27 maja 2022
– Współpracujemy z e-aptekami i z aptekami stacjonarnymi. Wyraźnie widać również w tym kanale, że sprzedaż kosmetyków przesuwa się w stronę...
25 maja 2022
14 grudnia 2021
Płatności odroczone zachęcają do zakupów w szczególności młodszych klientów, którzy są bardziej wrażliwi na cenę i często oglądają interesujące...
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
17 września 2021
Takie stanowisko prezentuje Komisja Europejska i tak wynika też z orzecznictwa polskich sądów. Dlatego teraz, gdy UOKiK zaczął przyglądać się działalności...
26 maja 2022
Gdy pytamy klientów, co kieruje ich decyzjami zakupowymi, to na pierwszym miejscu pojawia się cena, a na drugim i trzecim promocje i wyprzedaże. Jednak już z obserwacji...
19 maja 2022
11 maja 2022
18 maja 2022
– Nie postawiliśmy sobie za cel otwarcia konkretnej liczby drogerii w Polsce. Ważna jest dla nas jakość, nie ilość – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl...
4 maja 2022
2 maja 2022
20 kwietnia 2022
11 kwietnia 2022
HANDEL I DYSTRYBUCJA
Klient
HANDEL
RAPORTY I ANALIZY
24 listopada 2021, 15:40
wiadomoscikosmetyczne.pl
Tylko 14 proc. klientów centrów handlowych nie zmieniło swoich zwyczajów zakupowych (fot. shutterstock)
33 proc. konsumentów ogranicza wizyty w centrach handlowych do niezbędnych, a 31 proc. skraca czas wizyty do minimum. Część klientów wybrała zakupy online zamiast w centrach handlowych. Generalnie jednak ruch klientów w tego typu obiektach oraz obroty najemców pomału wracają do czasów sprzed pandemii – wynika z konsumenckiego badania Inquiry i Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Agencja badawcza Inquiry we współpracy z Polską Radą Centrów Handlowych przeprowadziła badanie konsumenckie wśród klientów centrów handlowych w największych aglomeracjach. Celem badania było sprawdzenie czy i jak zmieniły się zachowania klientów pod wpływem pandemii. Pytano także o poczucie bezpieczeństwa podczas zakupów w centrach handlowych.
Z badania wynika m.in. że centra handlowe dla wielu osób przestały być miejscem, gdzie spędza się wolny czas.
33 proc. respondentów ogranicza wizyty w centrach handlowych tylko do niezbędnych.
32 proc. skraca czas wizyty do minimum.
28 proc. stara się robić zakupy częściej przez Internet zamiast w centrach handlowych.
21 proc. kupuje więcej podczas jednej wizyty, aby zbyt często nie chodzić do centrum handlowego.
16 proc. kupuje w mniejszych sklepach blisko domu zamiast jeździć do centrum handlowego
15 proc. nie korzysta z oferty gastronomicznej w centrum handlowym
Tylko 14 proc. respondentów deklaruje, że pandemia nie wpłynęła na sposób robienia przez nich zakupów w centrach handlowych
Klienci są zadowoleni z poziomu obowiązujących obostrzeń w centrach handlowych. Jedynie 12-13 proc. społeczeństwa uważa ich poziom za przesadzony lub za niski. Na tym tle nieznacznie wyróżniają się mieszkańcy aglomeracji warszawskiej, którzy częściej niż inni woleliby, aby poziom obostrzeń był wyższy niż obecnie (zbyt wysokie: 11 proc., odpowiednie: 69 proc, zbyt niskie 15 proc).
Ruch klientów i obroty najemców w centrach handlowych wracają do poziomów sprzed pandemii. Odwiedzalność w licu 2021 stanowiła 91,3 proc. tej z 2029 r., sierpniowa i wrześniowa - 91,7 proc.
Badanie przeprowadzono w dn. 13-28 września metodą CAWI na grupie 3020 respondentów z 6 największych aglomeracji w Polsce.
Gdy pytamy klientów, co kieruje ich decyzjami zakupowymi, to na pierwszym miejscu pojawia
Do tej pory 39 proc. badanych w Polsce zetknęło się z pojęciem live commerce, ale ponad 70
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
10 lutego 2022
zdjęć: 9
22 kwietnia 2022