StoryEditor
Producenci
14.10.2022 00:00

Wolontariusze L’Oréal wsparli tysiące organizacji non-profit na całym świecie w ramach #CitizenDay

L’Oréal Citizen Day to program wolontariatu pracowniczego o wieloletniej tradycji. W jego ramach pracownicy L’Oréal na całym świecie na kilka dni porzucają komputery i biurka, i włączają się w działania wspierające organizacje ekologiczne i non-profit. To tysiące godzin poświęconych na wsparcie potrzebujących, pracę w schroniskach dla zwierząt, remontowanie świetlic i szkół, zbiórki żywności, sprzątanie odpadów, pakowanie pakietów higienicznych, a także na dzielenie się wiedzą. 

Program L’Oréal Citizen Day prowadzony jest od 2010 r. To wolontariat, w ramach którego pracownicy L’Oréal włączają się w działania dobroczynne. Poświęcają cały dzień na to, by wspierać organizacje ekologiczne i non-profit w rozmaitych działaniach społecznych.

W 2021 r. na działania w ramach wolontariatu pracownicy L’Oréal poświęcili ponad 47 tys. godzin, wsparli ponad 400 tys. organizacji non-profit w 52 krajach. W działania włączyło się 7 587 pracowników – ze względu na pandemię były to głownie inicjatywy, które mogły być prowadzone online. Wcześniej, w 2019 r., w 10. edycji Citizen Day ponad 27 tys. osób zgłosiło się na ochotnika, pomagając 969 organizacjom w 61 krajach, a wolontariusze poświęcili na to ponad 156 tys. godzin. Od 2018 r. do organizacji non-profit trafiło również 1,4 mln euro w ramach programu Payroll Giving.

Obecnie ograniczenia wynikające z pandemii nie mają już miejsca i wolontariusze L’Oréal wrócili do działań w terenie podejmując wiele cennych inicjatyw na całym świecie.

W tym tygodniu, wolontariusze L’Oréal Polska wsparli kobiety poszukujące zatrudnienia.

–  Wraz z Fundacją Centrum Praw kobiet zorganizowaliśmy całodzienny warsztat, podczas którego podopieczne fundacji przeszły praktyczne szkolenia, jak skutecznie powalczyć o nową pracę – od diagnozy swoich silnych stron, aż po analizę CV oraz symulację rozmowy kwalifikacyjnej. Odbył się tez praktyczny pokaz, jak wykorzystać makijaż do poprawy pewności siebie – napisał na swoim profilu na LI Adam Nitecki, general manager Consumer Products Division, L’Oréal. –  Cieszę się że mogłem być aktywnym uczestnikiem tej pięknej inicjatywy i mam nadzieję, że wiedza i umiejętności, które przekazaliśmy podczas warsztatów efektywnie przełożą się na znalezienie atrakcyjnej pracy i zwiększenia wiary w swoje możliwości – dodał. Podziękował też Fundacji Praw Kobiet i wolontariuszkom za kolejny udany projekt.

Wcześniej, pracownicy fabryki L’Oréal Warsaw Plant pomogli Towarzystwu Pomocy Dzieciom w Pruszkowie oraz Ośrodkowi Opiekuńczo-Rehabilitacyjnemu w Milanówku odświeżyć budynki.

Pracownicy  L’Oréal na całym świecie włączają się w rozmaite akcje. W Brazylii malowali gmach szkoły przypominając o tym, jak ważna jest różnorodność i akceptacja dla niej. W USA pakowali paczki z artykułami żywnościowymi i higienicznymi dla weteranów i ich rodzin. W Hongkongu ozdabiali szkołę dla dzieci o specjalnych potrzebach barwnymi obrazami i skręcali rowery dla potrzebujących dzieci. 

W Maroku zebrali prawie tonę śmieci na plaży Choual i w lesie Boskoura. W RPA pakowali pakiety higieniczne dla rodzin w potrzebie. Sadzili drzewa, sprzątali, remontowali, opiekowali się zwierzętami w schroniskach, dzielili się wiedzą. Zbierali żywność w sklepach, wspierali uchodźców. Przykładów są setki. Można się przekonać o tych działaniach, wpisując w mediach społecznościowych  hasztag #CizenDay.

Jak napisała na swoim profilu na LI, Ana Lucia Vargas Arigony z L’Oréal Latin America, opatrując oczywiście wpis hasztagiem #CitizenDay: Razem możemy zmienić świat i każdy z nas może zacząć właśnie tutaj, właśnie teraz, tam, gdzie jesteśmy, robiąc to, co jest możliwe. Liczy się każdy najmniejszy akt. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
30.07.2025 14:00
Ziaja zwiększa przychody i inwestuje w rozwój – zobacz podsumowanie wyników za 2024 rok
Polska marka kosmetyczna udostępniła swoje wyniki finansowe za 2024 r.Ziaja

W 2024 roku Ziaja odnotowała solidny wzrost przychodów, osiągając poziom 503,75 milionów zł, co oznacza wzrost o 9,5 proc. w porównaniu do roku wcześniejszego. Na wzrost ten złożyły się zarówno dobre wyniki sprzedaży krajowej, która wzrosła o 8,4 proc., jak i dynamiczny rozwój eksportu – tu zanotowano wzrost o 12,8 proc. Zysk netto spółki wyniósł 99,79 milionów zł i był wyższy o 30 proc. niż w 2023 roku, kiedy to osiągnął poziom 76,59 milionów zł. Rentowność sprzedaży brutto ukształtowała się na poziomie 18,9 proc.

Wzrostowi przychodów towarzyszył również wzrost kosztów. Łączne koszty działalności podstawowej wyniosły 407,8 milionów zł, co oznacza wzrost o 8,8 proc. rdr. Największe pozycje w strukturze kosztów rodzajowych stanowiły zużycie materiałów i energii (51,5 proc.) oraz usługi obce (27,1 proc.). Wzrost kosztów energii i surowców był efektem utrzymującej się inflacji oraz rosnących cen gazu i energii. Znacząco wzrosły także koszty zatrudnienia – aż o 21,7 proc. w porównaniu do roku wcześniejszego, co spółka tłumaczy m.in. wypłatą jubileuszowych nagród z okazji 35-lecia działalności. Średnie zatrudnienie w 2024 roku wyniosło 588 osób, wobec 577 rok wcześniej.

W ubiegłym roku Ziaja intensywnie inwestowała w rozwój infrastruktury i modernizację produkcji. Kapitał zakładowy spółki został podniesiony z 1 milionów zł do 10 milionów zł, co zwiększyło jej możliwości inwestycyjne. Wydatki na zakup maszyn i linii technologicznych sięgnęły 9,4 milionów zł, natomiast instalacja fotowoltaiczna kosztowała 1,1 milionów zł. Spółka zainwestowała także 5,2 milionów zł w zakup gruntów w Kolbudach i Gdańsku oraz rozpoczęła prace modernizacyjne i rozbudowę dwóch zakładów produkcyjnych w Kolbudach.

Na wydatki związane z rozwojem systemów informatycznych przeznaczono 1,2 milionów zł, z czego znaczna część została przeznaczona na zakup i wdrożenie zintegrowanego systemu ERP Comarch XL. Wszystkie inwestycje zostały sfinansowane ze środków własnych spółki, co świadczy o stabilnej kondycji finansowej firmy.

Ziaja zapowiada kontynuację polityki inwestycyjnej w 2025 roku, z naciskiem na dalszą automatyzację procesów produkcyjnych i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Planowane jest zakończenie wdrażania systemu Comarch XL oraz dalsze zakupy maszyn i urządzeń, które mają pozwolić firmie zwiększyć efektywność operacyjną i utrzymać konkurencyjność na rynku krajowym i międzynarodowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
30.07.2025 09:46
L’Oréal ze spadkiem sprzedaży w II. kwartale – to wynik m.in. słabszych wyników w Azji
L’Oréal zmaga się ze spowolnieniem wydatków konsumenckich w Chinach - to wpłynęło na spadek wyników sprzedaży francuskiego gigantaStudioPhotoLoren

Francuski gigant kosmetyczny L’Oréal, właściciel takich marek jak m.in. Lancôme, Maybelline i CeraVe, odnotował słabszą niż oczekiwano sprzedaż w drugim kwartale. Na wyniki te wpłynęło w największym stopniu spowolnienie w Azji Północnej oraz sektor travel retail na lotniskach.

Kwartalne przychody spadły o 1,3 proc. (rok do roku) do 10,73 mld euro – poinformował L’Oréal. Spadek był wyższy, niż oczekiwali analitycy, a przychody w Azji Północnej – szczególnie w Chinach i Korei Południowej – odnotowały na tyle znaczący spadek, że zyski na innych rynkach globalnych nie były tego w stanie w pełni zrekompensować.

W ujęciu porównywalnym, z wyłączeniem wahań kursów walut oraz przejęć i zbyć, sprzedaż grupy wzrosła o 2,4 proc., co jest wartością niższą od 2,9 proc. od prognozowanej.  Całkowite przychody za okres kwiecień-czerwiec osiągnęły 10,74 mld euro. 

L’Oréal zmaga się ze spowolnieniem wydatków konsumenckich w Chinach z powodu panującej na tamtejszym rynku stagnacji wzrostu płac, wysokiego bezrobocia wśród młodzieży i utrzymującej się niepewności związanej z polityką taryfową prezydenta USA Donalda Trumpa. Popyt w azjatyckich kanałach handlu travel retail również pozostał słaby.

Zobacz też: L‘Oréal stawia na dalszy wzrost w Indiach i reorganizuje tamtejszy odział

Wzrost na globalnych rynkach kosmetycznych znacznie spowolnił w ostatnich kwartałach w porównaniu z rekordowym wzrostem, z którym mieliśmy do czynienia po okresie pandemii, kiedy inflacja podniosła wartość sprzedaży.

Sektor perfum (kategoria, której produkcja odbywa się głównie w Europie) także zmaga się z rosnącymi kosztami, wynikającymi z ceł.

W odpowiedzi na niedawne porozumienie Unii Europejskiej w sprawie nałożenia 15-procentowego cła na import kosmetyków z UE do USA, prezes L’Oréal Nicolas Hieronimus wyraził zaniepokojenie. Wyraził też plany lobbowania na rzecz zwolnienia z cła. – Nie sądzę, żeby to była dobra umowa. Będziemy pisać do wszystkich europejskich liderów i negocjatorów, aby sprawdzić, czy istnieje luka, z której moglibyśmy skorzystać, ponieważ ostatecznie może się to okazać kosztowne – stwierdził Hieronimus w komentarzu dla Reutersa.

L’Oréal, który importuje około 30 proc. swojej sprzedaży w USA, może podnieść ceny i przenieść większą część produkcji do czterech amerykańskich fabryk. Hieronimus zaznaczył jednak, że grupa wstrzymuje się z decyzjami do czasu zakończenia dalszych negocjacji między Stanami Zjednoczonymi a innymi krajami.

Chociaż analitycy spodziewają się spowolnienia sprzedaży perfum w USA w drugiej połowie roku (głównie w związku z podwyżkami cen przez firmy), Hieronimus podkreślił, że segment perfum L’Oréal rośnie obecnie w tempie dwucyfrowym – w porównaniu z 7 proc., z którymi mamy do czynienia średnio na całym rynku. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. lipiec 2025 05:30