produkcji.

Perfumy Seleny Gomez mają trafić na sklepowe półk wybranych perfumerii na całym świeciei 7 sierpnia. Będzie to otwarcie nowego rozdziału  dla marki Rare Beauty, która odniosła ogromny sukces (nie tylko w kategorii marek celebryckich) dzięki swoim liniom kosmetyków pielęgnacyjnych do ust i do ciała.

Jak zapowiada artystka, kompozycja zapachowa Rare Eau de Parfum będzie „ciepła i dekadencka, z nutą przypraw” – w skład wejdą takie nuty zapachowe jak karmel, pistacja, różowy pieprz, wanilia, imbir, kakao, drzewo sandałowe, bób tonka oraz piżmo. Zapach ma ewoluować i zmieniać się przez 12 godzin, przechodząc od “spokojnego poranka” do “wieczornego wyjścia z przyjaciółmi”. 

Oryginalnym kształtem zaskakuje flakon perfum, zaprojektowany we współpracy z terapeutami dłoni – tak, aby dobrze leżał w dłoniach, był ergonomiczny i przyjemny w użytkowaniu. Ten projekt odzwierciedla wieloletnie zaangażowanie Gomez w tworzenie inkluzywnych, przyjaznych dla użytkownika produktów do pielęgnacji urody.

Wodzie perfumowanej będą towarzyszyć cztery różne balsamy zapachowe: Amber Vanilla, Floral Peony Blossom, Fresh Bergamot i Woody Oak. Zostały one zaprojektowane tak, aby spersonalizować doznania zapachowe i umożliwić użytkownikom dostosowanie zapachu w ciągu dnia.

Marka Rare Beauty znana jest z wegańskich receptur i nie testowania produktów na zwierzętach. W związku ze zbliżającą się premierą perfum, marka zobowiązała się przekazać 1 proc. z globalnej sprzedaży na rzecz Rare Impact Fund, który wspiera inicjatywy na rzecz zdrowia psychicznego młodzieży.

Cena za butelkę 50 ml to 75 dolarów. Woda perfumowana Rare Eau de Parfum będą dostępne stacjonarnie wyłącznie w Sephorze i na stronie internetowej Rare Beauty.

Zobacz też: Douglas będzie wyłącznym dystrybutorem na Europę nowych perfum Billie Eilish

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. lipiec 2025 13:40