StoryEditor
Producenci
26.11.2020 00:00

Webinar: Jak firmy kosmetyczne muszą się przygotować do handlu po Brexicie

Brytyjskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego, Toaletowego i Perfumeryjnego oraz Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego organizują 2 grudnia br. warsztaty online dotyczące zmian w handlu z Wielką Brytanią wynikających z Brexitu. Firmy kosmetyczne będą musiały podporządkować się nowym wymogom, by móc wprowadzać produkty kosmetyczne do obrotu na terytorium Wielkiej Brytanii.

Gdy 31 grudnia 2020 r. minie termin zakończenia okresu przejściowego poprzedzającego brexit, nie tylko przedsiębiorstwa odczują jego skutki. Na wszystkie podmioty z siedzibą w którymkolwiek z 27 państw członkowskich Unii Europejskiej nałożone zostaną nowe wymogi. Trzeba będzie się im podporządkować, by wprowadzać produkty kosmetyczne do obrotu na terytorium Wielkiej Brytanii.

Brytyjskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego, Toaletowego i Perfumeryjnego (UK CTPA – Cosmetic, Toiletry and Perfumery Association) 2 grudnia br. w godz. 15:00-16:30 zorganizuje warsztat, podczas którego omówione zostaną najważniejsze wymogi prawne ze szczególnym akcentem na działania, jakie trzeba podjąć już TERAZ! Dla firm zrzeszonych w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego webinar jest bezpłatny.

Podczas rozmowy moderowanej przez Blankę Chmurzyńską-Brown, dyrektor generalną Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, Nico Shaw Núñez, dyrektor ds. rozwoju międzynarodowego i usług regulacyjnych oraz Francesca Rapolla, kierownik ds. regulacji prawnych, którzy ściśle współpracowali z władzami brytyjskimi, pomogą uczestnikom zrozumieć przygotowania niezbędne do zmian, które wejdą w życie 1 stycznia 2021 r. – niezależnie od tego, czy Wielka Brytania i Unia podpiszą umowę o wolnym handlu (FTA) czy też będą kontynuować współpracę handlową zgodnie z zasadami Światowej Organizacji Handlu (WTO). Podczas spotkania omówione zostanie nowe brytyjskie rozporządzenie dotyczące kosmetyków, zgłoszenia produktów kosmetycznych, jak również brytyjski system REACH.  

Link do rejestracji: https://brexitwebinar.konfeo.com/pl/groups 
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. lipiec 2025 01:15